پیوستن شکاری به روستوف شایعه است/ در مورد حسینی تابع تصمیم هیأت مدیره‌ام

مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن گفت: در مورد مجتبی حسینی من مسئول اجرای مصوبات و تابع تصمیمات هیأت مدیره هستم و در این زمینه هر تصمیمی بگیرند من تابع هستم و تصمیمات را اجرا می‌کنم.

به گزارش ایمنا، جلسه هیأت مدیره باشگاه ذوب آهن در خصوص ارزیابی عملکرد تیم‌های فوتبال و منهای فوتبال بانوان و آقایان این باشگاه در سال ۹۵، روز گذشته برگزار شد.

برای جویا شدن از جزئیات این جلسه گفت‌وگویی با سعید آذری مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن داشتیم که در ادامه می‌خوانید:

در جلسه هیأت مدیره باشگاه چه تصمیماتی اتخاذ شد؟

در جلسه روز گذشته هیأت مدیره باشگاه ذوب آهن بحث‌های کلانی شد و عملکرد تمام رشته‌های ورزشی سال گذشته باشگاه مورد بررسی قرار گرفت. همچنین عملکرد مجتبی حسینی و تیم فوتبال را در فصل گذشته با حضور حسینی بررسی کردیم.  

تقریباً ۲۸ تیم در ۱۵ رشته ورزشی آقایان و بانوان تحت حمایت باشگاه ذوب آهن هستند که عملکرد تک تک آن‌ها را در ۲ بخش آقایان و بانوان بررسی کردیم و نمودار پیشرفت آن‌ها را ترسیم کردیم تا مشخص شود در سه سال گذشته و در ابتدا کجا بودیم و به کجا رسیدیم.

بودجه سال آینده باشگاه مشخص شد؟

بودجه سال ۹۶ تنظیم شده و فرستادیم تا در مجمع کارخانه از آن دفاع و تصمیم‌گیری نهایی انجام شود. در جلسه روز گذشته تازه متوجه شدیم بودجه پیشنهادی ما معادل بودجه یک تیم فوتبال برخی از باشگاه‌ها است و ذوب‌آهن واقعاً در زمینه مسائل اقتصادی فوق‌العاده عمل می‌کند.

تیم فوتبال ذوب‌آهن در فصل آینده به دست مجتبی حسینی هدایت می‌شود؟

 در جلسه روز گذشته هیأت مدیره مجتبی حسینی برنامه‌های خود را برای فصل آینده ارائه داد که پس از بررسی، هفته آینده برای ماندن یا نماندنش تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

چند درصد احتمال ماندن حسینی وجود دارد؟

این مسأله درصدی نیست. هیأت مدیره باشگاه باید به یک جمع‌بندی نهایی برسد که آیا برنامه‌های ارائه شده از سوی حسینی عملیاتی است یا نه و اینکه این برنامه‌های پیشنهادی با بودجه باشگاه هم‌خوانی دارد یا ندارد.

شخص شما مایل به ماندن حسینی هستید یا خیر؟

من تابع تصمیمات هیأت مدیره هستم. مدیرعامل هم مسئول اجرای مصوبات و هم تابع تصمیمات هیأت مدیره است و در این زمینه هر تصمیمی بگیرند من تابع هستم و تصمیمات را اجرا می‌کنم.

گفته بودید حامی مجتبی حسینی هستید. الان هم از او حمایت می‌کنید؟

تا پایان فصل که حسینی برنامه‌های خود را اجرا کرد، حامی او بودم. همیشه حامی مربیانی که زحمت می‌کشند بودم و هستم. هیأت مدیره باشگاه ذوب‌آهن هر فردی را که برای سرمربیگری تیم فوتبال انتخاب کند من تا آخرین لحظه از او حمایت می‌کنم.

حسینی خودش هم برای هدایت تیم ذوب آهن در فصل جدید علاقه‌مند است؟

این سوال را باید از خودش بپرسید. من به‌جای حسینی نمی‌توانم جواب دهم.

تکلیف رضا شکاری مشخص شد؟ برخی رسانه‌ها از پیوستن قطعی او به روستوف خبر داده بودند.

قرار بود ۱۸ اردیبهشت ماه باشگاه روستوف برای من دعوتنامه ارسال کند تا به روسیه بروم اما خبری نشد. با توجه به استعلامی هم که انجام دادیم هنوز نه ITC برای او صادر کرده و نه حق این کار را دارد.

شکاری باید برای رفتن مبلغی را به باشگاه ذوب‌آهن بپردازد و مبلغ ۱۰۰ هزار دلار برای فصل گذشته بوده است. شکاری اگر در فصل گذشته منتقل می‌شد باید این مبلغ را پرداخت می‌کرد. با توجه به اینکه قرارداد شکاری فصل گذشته تمام شده بود. قراردادی که شکاری منعقد کرده مربوط به فصل جدید است. و باشگاه تصمیم می‌گیرد که برای رفتن باید چه مبلغی را بپردازد. در مورد شکاری هنوز چیزی ۱۰۰ درصد مشخص نیست.

