اطلاعیه شماره ۳۷: حضور نمایندگان نامزدها در فرمانداری ها بلامانع است

ستاد انتخابات کشور طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: حضور نمایندگان محترم نامزدهای ریاست جمهوری که توسط مسئول ستاد تبلیغات شهرستان ایشان معرفی شده اند در محل فرمانداری یا بخشداری و جلسات هیات اجرایی به منظور تجمیع نتایج آرا بلا مانع است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری ایمنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، ستاد انتخابات کشور اطلاعیه هایی در رابطه با حضور مردم و شیوه اخذ رأی صادر کرده است.

اطلاعیه شماره ۳۷ ستاد انتخابات کشور: حضور نماینده نامزدها در فرمانداری ها، بخشداری ها و جلسات هیئت اجرایی بلامانع است

متن اطلاعیه شماره ۳۷ ستاد انتخابات کشور به شرح زیر است:

فرمانداران و بخش داران محترم سراسر کشور توجه نمایند حضور نمایندگان محترم نامزدهای ریاست جمهوری که توسط مسئول ستاد تبلیغات شهرستان ایشان معرفی شده اند در محل فرمانداری یا بخشداری و جلسات هیات اجرایی به منظور تجمیع نتایج آرا بلا مانع است.

اطلاعیه شماره ۳۶ ستاد انتخابات کشور: حضور نمایندگان نامزدها تا پایان شمارش آرا بلامانع است

متن اطلاعیه ۳۶ ستاد انتخابات کشور به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

اطلاعیه شماره (۳۶)

بر اساس قانون، حضور نمایندگان محترم نامزدها تا پایان زمان اخذ رای و شمارش آراء و تنظیم صورت جلسه در شعب اخذ رای بلامانع است.

ستاد انتخابات کشور 

اطلاعیه شماره ۳۵ ستاد انتخابات کشور: ساعت ۲۴ پایان مهلت رأی گیری

متن اطلاعیه شماره ۳۵ ستاد انتخابات کشور به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

اطلاعیه شماره (۳۵)

ستاد انتخابات کشور به آگاهی ملت شریف ایران می رساند رأی گیری تا ساعت ۲۴ ادامه خواهد داشت و عوامل اجرایی کلیه شعب اخذ رأی موظفند رأی مراجعه کنندگان را اخذ و رأس ساعت ۲۴ نسبت به اتمام رأی گیری اقدام نمایند.

 ستاد انتخابات کشور

اطلاعیه شماره ۳۴ ستاد انتخابات کشور: ساعت ۲۴ درب های شعب اخذ رأی بسته می شود

در اطلاعیه ۳۴ ستاد انتخابات کشور آمده است:

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۳۴ درب شعب اخذ رای تا ساعت ۲۴ بسته شده و از حاضران رای گیری تا این ساعت( ۱۲ امشب ) رای گیری به عمل می آید.

بر اساس اطلاعیه شماره ۳۴ ستاد انتخابات کشور درب های خروجی شعب اخذ رای تا ساعت ۲۴ بسته شده و از حاضرین رای گیری به عمل خواهد آمد.

اطلاعیه ۳۳ ستاد انتخابات کشور: تمدید انتخابات تا ساعت ۲۳

در این اطلاعیه آمده است: با توجه به تماس های مکرر مبنی بر درخواست تمدید مجدد مدت زمان اخذ آرای انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و اولین میاندوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی به لحاظ حضور پرشور و گسترده مردم شریف ایران با موافقت وزیر کشور در شهرهای سراسر کشور اخذ رای به مدت یک ساعت یعنی تا ساعت ۲۳ تمدید می شود.

اطلاعیه ۳۲ ستاد انتخابات کشور: انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا تا ساعت ۲۲ تمدید شد

متن اطلاعیه به شرح زیر است:

ستاد انتخابات کشور اعلام کرد: نظر به موافقت وزیر کشور با دوساعت تمدید مهلت اخذ رأی  انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به آگاهی همه اعضای شعبه ای رای گیری و نمایندگان فرماندار می رساند انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا به مدت دو ساعت دیگر یعنی تا ساعت ۲۲ تمدید شد.

اطلاعیه شماره ۳۱ ستاد انتخابات کشور: انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا به مدت یک ساعت دیگر یعنی تا ساعت ۲۰ تمدید شد

متن اطلاعیه بدین شرح است:

نظر به موافقت وزیر کشور با یک ساعت تمدید مهلت اخذ رأی  انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به آگاهی کلیه اعضای شعب اخذ رأی و نمایندگان فرماندار می رساند انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا به مدت یک ساعت دیگر یعنی تا ساعت ۲۰ تمدید گردید.

