نرخ جدید تاکسی ها در انتظار تصویب مراجع ذیربط

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی اصفهان گفت: هرساله متناسب با سیاست های کلان دولت و مدیریت شهری در زمینه حمل و نقل عمومی افزایش نرخ کرایه ها صورت می گیرد برهمین اساس نرخ کرایه تاکسی ها در سال ۹۶ متناسب با نرخ تورم و میزان افزایش حقوق کارگران و کارمندان خواهد بود.

حسین جعفری در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: هر سال بر اساس کارشناسی های انجام گرفته و با توجه به هزینه های یک دستگاه خودرو تاکسی، نرخ سوخت، بیمه، استهلاک و هزینه های فنی خودرو، نرخ کرایه انواع کاربری های تاکسی تعیین و جهت طی مراحل قانونی به مراجع ذی صلاح ارائه شده است.

وی ادامه داد: این امر انجام گرفته و پس از تأیید و تصویب مراجع ذی ربط جهت اجرا به شرکت های حمل ونقل و رانندگان تاکسی ابلاغ می شود.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی اصفهان با بیان اینکه میزان افزایش نرخ کرایه باید متناسب با سیاست های کلان دولت و مدیریت شهری در زمینه حمل ونقل عمومی باشد، گفت: نرخ کرایه تاکسی ها در سال ۹۶ متناسب با نرخ تورم و میزان افزایش حقوق کارگران و کارمندان افزایش می یابد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به عدم تصویب و ابلاغ مصوبه نرخ کرایه تاکسی ها در سال ۹۶، هرگونه افزایش نرخ، فاقد وجاهت قانونی است و بر همین اساس شهروندان می توانند در صورت مشاهده تخلف، مراتب را با بازرسان سازمان تاکسیرانی در میادین اصلی شهر و یا با شماره تلفن ۳۵۶۸۸۱۰۰ در میان بگذارند.

این مقام مسئول شهری با اشاره به تجهیز بیش از ۸۵ درصد تاکسی های شهر اصفهان به سامانه هوشمند، افزود: شهروندان می توانند برای محاسبه دقیق و عادلانه و نیز پرداخت الکترونیک نرخ کرایه ها از این تجهیزات استفاده کنند.

کد خبر 303816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.