آیا خبر دارید که باشگاه روستوف با شکاری قرارداد بسته است یا نه؟

نامه رسمی به باشگاه روستوف ارسال کردیم که هرگونه عقد قرارداد با رضا شکاری غیرقانونی است در مقابل باشگاه روستوف هم نامه‌ای برای ما ارسال کرد مبنی بر اینکه ما هیچگونه مذاکراتی با شکاری نداشتیم و اگر قرار شد این بازیکن به روستوف بیاید نقطه نظرات باشگاه ذوب‌آهن را به ما ابلاغ کنید. قرار بود ۱۸ اردیبهشت ماه از ما دعوت کنند به روستوف برویم و در این‌باره صحبت کنیم که اتفاقی نیفتاد.

تمامی صحبت‌هایی که در رسانه‌ها منتشر شده است که باشگاه روستوف با شکاری قرارداد منعقد کرده و ITC او صادر شده، شایعه است.

تکلیف بازیکنانی که قراردادشان با ذوب‌آهن به پایان رسیده، به چه صورت است؟

روز یکشنبه یا دوشنبه هفته آینده که مصوبات هیأت مدیره باشگاه ذوب آهن انجام گرفت، مذاکرات‌مان را با بازیکنان شروع می‌کنیم.

ماندن و رقتن بازیکنان در باشگاه فقط به نقطه نظرات سرمربی تیم بستگی دارد. همان‌طور که سال‌های گذشته بازیکن خواستند و آوردیم و همچنین تعدادی را هم گفتند نمی‌خواهیم و قراردادشان را لغو کردیم و تعدادی را هم فروختیم. نقل و انتقالات باشگاه صرفاً تحت نظر سرمربی انجام می‌گیرد.

رفتن مرتضی تبریزی به استقلال واقعیت دارد؟

تبریزی بازیکن آزاد است و رفتنش به استقلال را هم چند روز گذشته در مصاحبه‌ام با یکی از خبرگزاری‌ها تکذیب کردم. هر بازیکنی ماندنش دست سرمربی است و رفتنش اگر بازیکن آزادی باشد دست خودش است و ما نمی‌توانیم به هر قیمتی بخواهیم هر بازیکنی را نگه داریم.

تبریزی جزو بازیکنانی است که از پاس همدان و یک تیم دسته یک به ذوب‌آهن آمد. تبریزی زحمات زیادی را هم کشید و باشگاه ذوب‌آهن هم از او حمایت و برایش هزینه کرد و در حال حاضر شده مرتضی تبریزی که خیلی از تیم‌ها ممکن است خواهان جذب او باشند.

ذوب‌آهن باشگاهی نیست که تحت هر شرایطی بخواهد نه تنها تبریزی بلکه هر بازیکنی را به هر قیمتی نگه دارد. با این حال توصیه من به تبریزی این است که بهترین باشگاه ایران را به این سادگی‌ها از دست ندهد.

با توجه به مشکلات کارخانه ذوب‌آهن، آیا بودجه امسال باشگاه تغییری خواهد کرد؟

مشکلات مالی کارخانه به من ارتباطی ندارد. خوشبختانه تا الان در ورزش مشکلی نداشتیم و بودجه‌هایی که درخواست کردیم همیشه در اختیارمان گذاشتنند. به خصوص احمد صادقی مدیرعامل کارخانه همیشه حمایت تمام قد خود را از باشگاه اعلام کرده است و اعضای هیأت مدیره سال گذشته واقعاً حمایت بی‌نظیری از ما کردند و افتخار می‌کنیم در چنین مجموعه‌ای هستیم.

بالاخره ذوب‌آهن خانه ما است. بعد از ۲۳ سال خدمت در ذوب‌آهن  افتخار می‌کنم مدیرعامل این باشگاه هستم. روزی در وزنه‌برداری ذوب‌آهن قهرمان بودم پس از آن مربی شدم و در حال حاضر مدیر عامل باشگاه هستم و به ۲۳ سال خدمتم در باشگاه ذوب‌آهن افتخار می‌کنم و خوشحالم مسئولیتم در این باشگاه را به نحو احسن انجام می‌دهم.

شایعه رفتن شما به باشگاه استقلال واقعیت دارد؟

شایعات برای همه هست اما نباید به شایعات گوش کرد. این صحبت‌ها در حد همان شایعه است و شایعه‌سازان به دنبال منافع شخصی خودشان هستند. با قدرت کارم را ادامه می‌دهم و افتخار می‌کنم مدیرعامل باشگاهی هستم که از لحاظ فرهنگی، فنی و برند جزو بهترین باشگاه‌های ایران است.

