حضور در انتخابات نشانه التزام به ولایت فقیه است

شهرضا – امام جمعه شهرضا گفت: کسی که مدعی ولایتمداری است باید گفتار خود را در عمل ثابت کند و یکی از راه‌های اثبات ولایتمداری عمل به فرمان رهبر معظم انقلاب و حضور در انتخابات است.

حجت الاسلام سیف الله یعقوبی در حاشیه حضور در انتخابات در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، با اشاره به بخش هایی از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی، عنوان کرد: اگر مردم در صحنه باقی باشند امنیت کشور نیز حفظ می‌شود زیرا طبق فرموده رهبر انقلاب امنیت کشور مدیون حضور گسترده مردم در صحنه است.

وی اظهار کرد: دشمن همه توان خود را برای ایجاد ناامنی در جامعه فراهم می‌کند اما تاکنون استقامت و حضور مردم در صحنه باعث شده تا دشمنان در اجرای دسیسه ها و نقشه های خود ناکام باشند.

امام جمعه شهرضا بیان کرد: انتخابات یکی از دو رکن مردمسالاری دینی است و باعث عزت ملی، تقویت ملت ایران و حفظ آبروی نظام در جهان است و قانون شکنی هم باعث ضعف ملت خواهد شد.

حجت الاسلام یعقوبی ادامه داد: نامزدهای انتخاباتی باید از طبقات ضعیف جامعه حمایت کنند، آنان باید با کار شبانه  روزی و روحیه جهادی برای خدمت به مردم آماده شوند و اگر قولی به مردم دادند بر اساس توان و ظرفیت داخلی و بدون توجه به کمک های بیگانه باشند.

وی اضافه کرد: خداوند حکومت اسلامی را ایجاد کرده و امام راحل (ره) و شهدا و رهبر معظم انقلاب اسلامی سالها برای آن تلاش کرده اند، اکنون این ودیعه الهی در اختیار ما قرار دارد و باید با حضور در صحنه های مختلف حمایت از نظام که یکی از آنها انتخابات است، از آن حراست کنیم.

امام جمعه شهرضا در بخش دیگری از سخنان خود، ایمان، توکل بر خداوند و امانتداری را مهمترین ویژگی منتخبان اصلح برشمرد و افزود: جامعه به افرادی نیاز دارد که با صداقت و خستگی ناپذیری و با بصیرت و تدبیر برای خدمت به مردم وارد صحنه شوند.

حجت الاسلام یعقوبی گفت: در انتخابات شورای شهر نیز نامزدهای انتخاباتی باید اولویتها و نیازهای شهر را بشناسند و با دقت و بصیرت در این زمینه و ارائه طرحهای کاربردی وارد عمل شوند.

وی عنوان کرد: انتخابات باعث حیات سیاسی جامعه است و باید به بهترین شکل ممکن انجام شود، انقلاب اسلامی فرصتی فراهم کرده است تا مسئولان آن با رأی مردم انتخاب شوند پس باید سعی کنیم تا بهترین افراد نیز انتخاب شوند.

امام جمعه شهرضا اظهار کرد: نظام اسلامی نیازمند افرادی مدیر، مدبر، کارآمد و آشنا به مسائل و نیازهای روز جامعه است به همین دلیل باید افرادی که تخصص و تعهد کافی در حوزه کاری و نیز آشنایی به مسائل شهری را دارند در صحنه رقابتهای انتخاباتی باقی بمانند.

حجت الاسلام یعقوبی با تأکید بر ضرورت حضور همه جانبه افراد مختلف جامعه در انتخابات، گفت: امام خمینی (ره) حضور در انتخابات را رمز بقای نظام اسلامی دانستند و رهبر معظم انقلاب نیز این اقدام را یک تکلیف سیاسی برای همه افراد مطرح کردند.

امام جمعه شهرضا بیان کرد: اگر بخواهیم نظام اسلامی و انقلابی که ثمره خون هزاران شهید و ایثار ایثارگران است باقی بماند باید در انتخابات حضوری فعال و پر شور داشته باشیم.

وی تصریح کرد: شرکت در انتخابات توطئه آمریکا و انگلیس و سران مرتجع کشورهای عرب منطقه بر علیه نظام مقدس اسلامی را ناکام کرده و با شکست مواجه می‌کند/.

کد خبر 303416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.