انتخابات،تبلور وحدت ملی/حضور بابصیرت مردم در پای صندوق های رای،دشمن شکن است

لنجان_امام جمعه باغبادران گفت: یکی از میدانهای مهم تجلی اراده ملت بزرگ ایران اسلامی در تعیین سرنوشت کشور به شمار می رود که با حضور حداکثری مردم بصیر می تواند حماسه‌ای عظیم را رقم زده و حرکت به سوی پیشرفت و تعالی را سرعت ببخشد.

حجت الاسلام علیرضا فرهنگ در حاشیه حضور خود برای شرکت در دوازدهمین  دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی در یکی از شعب اخذ رأی،  در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان اظهار کرد: مردم ‌سالاری دینی الگویی بی‌نظیر در ایران اسلامی است که نه مانند دموکراسی‌های غربی خاستگاهی مادی و اومانیستی دارد و نه همانند برخی دولت‌های ظاهرا دینی در منطقه، از منظر دیکتاتوری به حاکمیت مذهبی می‌نگرد بلکه مردم سالاری دینی دستاورد بسیار بزرگی است که حضرت امام خمینی(ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی با بنیان گذاشتند.

وی افزود: ایشان با ارائه این الگوی ناب نوعی مدل حکومتی و در عمل انقلابی جهانی را در حوزه سیاست ایجاد کردند که امروزه الهام ‌بخش بسیاری از ملت‌ هایی است که می‌خواهند هم از الگوهای دموکراتیک بهره ببرند و هم از معنویت بی‌نصیب نباشند.

امام جمعه باغبادران تصریح کرد: از این رو باید گفت یکی از میدانهای مهم تجلی اراده ملت بزرگ ایران اسلامی در تعیین سرنوشت کشور به شمار می رود  که با  حضور حداکثری مردم بصیر می تواند حماسه‌ای عظیم را رقم زده و حرکت به سوی پیشرفت و تعالی را سرعت ببخشد.

وی ادامه داد: باید توجه داشت که در اندیشه‌ سیاسی‌ اسلام، همه‌ افراد جامعه اعم‌ از حاکمان‌ و مردم، موظف‌ هستند تا به‌ ارزش‌ها و احکام‌ الهی‌ گردن‌ نهند و اینگونه نیست‌ که‌ شخص‌ و یا گروهی‌ بتوانند پای‌ خود را فراتر از حدود الهی‌ گذارند و  بر این‌ اساس، مردم‌سالاری‌ دینی‌ در چارچوب‌ اصول‌ و ارزشهای‌ اسلامی، معنا و مفهوم‌ پیدا می کند از این رو انتخابات یکی از میدان های است که جهانیان به آن چشم دوخته اند.

فرهنگ با اشاره به اینکه حضور حداکثری در انتخابات نشانگر پشتیبانی مردم از نظام و ولایت فقیه است، اضافه کرد: باید توجه داشت تا زمانی که در ایاران اسلامی ولایت فقیه باشد و مردم در حمایت از نظام اسلامی و ولایت فقیه در صحنه باشند و مقاومت کنند به این کشور آسیبی نخواهد رسید و امروز بار دیگر شاهد تحقق این مهم هستیم.

وی عنوان کرد: امروز بار دیگر حضور حماسی و حداکثری مردم در انتخابات موجب یأس دشمنان شد، و حضور مردم در این آزمون بزرگ نشان داد که مردم با نظام اسلامی و ولایت فقیه همراه بوده و هستند.

امام جمعه باغبادران بیان کرد: این حضور پرشور و همگانی به معنای آن نیست که مردم مطالبه گر مسئولان نبوده و از روند مدیریت کشور توسط برخی از مسئولان رضایت کامل را دارند بلکه به معنای آن است که مردم، کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی را دوست داشته و همواره گوش به فرمان مقام معظم رهبری امام خامنه ای(مدظله العالی) هستند.

وی متذکر شد: مسئولان باید بدانند مردم از تبعیض ناراضی هستند اما این نارضایتی هیچگاه باعث نشده نظام مقدس جمهوری اسلامی، ولایت فقیه و اهداف والای شهدا و امام شهدا را فراموش کنند لذا همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند من معتقد به برنده و بازنده در انتخابات نیستم زیرا هر کس رأی بیاورد، برنده اصلیِ انتخابات، نظام جمهوری اسلامی و ملت ایران است.

فرهنگ تاکید کرد: پیروز میدان های مختلف در کشور مردم هستند و این مهم در این چند سال بر همگان ثابت شده است وقتی مردم پشتیبان ولایت فقیه و نظام مقدس جمهوری اسلامی باشند سد محکمی در برابر دشمنان ایران اسلامی ایجاد شده که شکست سنگین انان را به همراه داشته است.

وی خاطرنشان کرد: اولین پیام رای مردم مقبولیت نظام و تبعیت از امر ولایت فقیه به عنوان محور اصلی نظام است و تفاوت مردم‌سالاری دینی با مردم‌سالاری غیردینی در این است که در نظام اسلامی، انسانها حول مدار خدا اقدام به تشکیل جامعه می کنند؛ به عبارت دیگر، مردم در منصب جانشینی خداوند، به حکومتی مردم سالار با محوریت دین عینیت می بخشند؛ بنابراین در مردم‌سالاری دینی، مدار تشکیل حکومت خداوند است و اساساً شکلگیری قدرت اجتماعی و پیدایش جامعه‌ی دینی، متکی به بیعت امت با امام است.

امام جمعه باغبادران اذعان کرد: از این نکته نیز نباید غافل بود که اگر یک فقیه جامع الشرایط همچون امام خمینی(ره)، قبل از تشکیل جامعه‌ی اسلامی و بیعت مردم با ایشان، پرچم مبارزه با استبداد و استعمار را برای توسعه‌ی قدرت اسلام برافرازد، بر دیگران تبعیت از وی لازم است؛ به زبان دیگر عمل ایشان خود، مشروعیت را با خود دارد و حایز آن می باشد؛ طبعاً این امر قبل از تشکیل حکومت مردم سالار است و پس از تشکیل حکومت دینی، مجرای جعل حاکمیت الهی چیزی جز بیعت اجتماعی نیست.

وی تصریح کرد: بیعت اجتماعی هم در قالب رأی گیریهایی است که امروزه مرسوم است لذا استکبار جهانی به دنبال کمرنگ جلوه دادن حضور مردم در صحنه هستند و با توطئه های مختلف نیز به دنبال اجرایی کردن نقشه های شوم خود برخواسته اند.

فرهنگ ادامه داد: حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای و انتخاب فرد اصلح در تحقق حماسه سیاسی نقش کلیدی دارد و همین که می بینیم دشمنان پر رو وقیح و گردن کلفت از جنگ علیه ایران خودداری می کنند، به خاطر حضور مردم در صحنه هاست .

وی افزود: دشمنان با توطئه ای خود به دنبال آن هستند تا بار دیگر انتخابات کشور را تحت تاثیر سناریوهای مختلف خود قرار دهند و طعم شیرین این حضور پرشور مردم را تلخ کنند لذا مسئولان با بصیرت خود باید در برابر دشمن که به دنبال دو قطبی سازی و ایجاد تنش در کشور است ایستادگی کنند و بدانند انتخابات که به پایان رسید رقابت ها به پایان رسیده و باید با اتحاد و همدلی در کنارهم ایستاده تا پیشرفت روز افزون کشور را رقم بزنند.

کد خبر 303538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.