تأکید مراجع تقلید بر حضور پای صندوق‌های رأی/ انتخابات جهاد است

مراجع عظام تقلید و علما طی روزهای اخیر در سخنرانی‌ها و پیام‌های خود از مردم درخواست کردند تا در روز ۲۹ اردیبهشت حضور گسترده و پرشوری در انتخابات داشته باشند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری ایمنا، مراجع عظام تقلید و علمای قم تقریباً از یک‌ماه قبل در سخنرانی‌ها و به‌خصوص دروس خارج فقه مردم را دعوت به شرکت پرشور در انتخابات ریاست جمهوری کرده و همچنین اکثریت آنان برای دوری از هرگونه شائبه طرفداری از کاندیدای خاص، مراجع تقلید قم اعلام کرده بودند که هیچ دیداری با کاندیداهای انتخابات نداشته و دیدارهایی را هم که القاء کننده طرفداری از کاندیدای خاص باشد را قبول نمی‌کنند.

رأی سفید ندهید

بر این اساس آیت الله العظمی مکارم شیرازی طی چند درس خارج فقه همواره بر حضور گسترده در انتخابات تأکید داشت و در روز چهارشنبه در آخرین درس خارج فقه قبل از انتخابات طی سخنانی ضمن دعوت مردم به حضور پرشور و گسترده در انتخابات از آنان درخواست کرد که از دادن رأی سفید پرهیز کنند.

وی در ادامه سخنانش تأکید کرد: دشمن به دنبال ضربه زدن به انتخابات است و برای آن برنامه‌ریزی کرده است و مردم باید با هوشیاری کاری کنند که نقشه دشمن نقش بر آب شود و انتخابات در نهایت آرامش برگزار شود.

این استاد سطوح عالی حوزه با تأکید بر اینکه در روزهای باقی مانده تا انتخابات هم از کارهای تحریک آمیز باید پرهیز شود، ابراز کرد: شنیده شده طرفداران برخی از کاندیداها هنوز خبری نشده می‌خواهند جشن پیروزی بگیرند که این کار نادرستی است و این اقدام باعث تحریک افراد می‌شود.

وی با عنوان اینکه شعارهای تحریک آمیز و اهانت مسئولیت شرعی دارد، گفت: مسئله مهم در انتخابات انتخاب اصلح است و ما هم تاکنون از هیچ کاندیدی طرفداری نکرده‌ایم.

آیت الله مکارم شیرازی دادن رأی سفید را هم اشتباه دانست و عنوان کرد: رأی سفید به منزله رأی باطله است بنابراین افراد باید اصلح را انتخاب و به آن رأی بدهند.

مردم در انتخابات حضور عاقلانه داشته باشند

آیت الله العظمی عبدالله جوادی آملی طی پیامی با تأکید بر رد هرگونه اظهار نظر پیرامون کانداهای انتخابات ریاست جمهوری، مردم را به حضور پرشور در انتخابات دعوت کرد.

در پیام این مرجع تقلید آمده است: به اطلاع عموم مردم متدین و فهیم می‌رساند، حضرت آیت الله جوادی آملی ضمن دعوت از آحاد ملت بزرگ ایران برای حضور پرشور، حماسی و عاقلانه در انتخابات پیش رو، در خصوص هیچ یک از کاندیداهای محترم انتخاباتی اظهار نظری نداشته و ندارند.

شرکت در انتخابات وظیفه شرعی است

آیت الله العظمی جعفر سبحانی نیز طی سخنانی با بیان اینکه برای ایجاد انقلاب زحمات بسیاری کشیده شده است، گفت: شرکت در انتخابات از جمله اقداماتی است که نقش مهمی در حفظ و تداوم انقلاب اسلامی دارد.

این استاد برجسته حوزه علمیه شرکت در انتخابات را وظیفه شرعی و دینی دانست و گفت: همه باید اختلاف‌ها را کنار بگذارند و در انتخابات شرکت کنند.

