زنگ رپرتوار تئاتر تجربه در تالار هنر نواخته شد

زنگ افتتاح نمایش های رپرتوار تئاتر تجربه در تالار هنر به صدا در آمد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تئاتر اصفهان این روزها به تماشای هنرنمایی جوانان با استعداد خود نشسته و شاهد به ثمر رسیدن تلاش این هنرمندان در چند ماه اخیر است.

رپرتوار تئاتر تجربه که چندی پیش به همت دفتر تخصصی تئاتر سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان فعالیت خود را آغاز کرد، اکنون شاهد روزهای پایانی خود است.

نمایش 9 اثر از 9 کارگردان جوان که در رپرتوار تحت نظارت اساتید تئاتر دوره دیده اند نتیجه نهایی این رویداد هنری است.

آیین نواختن زنگ نمایش تئاتر با حضور هنرمندان پیشکسوت اصفهان از جمله حسن اکلیلی و ناصر کوشان و مریم موحدیان به صدا درآمد.

مریم موحدیان در این مراسم افتتاح اظهار امیدواری کرد که رپرتوار برای جوانان مفید باشد و اظهار داشت: این برنامه ها می تواند در آموزش جوانان سودمند باشد. امیدواریم که این آخرین برنامه نباشد.

روح الله فهیمی هم حضور در رپرتوار تجربه را برترین تجربیات خود خواند و گفت: رپرتوار می تواند راه را برای جوانان باز کند.

مراسم افتتاح به سرعت به نمایش اولین اجرا گره خورد. نمایش گودال به کارگردانی روح الله فهیمی اولین اجرای نمایش شب های رپرتوار بود که بسیار مورد استقبال قرار گرفت.

دو سرباز که در گودالی در انتظار پایان جنگ بودند و انتظار پایان بیستمین روز را می کشند موضوع نمایش گودال بود. این دو جوان که از جنگ فرار کرده اند چشم به تنها محل عبور هوا دارند، ولی آخرین مسیر ورود هوا توسط سوسکی مسدود شده و این دو سرباز پس از آخرین مکالمات خود جان خود را در گودال ترس از دست می دهند.

دومین تئاتر کوتاه شب اول «مثل ماه از خلال توده ابرهای گذرا» نام داشت. این تئاتر که در سالن کوچک تالار هنر به نمایش درآمد کاری از غزال مظفری بود که در فضایی متفاوت با کار قبلی اجرا شد.

اتاقی تاریک که محل صحبت مادر و دختری است که در مورد اشتباهات خود صحبت می کنند دستمایه این نمایش بود. مادر که نابیناست تنگ بلوری در دست دارد که ماهی قرمزی در آن در حال شنا کردن است.

دختر جوان که لباس سفید بر تن دارد برای مادر از خاطرات خود می گوید و نگران آینده خود است. در جلوی صحنه نمایش فرزندی که در رحم مادر به مکالمات مادر و مادر بزرگ خود گوش می دهد آماده لمس دنیای جدید است.

غزاله مظفری کارگردان این نمایش گفت: امروز مخاطبان تفاوت را می پسندند و انتظار مخاطب با کارهای متفاوت برآورده می شود.

آخرین نمایش شب اول رپرتوار تئاتر تجربه به نمایشی از مریم کمالی اختصاص داشت. چه روزهای خوشی داستان دو پیرمرد است که در تنهایی خود به بیان عشق خود می پردازند و صحنه نهایی برخورد این دو است.

مریم کمالی در مورد رپرتوار تجربه گفت: این برنامه می تواند به جوانان کمک کند به شرط آنکه بیشتر جدی گرفته شود. این برنامه ها نیازمند توجه بیشتر است.

اولین شب رپرتوار تجربه با صحبت های پیشکسوتان و جوانان علاقه‌مند به تئاتر در فضای زیبای تالار هنر ادامه پیدا کرد. ساعتی که برای علاقه‌مندان تئاتر به سرعت گذشت توانست زمانی برای تبادل تجربه ها باشد.

رپرتوار تئاتر تجربه فردا با کارگاه هرمنوتیک در بازیگری و کارگردانی چیست پیگیری می شود. سه نمایش خواستگاری، تئوری کاراکتر و نقره فردا در این رپرتوار به نمایش در می آیند./

کد خبر 303847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.