اطلاعیه شماره ۳۰ ستاد انتخابات کشور: انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا به مدت یک ساعت دیگر یعنی تا ساعت ۱۹ تمدید شد

متن اطلاعیه بدین شرح است:

نظر به موافقت وزیر کشور با یک ساعت تمدید مهلت اخذ رای اتنخابات شوراهای اسلامی شهر وروستا به آگاهی کلیه اعضای شعب اخذ رأی و نمایندگان فرماندار می‌رساند انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا به مدت یک ساعت دیگر یعنی تا ساعت ۱۹ تمدید گردید.

اطلاعیه شماره ۲۹ ستاد انتخابات کشور: زمان اخذ رأی در انتخابات ریاست جمهوری به مدت دو ساعت یعنی تا ساعت ۲۰ در سراسر کشور تمدید می گردد

متن اطلاعیه بدین شرح است:

با تشکر از حضور پرشور ملت شریف ایران که در پیروی از امر رهبری معظم انقلاب اسلامی در آستانه‌ خلق حماسه سیاسی اند و با توجه به گزارشهای دریافتی از حوزه‌های انتخابیه کشور مبنی بر درخواست تمدید مدت زمان اخذ رأی و نظر به موافقت وزیر محترم کشور، زمان اخذ رأی در انتخابات ریاست جمهوری به مدت دو ساعت یعنی تا ساعت ۲۰ در سراسر کشور تمدید می گردد. این تمدید شامل شعب ثبت نام و اخذ رأی واقع در خارج از کشور نیز می گردد.

اطلاعیه شماره ۲۸ ستاد انتخابات کشور: تذکر به اعضای شعب برای مهمور کردن تعرفه ها/ تعرفه های بدون مهر باطله است

در این اطلاعیه امده است:

به آگاهی همه اعضای شعب اخذ رای و نمایندگان فرماندار می رساند از آنجائیکه تعرفه و برگ رای فاقد مهر انتخاباتی جزء آراء باطله محسوب می شود، لذا تاکید می گردد نسبت به مهمور کردن تعرفه و برگ رای های انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای اسلامی شهر و روستا و اولین میاندوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی به مهر اجرایی و نظارت انتخابات دقت لازم صورت گیرد.

اطلاعیه شماره ۲۷ ستاد انتخابات کشور: در تعرفه انتخابات ریاست جمهوری تنها نام یک نامزد را بنویسید/ تعرفه های با نام دو نامزد باطل است

متن اطلاعیه به این شرح است:

به آگاهی هموطنان عزیز می رساند که در هنگام رأی دادن  برای انتخابات ریاست جمهوری فقط نام و نام خانوادگی یک نفر از نامزدها را در محل تعیین شده روی برگ رأی بنویسند و به صندوق اخذ رأی بیاندازند.

یادآوری می شود براساس ماده ۲۸ قانون چنانچه در برگ رأی انتخابات ریاست جمهوری نام دو نامزد نوشته شود، برگ رأی باطل است.

اطلاعیه شماره ۲۶ ستاد انتخابات کشور: نحوه اخذ رأی و بررسی مدارک در شعب سیار هیچگونه تفاوتی با شعب اخذ رأی ثابت ندارد

اطلاعیه شماره ۲۶ ستاد انتخابات کشور به شرح زیر است:

به آگاهی اعضای محترم شعب اخذ رأی سیار در سراسر کشور می‌رساند که نحوه اخذ رأی و بررسی مدارک در شعب سیار هیچگونه تفاوتی با شعب اخذ رأی ثابت ندارد و لذا از رأی دهندگان گرامی حتی در بیمارستانها و پادگانها نیز صرفاً  در قبال ارائه شناسنامه و شماره ملی باید رأی گیری بعمل آید .

ضمناً مجدداً تأکید می نماید که متولدین ۱۳۷۸.۲.۲۹ و قبل از آن می‌توانند در انتخابات شرکت نمایند .

ستاد انتخابات کشور

اطلاعیه شماره ۲۵ ستاد انتخابات کشور: در هنگام نوشتن آراء، مشخصات نامزدهای مورد نظر خود را که شامل نام و نام خانوادگی ایشان به همراه کد نامزد می باشد، به صورت کامل و خوانا قید نمایید

اطلاعیه شماره ۲۵ به شرح زیر است:

به آگاهی هموطنان عزیز می رساند به منظور جلوگیری از تضییع حق نامزدهای انتخابات خواهشمند است در هنگام نوشتن آراء، مشخصات نامزدهای مورد نظر خود را که شامل نام و نام خانوادگی ایشان به همراه کد نامزد می باشد، به صورت کامل و خوانا قید نمایید تا ان شاءا... حقی از نامزدهای محترم در هنگام شمارش و احتساب آراء ضایع نگردد.

