اضافه شدن خودروی جدید به ناوگان تاکسیرانی شهرضا به صلاح نیست

شهرضا - نماینده مردم شهرستانهای شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش تاکسی‌های شهری تنها راه اشتغالزایی نیست و مسئولان اگر به دنبال ایجاد فرصتهای شغلی جدید هستند باید به سایر راهکارهای عملی در این زمینه بیندیشند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، سمیه محمودی در جمع خبرنگاران این شهرستان عنوان کرد: یکی از مهمترین بحرانهای اجتماعی کشور که هر روز ابعاد تازه‌ای به خود می‌گیرد بیکاری است و باید برای رفع آن چاره اندیشی شود.
وی اظهار کرد: متأسفانه برخی از کارها به عنوان یک رویه ثابت در ادارات تکرار می‌شود که یکی از آنها این است که به محض آنکه بخواهند برای افراد جویای کار شغلی ایجاد کنند، با دریافت مبلغی به آنها مجوز تاکسی می‌دهند.
نماینده مردم شهرستانهای شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مهمترین اصل در فرایند تولید عرصه‌های جدید اشتغال، حفظ مشاغل موجود است، بنابراین در این زمینه در گام نخست باید شرایطی را فراهم کنیم که معیشت و درآمد رانندگانی که فعلا در ناوگان تاکسیرانی فعالیت می‌کنند تضمین شده و از انچه هست، کمتر نشود.
محمودی بیان کرد: اگر اتحادیه یا انجمنی برخواسته از رانندگان شاغل در ناوگان حمل و نقل عمومی وجود داشت، این قشر از جامعه هم می توانستند خواسته‌ها و مطالبات خود را به صورت نظام یافته و قانونی به گوش مسئولان برسانند اما تا آن زمان بنده به عنوان نماینده مردم وظیفه دارم از حقوق آنها دفاع کنم.
وی اذعان کرد: افزایش بی رویه تعداد تاکسی ها بدون توجه به تعداد مسافران و گنجایش خیابانها نه تنها مشکلی را حل نمی کند بلکه باعث افزایش ترافیک شهری و بیکاری تعدادی از رانندگان تاکسی می شود.
نماینده مردم شهرستانهای شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی گفت: بارها در جلسات شورای اداری و جلسات مختلف دیگر تأکید شده که قبل از اجرای هر کاری، طرحهای آمایش سرزمینی و بررسی های منطقه ای انجام شود تا از اتلاف وقت و سرمایه مادی و انسانی جلوگیری شود.
محمودی عنوان کرد: در شرایطی که تعدادی از تاکسیهای گردشی و خطی به علت وجود اتوبوسهای شهری و تعداد زیاد اینگونه رانندگان بیکار هستند و درآمد کافی ندارند، ایجاد کد جدید تاکسی بیسیم اصلا به صلاح نیست.
وی تأکید کرد: مسئولان شهری باید بیشتر مصالح مردم و شهر را در نظر بگیرند و تسلیم خواسته‌های گروه اندکی نشوند.

کد خبر 303209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.