آخرین تحولات بازار میوه و سبزی/نوبرانه‌ها ارزان‌تر می‌شود

رئیس اتحادیه میوه و سبزی فروشان اصفهان با اشاره به آخرین تحولات بازار میوه و سبزیجات، گفت: در حال حاضر اندکی با کمبود سیب زمینی در بازار روبرو هستیم اما با گرم شدن هوا این مشکل برطرف و قیمت میوه های نوبرانه نیز ارزان تر می شود.

نوروز علی اسماعیلی در گفتگو با خبرنگار ایمنا در خصوص وضعیت بازار میوه و سبزی با نزدیک شدن به ماه رمضان، اظهار داشت: خوشبختانه با گرم شدن هوا قیمت میوه و سبزی رو به کاهش است.

وی به کاهش نرخ میوه های نوبرانه اشاره کرد و بیان داشت: هفته گذشته قیمت زردآلو ۲۲ هزار تومان بود که امروز بین ۱۵ تا ۱۰ هزار تومان درب مغازه ها فروخته می شود.

به گفته رئیس اتحادیه میوه و سبزی فروشان اصفهان، قیمت آلوچه شهریار ۸ هزار تومان، آلوچه اصفهانی ۶ هزار تومان، گیلاس بومی بین ۲۵ تا ۱۲ هزار تومان، هندوانه بین ۱۰۰۰ تا ۵۰۰ تومان، توت سفید بین ۱۰۰۰ تا ۶۰۰ تومان، توت فرنگی گلخانه ای بین ۱۶ تا ۱۰ هزار تومان، گرمک بین ۱۸۰۰ تا ۱۰۰۰ تومان، خربزه آناناسی ۲۵۰۰ تومان، خربزه مشهدی بین ۳۰۰۰ تا ۲۰۰۰ تومان و موز بین ۴۵۰۰ تا ۴۷۰۰ تومان است.

وی با تاکید بر اینکه در حال کمبودی از لحاظ میوه های نوبرانه و فصل نداریم، پیش بینی کرد: با گرم شدن هوا روز به روز قیمت ها کاهش می یابد همچنین پیاز نو بندر ۲۵۰۰ تومان، خیار بین ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ تومان و هویج نو ۱۵۰۰ تومان در مغازه های اصفهان فروخته می شود.

اسماعیلی با اشاره به اینکه به دلیل بارش باران و سیل در برخی مناطق کشور، اندکی با کمبود سیب زمینی مواجه هستیم، اظهار داشت: در حال حاضر قیمت سیب زمینی ۲۰۰۰ تومان است و بعد از رسیدن کشت دوم این محصول تا ۱۰ روز آینده به بازار مطمئنا قیمت آن کاهش می یابد همچنین هم اکنون قیمت گوجه بین ۲۵۰۰ تا ۲۰۰۰ تومان است که نسبت به دو هفته گذشته ۳۰ درصد ارزان تر شده است.

وی در خصوص گرانی محصول لیموترش در بازار، بیان داشت: در حال حاضر قیمت لیمو ترش در بازار با توجه به نوبرانه بودن آن ۱۰ هزار تومان است و متاسفانه از کیفیت پایینی برخوردار است.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی فروشان اصفهان تاکید کرد: به دلیل گرانی میوه های نوبرانه و قدرت خرید پایین مردم، تمایل مردم به خرید کمتر است اما با افزایش دمای هوا و به دنبال آن کاهش قیمت ها، شاهد افزایش خرید در بازار میوه در آستانه ماه رمضان خواهیم بود.

وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر بزرگترین مشکل بازار میوه عدم بسته بندی محصولات است، گفت: با سورت و بسته بندی میوه ها علاوه بر جلوگیری از دوررفت و کاهش ضایعات میوه، شاهد تعدیل قیمت ها نیز خواهیم بود.

کد خبر 303740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.