اطلاعیه شماره ۲۴ ستاد انتخابات کشور: به غیر از کسانی که در شعبه اخذ رأی مسئولیتی به عهده دارند و نیز نمایندگان نامزدها فرد دیگری حق حضور در شعبه اخذ رأی را ندارند

اطلاعیه شماره ۲۴ ستاد انتخابات کشور به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

به آگاهی کلیه اعضای شعب اخذ رأی و نمایندگان فرماندار می‌رساند به غیر از کسانی که در شعبه اخذ رأی مسئولیتی به عهده دارند و نیز نمایندگان نامزدها فرد دیگری حق حضور در شعبه اخذ رأی را نداشته و در صورت حضور به آنان تذکر داده شود که محل شعبه را ترک نمایند. نیروهای انتظامی حاضر در شعب اخذ رأی در این ارتباط همکاری لازم را معمول دارند.

اطلاعیه شماره (۲۳) ستاد انتخابات کشور: سن انتخاب کنندگان در کلیه انتخابات کنونی ۱۸ سال تمام است

در اطلاعیه شماره ۲۳ ستاد انتخابات کشور به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

اطلاعیه شماره (۲۳)

به اطلاع کلیه جوانان برومند میهن اسلامی ایران می رساند، سن انتخاب کنندگان در کلیه انتخابات جاری ۱۸ سال تمام می باشد. یعنی کلیه متولدین روز ۲۹ اردیبهشت ماه سال ۱۳۷۸ و قبل از آن می توانند با حضور در شعب اخذ رای در انتخابات شرکت نمایند.

اطلاعیه شماره ۲۲ وزارت کشور: چنانچه در برگ های رای اسم نامزد نیز نوشته شود کفایت می کند

در اطلاعیه شماره ۲۲ ستاد انتخابات کشور آمده است: نظر به این که در برگ های رای انتخابات شوراهای اسلامی قسمتی برای نوشتن کد نامزدها در نظر گرفته شده است به اطلاع هموطنان عزیز و اعضای شعب اخذ رای می رساند اگرچه نوشتن کد نامزدها به خصوص در مواردی که تشابه اسامی نامزدها وجود دارد در زمان شمارش آراء از تضییع حقوق ایشان جلوگیری می کند ولی چنانچه در برگ های رای اسم نامزد نیز نوشته شود کفایت می کند.

اطلاعیه شماره ۲۱ ستاد انتخابات کشور: کارت‌های منضم به شناسنامه که مخصوص ضرب مهرهای اضطرای است هیچگونه ارتباطی به انتخابات ندارد

در اصلاعیه شماره ۲۱ ستاد انتخابات کشور آمده است: همانگونه که مسئولان محترم شعب ثبت نام و اخذ رای آگاهی دارند، در شناسنامه‌های موجود، صفحه چهارم یا آخر، اختصاص به انتخابات دارد لذا باید مهر انتخابات در اولین مربع خالی بعد از مهرهای ثبت شده انتخابات گذشته در صفحه مخصوص انتخابات زده شود .

ضمناً چنانچه صفحه مزبور کاملاً پر شده باشد، مهر انتخابات در قسمت مناسبی از صفحه توضیحات شناسنامه ضرب می شود .

توجه کنید که کارت‌های منضم به شناسنامه که مخصوص ضرب مهرهای اضطرای است هیچگونه ارتباطی به انتخابات ندارد و به هیچ عنوان نباید در این امر از آن استفاده شود .

در اطلاعیه شماره ۲۰ ستاد انتخابات کشور آمده است: تنها با ارائه اصل شناسنامه و شماره ملی می توان رأی داد

اطلاعیه شماره (۲۰) ستاد انتخابات کشور

بسم الله الرحمن الرحیم

به اطلاع کلیه هموطنان عزیز و اعضای شعب اخذ رأی می رساند که اخذ رأی در کلیه شعب ثابت و سیار فقط با ارائه شناسنامه و شماره ملی رأی دهنده توسط شخص رأی دهنده امکان پذیر است و هیچ مدرک دیگری بجز شناسنامه قابل قبول نمی باشد.

ضمناً به کلیه رأی دهندگان گرامی در انتخابات ریاست جمهوری توصیه می شود جهت تسهیل و تسریع در روند اخذ رای کارت ملی خود را همراه داشته باشند.