باشگاه امسال تصمیمی برای اضافه کردن رشته‌های غیر فوتبالی ندارد؟

تصمیم‌گیری نهایی در مورد این مسائل که به بودجه تصویب شده باشگاه بستگی دارد، در جلسه هیأت مدیره روز دوشنبه هفته آینده انجام می‌شود. به ازای بودجه‌ای که برای باشگاه تصویب می‌شود هیأت مدیره تصمیم می‌گیرد چه رشته‌هایی را تحت پوشش خود داشته باشد. بسته به سیاست‌های مالی ممکن است امسال یکی، دو تیم را در بخش بانوان به تیم‌های حاضر اضافه کنیم.

تیم والیبال رعد پدافند هوایی اصفهان موفق شد به لیگ برتر صعود کند اما این تیم برای حضور در لیگ برتر با مشکل اسپانسر روبه رو است. باشگاه ذوب‌آهن حاضر است از این تیم حمایت کند؟

هزینه‌های رشته‌های ورزشی مثل والیبال، بسکتبال و ... میلیاردی است. باشگاه ذوب‌آهن تازه در حال نفس کشیدن است. ۲۷ میلیارد تومان بدهی که باشگاه روز اول داشت را تقریباً به ۲۰ میلیارد تومان رساندیم. همچنین هزینه‌های توسعه فضاهای ورزشی را هم در کنار تیمداری باید بپردازیم.

در مدتی که باشگاه ذوب آهن در حال فعالیت است سالن‌های والیبال، بسکتبال و زمین چمن مصنوعی احداث کردیم. ۲ زمین چمن تمرینی استاندارد در ورزشگاه فولادشهر در حال ساخت است و علاوه بر آن هم چمن ورزشگاه فولادشهر استانداردسازی می‌شود. به‌جای اینکه رشته‌های جدیدی را اضافه کنیم هزینه‌ها را خرج توسعه فضاهای ورزشی می‌کنیم.

به هر حال باید بپذیریم که ما متولی ورزش اصفهان نیستیم که ۷۰۰ تیم داشته باشیم. تربیت‌بدنی و سازمان‌های دیگری هم در اصفهان هستند. باشگاه ذوب‌آهن نمی‌تواند تمام بار ورزش قهرمانی اصفهان را تنهایی به دوش بکشد و از طرفی هم هیچ حمایتی نشود.

به غیر از کارخانه ذوب‌آهن که علاقه‌مندی مدیران، پشتوانه آن‌ها و رسالت‌های اجتماعی آن‌ها بود، خارج از حیطه ذوب‌آهن هیچ کس به ما کمک نکرد و حتی از تیم فوتبال هم که تجلیلی از این تیم نشد ۲ سال نماینده اصفهان در جام باشگاه‌های آسیا و ۲ سال پیاپی قهرمان جام حذفی شد. خیلی‌ها هم عکس‌های یادگاری با تیم ذوب‌آهن گرفتند و رفتند. اخیراً هم قصد استفاده‌های تبلیغاتی از تیم ذوب‌آهن را داشتند که خوشبختانه این فضا برای آن‌ها فراهم نشد اما به‌غیر از مجموعه ذوب‌آهن، هیأت مدیره کارخانه، هیأت مدیره باشگاه و احمد صادقی شخص دیگری نه کمک معنوی و نه کمک مادی به تیم ذوب‌آهن نکرد. اما زمانی که قرار است تیمی اضافه کنند و هزینه‌ای را تحمیل کنند خیلی راحت از ما می‌خواهند این کار را برایشان انجام دهیم.

کسانی که کاندیدای شورای شهر و مجلس هستند ببینند که شهرهای دیگر چه کارهایی برای تیم‌های شهرشان انجام می‌دهند. شورای شهر تبریز قبل از بازی فینال جام حذفی حدود ۶۰۰ میلیون تومان به تیم تراکتورسازی کمک کرد. نمی‌شود ما از این همه تیم در اصفهان حمایت کنیم، بار ورزشی استان را به دوش بکشیم، توسعه فضاهای ورزشی‌مان را هم داشته باشیم اما هیچ کسی به ما کمک نکند.

 سوال آخر اینکه در صورت انحلال تیم نفت، امتیاز این تیم در آسیا را خریداری می‌کنید؟

این سوال را باید از فدراسیون فوتبال بپرسید و من نمی‌دانم. این امتیاز خریدنی نیست و حق مسلم ذوب‌آهن است، چرا باید بخرد؟

کسانی که این مسائل را مطرح می‌کنند گمان کرده‌اند که سهمیه آسیا، امتیاز لیگ برتر و لیگ دسته یک است که خرید و فروش شود؟ قوانین کنفدراسیون فوتبال آسیا با قوانینی که در فوتبال ایران وجود دارد زمین تا آسمان تفاوت دارد. من نمی‌دانم چه کسی بحث خرید را مطرح کرده است. این امتیاز خریدنی و فروختنی نیست. AFC هم بازار دلالی نیست که کسی بخواهد امتیاز بفروشد.

/گفتگو از زهرا سیدین/

کد خبر 303458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.