هرس علف های هرز را به دست روبات "باغبان" بسپارید

روبات باغبان مجهز به سنسورهای مخصوص است که قابلیت شناسایی علف های هرز و محافظت از گیاهان را دارد.

به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری ایمنا و به نقل از گیزمگ روبات باغبان " Tertill" که از لحاظ شکل ظاهری شبیه روبات های " Roomba" است، برای باغبانی، مراقبت از گیاهان و شناسایی علف های هرز در باغچه ها طراحی شده است.

در واقع روبات های Roomba برای تمیز کردن هوشمندانه اتاق ها طراحی شده اند، به گونه ای که افراد می توانند آن را از راه دور کنترل کرده و نظافت منزل خود را به این روبات بسپارند.

از ویژگی های روبات باغبان این است که نسبت به شرایط آب و هوایی مقاوم بوده و انرژی آن توسط نور خورشید تامین می شود، به گونه ای که افراد می توانند با خیال راحت آن را روشن کرده ونگران خالی شدن شارژ آن و یا باریدن باران نباشند.

همچنین این روبات مجهز به سنسورهای خازنی است که در قسمت سپر جلویی آن تعبیه شده است، به صورتی که هنگام مواجه شدن با موانع و گیاهان، راه آن سد نمی شود بلکه مسیر پیش رو را دور می زند.

علاوه بر این مادامی که باغچه توسط مرزهای چوبی و یا حصارهای کوتاه احاطه شده باشد، سنسورهای خازنی مانع از ترک باغچه توسط روبات می شوند.

این سنسورها قادر هستند نهال کوتاه علف های هرز را به راحتی شناسایی و قطع کنند. بنابراین افرا می توانند گیاهان دلخواه خود را در باغچه پرورش دهند.

قیمت این روبات حدود 300 دلار برآورد شده است و فروش آن از تابستان امسال آغاز می شود.

کد خبر 303659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.