موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس موفق به کسب لوح ساختمان دوستدار محیط زیست شد

آیین رونمایی از لوح ساختمان دوستدار محیط زیست موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، محمد مهدی گلمکانی رئیس مرکز مدیریت محیط زیست با اشاره به اهمیت خانه های دوستدار محیط زیست و اولویت موضوع محیط زیست در سخنان مقام معظم رهبری، گفت: موزه دفاع مقدس بعنوان اولین موزه و اولین ساختمان غیرشخصی دوستدار محیط زیست در تهران به دلیل رعایت استانداردهای محیط زیستی موفق به کسب لوح نقره شد.

وی افزود: مدل پیشنهادی ساختمان دوستدار محیط زیست در این مرکز با هدف جلب مشارکت مردم و مسئولین محیط زیست طراحی شد.

گلمکانی با اشاره به اینکه تاکنون ساختمان های زیادی مورد ارزیابی قرار گرفته و تعدادی از آن ها موفق به کسب لوح ساختمان دوستدار محیط زیست شده اند، ادامه داد: امیدواریم فرهنگ ساخت ساختمان های دوستدار محیط زیست اشاعه یابد تا مردم بتوانند زندگی در یک شهر با سطح کیفی بالا را تجربه نمایند.

 ایشان در پایان خاطرنشان ساخت: امیدواریم ساختمان دوستدار محیط زیست موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس الگویی باشد برای دیگر مراکز عمومی تا مردم اینگونه ساختمان ها را بیشتر شناخته و به سوی آن پیش روند. 

سردار خزرایی مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در ادامه ضمن تشکر از مدیران و کارشناسان مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار، گفت: از روزهای اول ساخت این موزه سعی بر آن بوده که علاوه بر فراهم آوردن محیطی مناسب از لحاظ تاریخی به بحث محیط زیست نیز توجه شود.

وی ادامه داد: با بضاعت اندکمان کوشیده ایم تا دستاوردهای خود را با نشان دادن شجاعت و از خودگذشتکی جوانانی که جانشان را فدای کشور و هموطنانشان کردند معرفی نماییم.

سردار خزرایی افزود: هدف ما ترویج فرهنگ ایثارگری و معرفی مناسب تاریخ ایران و 8 سال دفاع مقدس به مردم است.

ایشان در خصوص حفظ محیط زیست و ساختمان های دوستدار محیط زیست گفت: مراکز گردشگری و موزه ها از ظرفیت بالایی در فرهنگ سازی برخوردار هستند زیرا روزانه مورد بازدید بسیاری از مردم از سراسر ایران و دنیا قرار می گیرند. موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نیز درصدد آن است تا با استفاده از پتانسیل بالایی که دارد حفظ محیط زیست به ویژه محیط زیست شهری را به مردم یادآور شود.

کد خبر 303293

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.