شرکت در انتخابات جهاد است

آیت الله العظمی حسین نوری همدانی از دیگر مراجع تقلید قم هم در اکثر سخنرانی‌های اخیر خود بر حضور گسترده مردم در انتخابات ۲۹ اردیبهشت‌ماه تأکید کرده است.

وی در درس خارج فقه روز چهارشنبه، شرکت در انتخابات را به نوعی جهاد دانست و گفت: شرکت در انتخابات تکلیفی است که بر عهده افراد قرار دارد و امید است مردم به عنوان یک جهاد در انتخابات شرکت کنند.

این مفسر قرآن کریم با تأکید بر اینکه در گذشته جهاد رفتن به جبهه جنگ و شهید دادن بود، بیان کرد: جهاد امروز شرکت در انتخابات است و ما باید به دشمنان نشان دهیم که به نظام علاقمند هستیم.

وی بر حمایت همه جانبه از نظام اشاره و عنوان کرد: تضعیف نظام جایز نیست و همه باید در انتخابات شرکت کنند.

انتخابات دژ محکم امنیتی برای کشور است

آیت الله العظمی سید محمدعلی علوی گرگانی هم ضمن تأکید بر اینکه کاندیداها باید به وعده‌های انتخاباتی خود عمل کنند، انتخابات را همچون دژ محکم امنیتی برای کشور دانست.

وی تأکید کرد: انتخاب یک فرد به عهده خود مردم کشور است و ما نباید نظر خودمان را تحمیل کنیم و به همین دلیل رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید هیچگاه اسم شخصی را برای انتخابات نمی‌آورند تا انتخاباتی کاملا آزاد و بدون شائبه برگزار شود، بنابراین نباید اصل واژه یعنی حضور مردم و انتخاب اصلح از بین برود.

این استاد سطوح عالی حوزه با بیان اینکه اصلح هم مراتبی دارد، یادآور شدند: مردم هم باید به دنبال همین مسأله باشند، به هرحال اگر کار خودتان را خدایی انجام دهید می توانید معرف بهترین فرد برای اداره امور اجرایی کشور باشید و دعای خیر مردم نیز پشت سر شما خواهد بود.

شرکت در انتخابات یک وظیفه شرعی و ملی است

آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی، رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) نیز با صدور پیامی بر شرکت گسترده در انتخابات ۲۹ اردیبهشت‌ماه تأکید کرد.

پیام این اساتید حوزه علمیه قم بدین شرح است

شرکت در انتخابات یک وظیفه شرعی و ملی است. ملت فهیم و متدین و انقلابی ایران برای صیانت از کشور و اقتدار نظام جمهوری اسلامی و استمرار اهداف امام خمینی(ره) و حفاظت از ارزش‌ها و رشد و تعالی کشور با حضور خود در پای صندوق‌های رأی بار دیگر عظمت خود را به جهانیان ثابت خواهد کرد و همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند برنده این انتخابات رئیس جمهور همه ملت خواهد بود و مردم عزیز با توجه به ملاک‌های اساسی و معیارها رأی خواهند داد. در این عبادت بزرگ از هر گونه سطحی نگری خودداری خواهند کرد و توجه به این نکته را لازم میدانم که تحمیل نظر خود به افراد به هیچ وجه جایز نیست و هر کس باید با اختیار و تحقیق رأی خود را به صندوق بریزد.

ان شاالله در این دوره حساس برگ دیگری از افتخارات نظام رقم خواهد خورد.

مردم اوج همراهی را به تصویر می‌کشند

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز با صدور اطلاعیه‌ای تأکید کرد: ملت شریف ایران؛ ۲۹ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۶ روز حماسه آفرینی و تلاش مجدد هر ایرانی برای تحکیم اقتدار میهن عزیزمان ایران است.

امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به پشتوانه همبستگی و همراهی آحاد مردم با نظام اسلامی به عنوان مردم سالارترین نظام دینی در جهان، ترکیب زیبایی از جمهوریت و اسلامیت که یادگار امام خمینی(ره) است را به رخ جهانیان کشیده است.

