تحول شهر با احیای میدان امام علی (ع) / تکمیل ورودی میدان تا پایان امسال

پروژه میدان امام علی(ع) یکی از منحصر به فردترین پروژه های شهر است که با اجرای آن قلب شهر احیا می شود.

به گزارش ایمنا، پروژه عظیم میدان امام علی(ع) یکی از ابر پروژه های شهر است که عملیات اجرایی آن به جد دنبال می شود.

پروژه میدان امام علی (ع) با هدف احیا بافت تاریخی شهر در ۳ فاز طراحی شده که در سال های گذشته فاز یک و ۲ آن تکمیل شده و اکنون عملیات اجرایی فاز سوم این ابر پروژه در دست اجرا ست.

این طرح یکی از منحصر به فردترین پروژه های شهری است که با اجرای آن قلب شهر دگرگون می شود.

بابک کاویان مدیرپروژه میدان امام علی (ع) در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در سال جاری ۱۸ میلیارد تومان بودجه برای عملیات اجرایی میدان امام علی (ع) در نظر گرفته شد.

وی افزود: احیاء میدان امام علی (ع) بیش از ۳۲ هکتار و در ۳ فاز طراحی شد.

کاویان با اشاره به اینکه زیرگذرهای میدان در قالب فاز اول در سال ۸۹ احداث شده است، تصریح کرد: در فاز دوم پروژه نیز میدان اصلی امام علی(ع) با مساحت ۲۲ هزار مترمربع، احداث پارکینگ طبقاتی، فضای چند منظوره زیر میدان به مساحت ۱۴۵۰۰ و احیا بازار های قدیمی همچون بازار ریسمان، بازار هارونیه، بازار انقلاب  انجام شد.

مدیر پروژه میدان امام علی (ع) با اشاره به اینکه در فاز دوم پروژه نیز پروژه های تجاری اطراف میدان به شماره های ۸، ۹، ۱۰ و ۱۱ احداث شد، عنوان کرد: عملیات اجرایی فاز دوم میدان امام علی (ع) در سال ۱۳۹۲ نیز به بهره برداری رسید.

کاویان با اشاره به اینکه عملیات اجرایی فاز سوم میدان امام علی (ع) از سال ۹۴ در دست اجرا قرار گرفته است، گفت: فاز سوم نیز شامل احداث میدان جلوخان مسجدجامع در ضلع شمالی میدان امام علی (ع) است.

وی با بیان اینکه میدان جلوخان مسجد جامع با مساحت ۱۸ هزار مترمربع در ۳ ضلع شمالی، شرقی و غربی بدنه سازی خواهد شد، اضافه کرد: عملیات اجرایی ضلع شرقی تکمیل شده است.

مدیر پروژه میدان امام علی (ع) با اشاره به اینکه عملیات اجرایی ضلع شمالی میدان جلوخان در ۳ فاز تعریف شده است، عنوان کرد: فاز اول ضلع شمالی میدان جلوخان پروژه A۱۳ در سال ۹۵ به پایان رسید و عملیات اجرایی پروژه A۱۱ با مبلغ ۵ میلیارد تومان تاکنون ۷۰ درص پیشرفت داشته است.

کاویان با اشاره به اینکه آزادسازی ضلع میانی شمالی پروژه A۱۲ در دست اجراست، ادامه داد: پس از اجرای آزادسازی ضلع غربی میدان جلوخان عملیات عمرانی آن انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه عملیات سفت کاری موزه جلوخان مسجد جامع تکمیل شده است، گفت: عملیات نازک کاری این پروژه نیز تاکنون ۵ درصد پیشرفت داشته و تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد.

مدیر پروژه میدان امام علی (ع) با اشاره به اینکه ۵ پروژه در پیرامون فاز سوم  انجام می شود، اظهار کرد: احداث فضای پیش ورودی میدان جلو خان مسجد جامع (میدان نیم هشتی) مجاور خیابان های ولیعصر و هاتف در سال گذشته به پایان رسیده است.

کاویان با بیان اینکه عملیات اجرایی ورودی های میدان امام علی (ع) از پایان سال گذشته آغاز و تا پایان سال جاری تکمیل می شود، گفت: عملیات سنگفرش، بهسازی پیاده روها، ساخت آبنما، ترباکس ها و فضای سبز میدان امام علی (ع) و جلوخان مسجد جامع نیز در سال جاری اجرا می شود.

وی با بیان اینکه شهرداری اصفهان به منظور رفاه بیشتر شهروندان و جبران کمبود پارکینگ های میدان امام علی (ع) احداث پارکینگ های کمرزرین، ولیعصر و قیصریه را در دستور کار قرار داد، افزود: عملیات اجرایی پروژه پارکینگ  – تجاری کمرزرین از سال گذشته آغاز شده است.

مدیر پروژه میدان امام علی (ع) ادامه داد: این پروژه تاکنون ۳۰ درصد پیشرفت داشته است و در سال جاری پارکینگ های این پروژه نیز به بهره برداری می رسد.

کاویان با اشاره به اینکه پارکینگ و بازار ولیعصر در ۴ طبقه احداث می شود، اضافه کرد: عملیات اجرایی این پروژه در نیمه اول سال جاری آغاز می شود.

وی بیان کرد: پارکینگ قیصریه در صورت تکمیل آزادسازی، عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

کد خبر 303243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.