وجود 47 هکتار فضای گلخانه در شهرضا/تولید سالانه بیش از پنج میلیون شاخه گل

شهرضا - رییس اداره جهاد کشاورزی شهرستان شهرضا گفت: گل شاخه بریده و انواع صیفی جات مهمترین محصولات گلخانه‌ای شهرستان شهرضا هستند که بخش قابل توجهی از نیاز استان و کشور را نیز تأمین می‌کنند.

عبدالرضا تاکی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، عنوان کرد: در شهرستان شهرضا ۴۷ هکتار فضای گلخانه‌ای وجود دارد که ۴۰ هکتار از این مساحت به کار تولید انواع سبزی و صیفی جات اختصاص دارد.

وی اظهار کرد: انواع صیفی جات گلخانه‌ای شهرستان شهرضا شامل انواع فلفل رنگی، خیار، گوجه، و بادمجان است که میزان تولید سالانه آنها به ۸ هزار و ۵۰۰ تن در سال می‌رسد.

رییس اداره جهاد کشاورزی شهرستان شهرضا بیان کرد: صیفیجات تولید شده در گلخانه‌های شهرضا  علاوه بر بازارهای داخلی به کشورهای حوزه خلیج فارس و نیز آسیای میانه صادر می‌شود.

تاکی گفت: از گلخانه‌های شهرضا سالانه ۱۲۰ میلیون انواع نشاء محصولات گلخانه‌ای و فضای باز به دست می‌آید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، عنوان کرد: از ۴۷ هکتار کشت گلخانه‌ای شهرستان شهرضا ۳.۵  هکتار گلخانه نیز به تولید انواع گل‌های شاخه بریده اختصاص دارد.

وی اظهار کرد: از گلخانه‌های گل شاخه بریده شهرستان شهرضا انواع گل شامل آلسترومریا، ژربرا و لیسیانتوس به دست می‌آید.

رییس اداره جهاد کشاورزی شهرستان شهرضا همچنین با اشاره تولید سالانه ۵ میلیون و ۲۵۰ هزار شاخه انواع گل‌ها در این شهرستان، بیان کرد: گل‌های تولید شده علاوه بر استان اصفهان در سایر استان‌ها از جمله خراسان رضوی و کرمان نیز عرضه می‌شود.

کد خبر 303764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.