همه باید با رئیس جمهور منتخب همکاری داشته باشند

لنجان_امام جمعه زرین شهر گفت: هر کسی را مردم انتخاب کردند همه باید با او همکاری داشته باشند و او را حمایت کنند و از سوی دیگر هر کس توانستد رای اعتماد از مردم بگیرد باید به فکر مردم و بخصوص مستضعفین جامعه باشد و شعارهایی که امروز داده شد را فراموش نکنند.

حجت الاسلام قاسم باقریان در حاشیه حضور خود برای شرکت در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی در یکی از شعب اخذ رأی،  در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان با دعوت مردم به حضور پرشور در انتخابات، اظهار کرد: جهت استحکام کشور و اطاعت از فرمایشات مقام معظم رهبری همه موظف هستیم تا در انتخابات شرکت کنیم چراکه حضور در انتخابات یک وظیفه شرعی و ملی است و با آگاهی و بصیرت فرد اصلح خود را انتخاب کنیم تا در تعیین سرنوشت کشورم سهیم باشیم.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب، افزود: مقام معظم رهبری نقش کشور در منطقه را منوط به برگزاری هرچه باشکوهتر انتخابات دانستند چرا که حضور پرشور و گسترده مردم در انتخابات سبب حفظ امنیت بیشتر ایران اسلامی می‌شود و این مهم وضعیت انتخابات را بسیار متفاوت می‌کند.

امام جمعه زرین شهر تصریح کرد: از این رو دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران در صدد بدبین کردن مردم نسبت به خدمات نظام و دولت و کمرنگ کردن حضور مردم در پای صندوق‌های اخذ رأی هستند و از این جهت مهمترین اصل در برگزاری انتخابات حضور و مشارکت حداکثری مردم در این عرصه است و امروز شاهد تحقق این مهم بوده ایم.

وی با اشاره به اینکه حفظ انضباط مردمی در قبل انتخابات و بعد از انتخابات بسیار حائز اهمیت است، ادامه داد: میزان رأی ملت است از این رو همگی باید بایسته‌های قبل و بعد از انتخابات را نیز رعایت کنند، این نکته حائز اهمیت است که تنها عامل برطرف کردن دشمنی دشمنان ایستادگی و نترسیدن از خطرات آن است.

باقریان اضافه کرد: مقام معظم رهبری فرمودند انضباط مردمی، خیلی بااهمّیّت است، خیلی باارزش است؛ هم قبل از انتخابات، هم در حین انتخابات و روز انتخابات، هم بعد از انتخابات. این انضباط مردمی و پایبندی به نظم و قانون خیلی مهم است. این همان چیزی است که بسیاری از کشورها آن را ندارند و ملّت ما بحمدالله دارد نشان میدهد که این را دارا است. و ما ملّت ایران این را از تجربه‌های گذشته یاد گرفته‌ایم؛ ما هم تجربه کرده‌ایم؛ سالهای متمادی است که تجربه میکنیم. ملّت ایران تجربه کرده است که این انضباط چقدر به نفع او است و بی انضباطی و بی قانونی چقدر برایش مضر است؛ این را ملّت ایران تجربه کرده.

وی عنوان کرد: در نظام ولایی نقش مردم اساسی و کلیدی است و مردم این نقش را با حضور در عرصه‌های مختلف نشان می‌دهند و این نقش گاهی با حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن و روز قدس تجلی می‌یابد و گاهی پای صندوق‌های رای متبلور می‌شود، که این حضور زیباترین جلوه‌ دموکراسی و مردم‌سالاری‌دینی را به رخ جهانیان می‌کشد فلذا انتخابات در فرهنگ و زندگی مردم ایران جایگاه ویژه‌ای دارد که باید همواره مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه زرین شهر بیان کرد: امروز بیش از یک میلون و ۵۰۰ هزار نفر از قشرهای مختلف مردم درگیر مسائل برگزاری انتخابات در کشور هستند لذا طرح مسئله تقلب از سوی دشمنان تنها برای تحت تاثیر قرار دادن حضور حماسی مردم در انتخابات است چراکه اگر کوچکترین تخلفی در این خصوص انجام گیرد این خود مردم هستند که از آن آگاه و با خبر خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: تهمت هایی که به ناروا در سال ۸۸ پس از انتخابات مطرح شد تنها چندماه مسائل کشور را تحت تاثیر قرار داد لذا باید هوشیار بود تا دیگر دچار چنین آسیب هایی در کشور نشویم.

باقریان متذکر شد: هر کسی را مردم انتخاب کردند همه باید با او همکاری داشته باشند و او را حمایت کنند و از سوی دیگر هر کس توانستد رای اعتماد از مردم بگیرد باید به فکر مردم و بخصوص مستضعفین جامعه باشد و شعارهایی که امروز داده شد را فراموش نکنند.

وی تاکید کرد: رو سفید بودن در نزد خدا مهمترین ویژگی نامزد انتخاباتی می‌تواند باشد؛ چرا که اگر خود را همیشه در محضر خدا ببیند دست به کار ناشایست نمی‌زند و برای کمک به مردم تلاش می‌کند و همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودن هرکسی از این آقایان محترم نامزدهای انتخابات، یک عدّه طرف‌دار و علاقه‌مند و سینه‌چاک و دوست‌دار و مانند اینها دارد، اینها هم متانت خودشان را حفظ کنند؛ هم طرف‌دارها، هم ستادها، متانت خودشان را حفظ کنند، انضباط خودشان را حفظ کنند؛ مقصودشان انجام وظیفه باشد، آنچه برای ما مهم است این است. این چند صباحِ زندگی، این چند صباحِ کار و تلاش زید یا عمرو یا بکر اینها خواهد گذشت، آنچه میمانَد، عمل ما است که در محاسبه‌ی الهی به‌حساب می‌آید و باید جواب بدهیم.

امام جمعه زرین شهر در پایان گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی پیمان خویشاوندی، حزبی و یا جناحی با هیچ فرد یا گروهی ندارد لذا هر کس کار خوب را انجام داد باید تشویق و حمایت شود و هرکجا هر کس خواست به بیراهه برود باید نقد شود  و این خود اصلی است که باید همواره مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 303587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.