فرهنگ بندگی خدا و تقوای دینی بزرگترین معیار انتخاب رییس جمهور است

به گفته استاد سید محسن میرباقری بزرگ‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی ایران این بود که بعد از قرن‌ها کسادی معنویت، مجددا خط‌ بندگی و تقوای دینی را به بشریت بازگرداند

به گزارش ایمنا، سیدمحسن میرباقری استاد ومفسر قرآن کریم در گفت و گو با ایمنا ضمن اشاره به مهمترین معیار انتخاب رئیس‌جمهور گفت: در مسئله انتخاب رئیس‌جمهور برای 4 سال مقدرات کشور را به جریانی می‌سپاریم که جهت‌دهی می‌کنند.

وی افزود: معیارهای مختلفی برای این امر مطرح شده و می‌شود و نگاه‌های مختلفی هم در این خصوص وجود دارد.

میرباقری ادامه داد: بنده به عنوان یک فرد فرهنگی و فردی که به فضل الهی با قرآن کریم مأنوس است و به فرهنگ قرآنی فکر می‌کند، با نگاه فرهنگی به این جریان توجه می‌کنم.

وی خاطر نشان کرد: انبیاء الهی از اول تا آخر آمدند و در طلیعه دعوت خود از بندگان خدا، مردم را به تقوای دینی دعوت کردند و تا آخر نیز بر همین معیار باقی ماندند. حضرت نوح (ع) دعوت خود را اینگونه آغاز می‌کند «یا قَوْمِ اعْبُدُوا اللَّهَ ما لَکُمْ مِنْ إِلهٍ غَیْرُهُ أَ فَلا تَتَّقُونَ»؛ بر این اساس سه محور بندگی خدا، نفی شرکت و تقوای دینی مطرح می‌شود و همچنین پیامبر اکرم (ص) نیز در آیه 21 سوره بقره دعوت خود را اینگونه اعلام می‌کند که مردم خدا را بپرستید و بنده خدا باشید، خدایی که شما و گذشتگان شما را خلق کرده، باشد که به مقام تقوا نائل شوید یعنی باز هم بندگی خدا و تقوا مد نظر است. البته اعلام کرده‌اند آزادی حقیقی انسان در تقوای الهی است. 

میرباقری در ادامه افزود: به نظر بنده شاید بزرگ‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی ایران این بود که بعد از قرن‌ها کسادی معنویت، مجدداً خط‌ بندگی و تقوای دینی را به بشریت بازگرداند و این خط بندگی و تقوای دینی در کشور ما فرهنگ غالب شد که در سطح جهانی تأثیرگذار بود. 

میرباقری دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی را بندگی خدا و تقوای دینی دانست و اظهار داشت: شکوه عظمت و آزادی انسان در همین مسئله بوده و بر ما واجب است که این دستاورد را حفظ کنیم و واجب است جریانی را حمایت کنیم که درصدد تقویت این دستاورد باشد؛ فرهنگ بندگی خدا و فرهنگ تقوای دینی را در جامعه تبلیغ کند که این بزرگ‌ترین معیار برای انتخاب رئیس‌جمهور است که البته جریان ریاست جمهوری با فرد شروع شده اما به جریان حاکم ختم می‌شود./

کد خبر 303397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.