رای دادن، هنر اصلی مردم است

یک شاعر آیینی گفت: هنر انتخاب، درست مانند نقاشی کردن است که مردم مسیر راه پیش رویشان را نقاشی می کنند.

علی فردوسی در گفتگو با خبرنگار ایمنا با بیان این مطلب گفت: ما انقلابی را در ۳۸ سال پیش داشتیم که درواقع مسیر و خط فکری ما را مشخص می کند تا به آن چیزی که به دنبال آن بوده ایم و به آن آرمان ها و اهدافمان دست یابیم هرچندکه در برخی مواقع دچار اشتباه شده ایم ولی این خط فکر اصلی را همواره طی کرده ایم.
وی ادامه داد: این انقلاب با خود یکسری نمادها و نشانه هایی دارد و اگر مثلاً بگوییم هنرِ انقلابی، چندان بی ربط هم نیست، براین اساس همه آن چیزهایی که این انقلاب را تعریف می کنند جزئی از هنر انقلابی هستند و وقتی که ما می خواهیم به این هنر وفادار باشیم باید در صحنه حاضر باشیم و نامزدهای انتخاباتی را رصد کنیم و مطابق با آنچه درنظر داشتیم کاندیدای اصلح و مورد نظرمان را انتخاب کنیم.

این شاعر آئینی مذهبی اصفهان تأکید کرد: رأی دادن، هنر اصلی مردم است و با شرکت در انتخابات، هنر اصلی خودشان را نشان می دهند. هنر انتخاب، درست مانند نقاشی کردن است که مردم مسیر راه پیش رویشان را نقاشی می کنند.
وی افزود: برای من تعجب آور است که عده ای می گویند ما رأی نخواهیم داد! حتی اگر فکر کنیم یک نامزدی بر فرض محال اشکالاتی دارد اما همواره یک بد و بدتری وجود دارد و باید بین آن بد و بدتر، انتخاب نمود و بد را گزینش کرد و نباید نسبت به سرنوشت خود بی تفاوت بود. این هنر انسان است که جستجو کند، رصد کند و مقایسه و انتخاب کند و چطور می تواند از حق انتخاب خودش بگذرد!
علی فردوسی درباره ویژگیهای کاندیدای اصلح در انتخابات ریاست جمهوری و شوارهای شهرها گفت: هرکدام از برگزیدگان این دو انتخابات، پتانسیل ها، ظرفیتها و ویژگیهای خاص خود را باید داشته باشند و به لطف رسانه های جمعی، سوابق کاندیداها در دسترس است. مردم باید این سوابق را کنار هم بچینند و با ویژگیهایی که مورد نیاز است و با ویژگیهای مسیر انقلاب تطبیق دهند. این مسیر را با شرایط روز مطابق سازی کرده و نامزد اصلح را انتخاب کنند.
علی فردوسی به تأثیر شعر در تشویق مردم برای حضور در انتخابات اشاره کرد و گفت: در برهه های مختلف تاریخ سیاسیِ کشورِ ما این اتفاق افتاده است و مثلاً در دوره مشروطه با اشعار ملک الشعرای بهار، در زمان انقلاب اشعار و سرودهای شاخص و تهییج کنندۀ افرادی مانند مرحوم سبزواری و در مقطع دفاع مقدس نیز اشعار قادر طهماسب پور و با صدای صادق آهنگران بسیار مورد استفاده قرار گرفته است؛ اما اینکه که در این چند سال نامزدهای انتخاباتی تاچه اندازه از شعر برای تحقق اهدافشان استفاده کرده اند باید بصورت جدی تر مورد بحث قرار گیرد.
در همه ادوار تاریخی همواره شعر به عنوان ابزاری کلیدی که هم راه را نشان داده و هم تهییج کننده بوده استفاده شده است و قطعاً در زمان انتخابات نیز، هم برای تشویق مردم به شرکت در انتخابات و هم برای جلب مردم برای انتخاب کاندید یا کاندیداهای مورد نظر، به بهترین وجه می تواند مورد استفاده قرار گیرد.
وی با اشاره به بسیاری از تخصص های متفاوت و در بسیاری موارد نامرتبط کاندیداهای شوراهای شهرها با موضع شهر و شهرنشینی، خاطرنشان کرد: بسیاری از افراد بدون داشتن سوابق اجرایی یا فرهنگی یا شهری کاندیدای عضویت در شوراهای شهرها شده اند، شاید باید ایراد را در قانون تأیید صلاحیت نامزدهای شوراهای شهرها جستجو کرد که گاه ناخواسته این فکر را به ذهن متبادر می کند که آن فرد از درد بیکاری نامزد شده است. من عقیده دارم شاید بهتر باشد الزامات کاندیداهای شوراها سخت گیرانه تر باشد و غربالگری اولیۀ سخت تری انجام شود تا مردم برای انتخاب با نامزدهای دارای تخصص روبرو باشند. /

کد خبر 303298

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.