تبریز از بسترهای مستعد در توسعه همکاری‌های ایران و سوئد

شهردار تبریز در دیدار با دبیراول سفارت سوئد در کشورمان، خاطرنشان کرد: تبریز از دیرباز، کانون مهم همکاری‌ با کشورهای صنعتی بوده و امروز نیز مصمم به تداوم همان نقش توسعه‌بخش است.

به گزارش ایمنا به نقل از  شهریار،  صادق نجفی در دیدار با پِر لینِر با بیان این مطلب اظهار داشت: سوئد از دیرباز جایگاه احترام‌آمیزی در فضای اجتماعی ایران و آذربایجان داشته و در بخشی از بسترهای صنعتی و زیرساختی تبریز نیز نقش مهمی داشته است.

وی با اشاره به این‌که ساختار کلی شهرداری‌های ایران به خصوص در تبریز، مهیای همکاری‌های بین‌المللی است، ادامه داد: با در نظر داشتن مجموعه این بسترها، می‌توانیم در حوزه‌های متنوع شهری، از جمله، پروژه‌های زیست‌محیطی، حمل‌ونقل شهری، بسته‌های سرمایه‌گذاری، نمایشگاه‌های مشترک صنعتی و تبادل هیئت‌های تجاری همکاری کنیم.

 نجفی با اشاره به جایگاه بین‌المللی کلان‌شهر تبریز یادآور شد: راه‌اندازی و مبادله تورهای مشترک گردشگری و برپایی هفته‌های فرهنگی، از جمله راهکارهایی است که با توجه به راه‌اندازی ویزای آنلاین در فرودگاه بین‌المللی شهر تبریز، می‌تواند با سرعت و سهولت بیشتری، مبدا ارتباطات سازنده و مستمر بین تبریز و شهرهای مهم سوئد شود.

وی متذکر شد: از سفارت سوئد در ایران انتظار داریم شناخت دقیقی نسبت به ظرفیت‌های بین‌المللی شهرداری‌ها داشته باشد و بسترساز همکاری‌های سازنده با زمینه‌های مدیریت شهری شود.

پِر لینِر نیز در این دیدار با تقدیر از مهمان‌نوازی شهردار تبریز، تاکید کرد که مطالبات، ظرفیت‌ها و زمینه‌های ارزشمند کلان‌شهر تبریز را به سفیر سوئد و بخش‌های مربوطه انتقال خواهد داد.

دبیراول سفارت سوئد در کشورمان، با اشاره به این‌که شرایط مناسبی برای توسعه همکاری‌ بین دو طرف، وجود دارد، اضافه کرد: تبریز از مزیت‌های مهم همکاری‌های حوزه مدیریت شهری در ارتباط با ایران است.

وی تصریح کرد: بسته‌های همکاری با تبریز در شاخه‌های مختلف حمل‌ونقل، فناوری‌های سبز، آلاینده‌ها، محیط‌زیست و ماشین‌آلات، می‌تواند در قالب پروژه‌های سرمایه‌گذاری، نتیجه‌بخش واقع شود.

کد خبر 303262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.