آن دسته از هموطنان محترم که شماره ملی خود را نمی دانند، برای اطلاع از شماره ملی می توانند از طریق تماس تلفنی با ادارات ثبت احوال، شماره ملی خود را دریافت نمایند.

ستاد انتخابات کشور

اطلاعیه شماره ۱۹ ستاد انتخابات کشور: در انتخابات میاندوره ای مجلس شورای اسلامی تنها کسانی حق رأی دادن دارند که در انتخابات دوره دهم مجلس شورای اسلامی در همان حوزه انتخابیه رأی داده باشند

ستاد انتخابات کشور اطلاعیه شماره ۱۹ خود را صادر کرد.

بسم الله الرحمن الرحیم

اطلاعیه شماره (۱۹)
به اطلاع کلیه هموطنان عزیز می رساند از آنجا که در انتخابات ریاست جمهوری هیچ محدودیت و ممنوعیتی برای مراجعه رأی دهندگان به شعب اخذ رأی وجود ندارد، همه واجدین شرایط می توانند در نقاط مختلف کشور اقدام به رأی دادن نمایند.

بنابراین آن دسته از هموطنان، که به هر دلیل امروز در شهر محل سکونت خود حضور ندارند می توانند با مراجعه به نزدیکترین شعبه در دسترس با انداختن رأی خود، در انتخابات ریاست جمهوری شرکت نمایند.

لازم به ذکر است در انتخابات میاندوره ای مجلس شورای اسلامی تنها کسانی حق رأی دادن دارند که در انتخابات دوره دهم مجلس شورای اسلامی در همان حوزه انتخابیه رأی داده باشند و یا در دوره مذکور رای نداده باشند.

همچنین در انتخابات شوراهای اسلامی فقط در شهرهای زیر یکصد هزار نفر جمعیت رأی دهندگان یا افراد تحت تکفل ایشان باید حداقل در یکسال اخیر ساکن حوزه انتخابیه مربوطه باشند.

اطلاعیه شماره ۱۸ ستاد انتخابات کشور: لزوم برخورد با هوادارن متخلف در شعبات رای گیری

فرمانداران ملزم به برخورد قانونی با افرادی که در شعب له یا علیه فردی تبلیغ می کنند، شدند.

ستاد انتخابات کشور با صدور اطلاعیه ای خطاب به فرمانداران سراسر کشور اعلام کرد با افرادی که در شعب له یا علیه نامزد ها تبلیغ کنند برخورد قانونی صورت گیرد.

متن کامل این اطلاعیه به شرح زیر است:

اطلاعیه شماره  (۱۸)

نمایندگان محترم فرماندار در سراسر کشور توجه نمایند با توجه به ممنوعیت هرگونه تبلیغات انتخاباتی در روز رأی گیری، چنانچه در محل شعبه یا اطراف آن یا صف انتظار رأی دهندگان فرد یا افرادی به هر شکلی اقدام به تبلیغ له یا علیه نامزدهای انتخاباتی می نمایند، سریعاً دستور فرمایید موضوع پیگیری و برخورد قانونی صورت پذیرد.

ستاد انتخابات کشور

اطلاعیه شماره ۱۷ ستاد انتخابات کشور: یکی از ملاک‌های اصلی تشخیص واجد شرایط بودن رای‌دهندگان عدم درج مهر انتخابات جاری در شناسنامه است

اطلاعیه شماره ۱۷ ستاد انتخابات کشور به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

اطلاعیه شماره (۱۷)

به اطلاع اعضای محترم شعب ثبت نام و اخذ رأی می‌رساند،ملاک اصلی جهت تشخیص واجد شرایط رأی بودن مراجعه کنندگان محترم به شعب و صدور تعرفه برای ایشان، پس از بررسی اصالت شناسنامه، عدم درج مهر انتخابات جاری در شناسنامه و متولد ۱۳۷۸.۲.۲۹ یا قبل از آن بودن می‌باشد.

ضمناً یادآوری می‌شود در شهرهای زیر یکصد هزار نفر جمعیت برای اخذ رأی انتخابات شوراهای اسلامی، رعایت شرط سکونت رأی دهنده یا افراد تحت تکفل ایشان در یکسال اخیر در حوزه انتخابیه مربوطه الزامی است.

