اهداف سازمانی با تکیه بر ارتباطات نوین محقق می شوند

شهردار کرج با تاکید بر تدوین الگوی ایده آل برای فعالیت روابط عمومی ها عنوان کرد: بی شک از جمله مواردی که اهداف سازمانی با تکیه بر آن محقق می شود، بهره برداری و استفاده از ارتباطات نوین است.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، علی ترکاشوند ضمن تبریک روز ارتباطات و روابط عمومی به همه دست اند کاران این عرصه عنوان کرد: روابط عمومی ها با برخورداری از دانش تخصصی و پایبندی به اصول حرفه ای و اخلاقی، ضمن شناخت صحیح مسوولیت ها، نیازها و منافع متقابل سازمان خود با رسانه ها را حفظ کرده و با استفاده از راهکارهای مناسب ارتباطی و پرهیز از انتظارات نامعقول و غیر منطقی و خودداری از دروغ پردازی و پنهان کاری، سعی در ارائه اطلاعات و اخبار شفاف سازمان دارد.
وی، با تاکید بر استفاده از ظرفیت افراد حرفه ای و توانمند در ساختار روابط  گفت: برای عبور از چالش های فراروی این عرصه پیشنهادات مختلفی بیان می شود که قانونمند کردن مسئولیت ها و حرکت به سمت حرفه ای بودن در حوزه روابط عمومی از مهمترین آنها است.
ترکاشوند، بیان کرد: آنچه امروز روابط عمومی های سازمانها،  نهادها و دستگاه های فعال در جامعه مدنی صرف نظر از نوع مسئولی تها اعم از خدماتی، نظارتی، اجرایی و ... به آن نیاز دارند، پویایی حوزه روابط عمومی با استفاده از پتانسیل های تخصصی منابع انسانی است تا به واسطه آن شناخت از مردم و درک خواسته های آنها صورت پذیرد.
وی با بیان اینکه در هر حوزه ای نبود تفکر و تلاش آسیب و تهدیدی جدی برای سازمان و خدمات رسانی توسط آن محسوب می شود، افزود: از دیگر بحران هایی که روابط عمومی ها را در بر می گیرد،  دچار شدن به روزمرگی و گره خوردن با کارهای عادی و جاری است، این امر باعث می شود روابط عمومی ها از برنامه ریزی های کلان و استراتژیک غافل شوند و کارکرد اصلی و مهم آنها مغفول بماند.
شهردار کرج، عنوان کرد: جایگاه و نقش یک روابط عمومی کارآمد در توسعه هر سازمان با اهداف و شرح وظایف خاص آن سازمان مقوله اساسی و مورد توجه متخصصان ارتباطات بوده است. همه سازمانها و ادارات به یک واحد روابط عمومی منسجم وپویا و قدرتمند و مهمتر روابط عمومی دانشی نیازمندند تا با تجمیع افکار عمومی نسبت به شکل گیری و جهت گیری افکار عمومی با هدف آگاهی رساندن از فعالیت های سازمان اقدام کنند.
ترکاشوند اضافه کرد: رسیدن به این مهم کارآمدی حوزه روابط عمومی را مشخص می کند. روابط عمومی در دیدگاه بسیاری از متخصصان " تلاش آگاهانه برنامه ریزی شده و مستمر برای ایجاد و حفظ حسن تفاهم میان یک سازمان و عموم افراد جامعه است.
 وی تاکید کرد: برای حیات فعال و پویا این ساختار باید قائل به مدیریت تخصصی، دانشی و ارزشی با عملکردی آگاهانه بود. این موضوع بررسی پروژه شبکه ارتباطات شهروندی با محور روابط عمومی را به عنوان یک موضوع مهم شکل می دهد و نیز موجب می شود سیاستگذاری های کلانی به منظور انعکاس اهداف سازمان و برقراری ارتباط میان مردم و گسترده تر از آن با رسانه ها و دیگر سازمان و نهادها فعال جامعه شکل گیرد.
ترکاشوند اضافه کرد: یک روابط عمومی موفق باید بتواند از آنچه روی می دهد و قرار است روی دهد، یک نقشه مناسب ترسیم و آنچه عملیاتی شده است را مستند سازی کند. دسته بندی اطلاعات و به روز کردن دانش نیز برگ برنده ای است که باید برای آن برنامه ریزی کرد. در زمانی که حتی تصورش را نمی کنیم، این موارد می تواند مانند چراغی نورانی مسیر تاریک را روشن و ما را به سر منزل مقصود راهنمایی کند.

کد خبر 303318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.