تنها 30 میلیون مترمکعب آب برای آبیاری فضای سبز موجود است

مدیر برنامه ریزی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: فضاهای سبز تشنه هستند و تنها۳۰ میلیون مترمکعب آب برای آبیاری فضای سبز وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجید عرفان منش در برنامه "اینجا اصفهان" اظهار کرد: اصفهان باید از نظافت و زیبایی بالایی برخوردار باشد از همین رو پاکبانان شهر در ۲ شیفت کاری برای نظافت شهر تلاش می کنند.

وی با اشاره به اینکه برای نهادینه کردن فرهنگ نگهداری از نظافت شهر برنامه های مختلف در معاونت فرهنگی -اجتماعی شهرداری و حوزه خدمات شهری برای شهروندان اجرا می شود، ادامه داد: خوشبختانه  شهروندان همکاری های لازم را برای نظافت شهر با شهرداری انجام می دهد.

مدیر برنامه ریزی ونظارت بر خدمات شهری شهرداری اصفهان اظهارکرد: بازرسان آموزش معاونت خدمات شهری و سازمان پسماند درصورت مشاهده کیسه زباله در خارج از زمان تعیین شده،  تذکرات لازم را به فرد قانون شکن می دهند و درصورت مشاهده تکرار تخلف نیز فرد را به معاونت خدمات شهری منطقه سکونت خود دعوت می کنند تا آموزش های لازم را ببیند.

وی ادامه داد: همچنین اگر فرد متخلف تذکرات و آموزش ها را نادیده بگیرد طبق ماده ۱۶ قانون مدیریت پسماند پرونده برای آن فرد تشکیل و به مراجع قضایی تحویل داده می شود.

عرفان منش در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه اصفهان اولین شهری بود که در ۱۳۷۴ طرح بازیافت را در شهر اجرا کرد ، ادامه داد: در زمان های گذشته افرادی با عنوان کهنه چین درب منازل شهروندان می آمدند و بازیافت های خشک آنان را تحویل  می گرفتند.

وی اضافه کرد: همچنین با توجه به اینکه بخش عالی پسماند از سال ۱۳۶۸ بازیافت می شد، اولین کارخانه کود کمپوست کشور در اصفهان احداث شد.

مدیر برنامه ریزی و نظارت برخدمات شهری شهرداری اصفهان در ادامه تصریح کرد: ۶ هکتار فضای سبز در شهر وجود دارد که ۴ هزار هکتار آن در اختیار شهرداری و مابقی آن نیز در دانشگاهها و مراکز نظامی است.

عرفان منش با اشاره به اینکه برخی از درختان به دلیل آفت خشک شده اند، تصریح کرد: در همین راستا برخی از درختان خشک شده در پارکها از جمله بوستان شهید رجایی به صورت اشکال حجمی در آمدند، البته با استفاده از روش های علمی سعی شده آفت درختانی که در سطح شهر وجود دارند کنترل شود.

وی با بیان اینکه زیست بوم شهر اصفهان از خشکی زاینده رود رنج می برد، گفت: اکنون شهر با معضل کم آبی دست و پنجه نرم می کند و همین امر باعث شده تا فضاهای سبز شهر تشنه آب باشند.

مدیر برنامه ریزی ونظارت بر خدمات شهری شهرداری اصفهان در ادامه با بیان اینکه ۸۰ میلیون متر مکعب فضای سبز شهر نیاز به آب دارند، گفت: اما متاسفانه اکنون ۳۰ میلیون مترمکعب آب برای آبیاری فضای سبز شهر وجود دارد.

عرفان منش اظهار کرد: بیشتر گونه های فضای سبز آب زیادی مصرف می کند، اما در سال های اخیر به دلیل کمبود آب نیز گیاهانی که در برابر کم آبی مقاوم هستند در شهر کاشته می شود.

عرفان منش در ادامه با بیان اینکه ۲ منبع آب سطحی و زیر زمینی در طبیعت وجود دارد، گفت: در نظر داریم از آب های خاکستری  که عمده آن از پساب های صنعتی و کشاورزی تشکیل شده اند  برای آبیاری فضای سبز جنگلی استفاده کنیم.

مدیر برنامه ریزی ونظارت برخدمات شهری در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به جمع آوری بنرهای تبلیغاتی شهر گفت: تبلیغات گسترده ای برای انتخابات کاندیدهای شورای اسلامی شهراصفهان، انتخابات رییس جمهور انجام شده بود.

عرفان منش با اشاره به اینکه شهرداری تدابیر لازم را برای جمع آوری بنرهای تبلیغات کاندیداهای شورا اندیشیده بود، افزود: از شب جمعه ۱۶۰۰ نفر پاکبان برای جمع آوری بنرهای تبلیغاتی فعالیت خود را آغاز کردند.

وی تصریح کرد: بنرها ، کاغذ ومقواهای تبلیغاتی جمع آوری شده در چرخه بازیافت قرار گرفت.

کد خبر 303842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.