اکنون در آستانه دو انتخابات مهم و سرنوشت‌ساز ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا، مطمئن هستیم شما مردم انقلابی، همچون انتخابات‌ها و راهپیمایی‌های گسترده گذشته، بار دیگر اوج این همراهی را به تصویر می‌کشید و با حضور میلیونی خود در پای صندوق‌های رأی، پرچم قدرت و عظمت ایران را به اهتزاز در خواهید آورد و عزت و اقتدار ایران اسلامی به مهر تأیید شما امت انقلابی مزین خواهد شد.

مردم ایران در ۲۹ اردیبهشت اراده و قدرت خود را به نمایش خواهند گذاشت

مدیر حوزه‌های علمیه کشور نیز در پیامی با دعوت از مردم برای حضور پرشکوه در انتخابات تصریح کرد: حوزه‌های علمیه در کنار مردم شریف و جوانان رشید برعزم خویش در همراهی مردم و شرکت در انتخابات استوار خواهد بود.

متن پیام آیت الله علیرضا اعرافی به این شرح است:

وَ اَمرُهُم شُوری بَینَهُم

باردیگر ملت بزرگ ایران اسلامی در آستانه آزمایش بزرگ الهی در تاریخ انقلاب خویش قرار دارد . شرکت همه آحاد ملت در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا با توجه به شرایط ویژه منطقه و جهان و ایران از حساسیت بیشتری برخوردار است و بر اساس نظر مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید(دامت برکاتهم) یک تکلیف شرعی، عقلی، انقلابی و ملی می باشد و در تحکیم ارکان نظام اسلامی و مأیوس نمودن بدخواهان و دشمنان اسلام و ایران و در مسیر تعالی و پیشرفت کشور و حل مشکلات مردم تأثیر بسزایی دارد.

بی‌گمان ملت بیدار و هوشیار ما از این تکلیف الهی غفلت نخواهد کرد  و به یاری خداوند متعال در روز جمعه برای خلق حماسه ای دیگر، حضوری شکوهمند و آگاهانه پای صندوق های رای خواهند داشت و عزم و قدرت ملت ایران را به نمایش می گذارند، روشن است رمز پیروزی انقلاب، سرافرازی نظام اسلامی و پیشرفت کشور، اتحاد و همدلی و حضور جدی مردم در صحنه و ولایت مداری آنها می باشد و حوزه‌های علمیه نیز در کنار مردم شریف و جوانان رشید برعزم خویش در همراهی مردم و شرکت در انتخابات استوار خواهد بود.

امید آنکه در این دوره از انتخابات، شاهد حضور گسترده همه ایرانیان و علاقه‌مندان به مجد و عظمت و امنیت ایران اسلامی باشیم، حضوری شکوهمند و اخلاق‌مدار که امید دشمنان را مبدل به یأس ساخته و برگ زرین دیگری در تاریخ مردم‌سالاری دینی و شکوفائی هویت اسلامی از خود به ثبت برسانند.

دشمن همواره می‌خواهد با ایجاد تفرقه به انقلاب ضربه وارد کند

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) و امام جمعه قم نیز با صدور پیامی، از مردم همیشه در صحنه ایران دعوت کرد تا با حضور حداکثری در انتخابات پیش رو، پاسخی کوبنده به دسیسه‌های دشمنان انقلاب و اسلام ناب دهند.

پیام آیت الله سید محمد سعیدی در آستانه انتخابات خطاب به مردم شریف ایران بدین شرح می‌باشد:

بسم الله الرحمن الرحیم

ملت شریف مؤمن و انقلابی ایران، دشمن همواره می‌خواهد با دسیسه و ایجاد تفرقه به اسلام ناب و نظام مقدس و آرمان‌های امام امت و انقلاب ضربه وارد کند.

شما ملت بیدار و همیشه در صحنه انشاءالله بار دیگر با حضور قاطع در پای صندوق‌های رأی و انتخاب شخصیتی انقلابی، دلسوز نظام، پشتیبان دست آوردها نظام اسلامی و حامی محرومان و مستضعفان، به توطئه‌های دشمن پاسخی کوبنده خواهید داد.

کد خبر 303455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.