ستاد انتخابات کشور

اطلاعیه شماره ۱۶ ستاد انتخابات کشور: توصیه وزارت کشور برای اخذ رای از بی‌سوادان و روشندلان

اعضای محترم شعبه اخذ رأی و نمایندگان فرماندار توجه نمایند افراد بی‌سواد، روشندلان و یا افرادی که به هر دلیل قادر به نوشتن رأی خود نیستند می‌توانند از فرد مورداعتماد همراه خود برای نوشتن برگه رأی استفاده کنند.

اطلاعیه شماره ۱۵ ستاد انتخابات کشور: الزامی برای رأی دادن در هر دو انتخابات وجود ندارد
ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۱۵ اعلام کرد: رای دهندگان هیچ الزامی برای رای دادن در هر دو انتخابات جاری ندارند.

در این اطلاعیه آمده است:

اعضای شعب و نمایندگان فرماندار توجه کنند با توجه به همزمانی انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، رای دهندگان هیچ الزامی برای رای دادن در هر دو انتخابات جاری را ندارند و مخیرند بنا به تشخیص در هریک از انتخابات جاری نسبت به رای دادن اقدام کنند، مقتضی است اقدام مغایر صورت نپذیرد.

اطلاعیه شماره ۱۴ ستاد انتخابات کشور: برگ‌های رأی هر انتخابات در صندوق مربوط به همان انتخابات انداخته شود

متن کامل اطلاعیه شماره ۱۴ به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
اطلاعیه شماره (۱۴)
به اعضای محترم شعب ثبت‌نام و اخذ رأی حوزه‌های انتخابیه‌ای که همزمان انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و یا میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی را برگزار می‌نمایند، توصیه می‌شود اولاً به رأی دهندگان تذکر دهند که نام نامزد مورد نظر خود را حتماً در برگ رأی مربوط به همان انتخابات درج نمایند. ثانیاً توجه داشته باشند که برگ‌های رأی هر انتخابات در صندوق مربوط به همان انتخابات انداخته شود.


اطلاعیه شماره ۱۳ ستاد انتخابات کشور: تبلیغات انتخاباتی اطراف شعب امحا شود
متن کامل این اطلاعیه به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
اطلاعیه شماره (۱۳)
به اطلاع اعضای محترم شعب ثبت نام و اخذ رأی می‌رساند، کلیه اوراق و آثار تبلیغاتی متعلق به نامزدهای انتخاباتی به هیچ عنوان نباید در محل شعبه و اطراف درب ورودی و خروجی آن وجود داشته باشد. لذا در صورت مشاهده لازم است به سرعت امحاء شود. همچنین اگر در طول زمان رأی‌گیری آثار تبلیغاتی از رأی‌دهندگان در شعبه باقی بماند، آنها را نیز امحاء نمایند.
ستاد انتخابات کشور


اطلاعیه شماره ۱۲ ستاد انتخابات کشور: در شعبه اخذ رأی یک دستگاه رادیو یا تلویزیون وجود داشته باشد
اطلاعیه شماره ۱۲ ستاد انتخابات کشور منتشر شد.
متن کامل این اطلاعیه به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
اطلاعیه شماره (۱۲)
به اعضای شعب ثبت نام و اخذ رأی تأکید می‌نماید، حتماً در شعبه اخذ رأی یک دستگاه رادیو یا تلویزیون در دسترس داشته و در تمام طول مدت اخذ رأی، روشن نگه دارند تا دستورالعمل‌های فوری ستاد انتخابات کشور را که از طریق صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران ابلاغ می‌شود مورد عمل قرار دهند.
اطلاعیه‌های ستاد انتخابات کشور که از طریق صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش می‌شود به منزله دستور کتبی ستاد انتخابات کشور است و رعایت آن الزامی می‌باشد.
ستاد انتخابات کشور


اطلاعیه شماره ۱۱ ستاد انتخابات کشور: کلیه شعب اخذ رأی از ساعت ۸ صبح آماده اخذ رأی هستند
ستا انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۱۱ خود آمادگی شعب اخذ رای از کلیه واجدین شرایط را اعلام کرد.
متن این اطلاعیه به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
اطلاعیه شماره (۱۱)
نظر به آغاز اخذ رأی انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در سراسر کشور و  اولین میان‌دوره‌ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه‌های انتخابیه "اصفهان"، "اهر و هریس"، "مراغه و عجب شیر"و بندرلنگه، بستک و پارسیان" به آگاهی هم میهنان عزیز می‌رساند که طبق گزارش‌های دریافتی از ستادهای انتخابات استان‌ها و شهرستان‌ها، کلیه شعب ثبت نام و اخذ رأی در سراسر کشور از ساعت ۸ صبح آماده اخذ رأی از کلیه واجدین شرایط می‌باشند.

کد خبر 303519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.