از سرنوشت وزنه‌بردار اصفهانی بی‌خبریم/ خانواده بیاتی با ما همکاری نمی‌کنند

سرپرست تیم ملی وزنه‌برداری پیشکسوتان گفت: امیدواریم احسان بیاتی به اشتباهش پی ببرد و برگردد ما هم برای برگشتنش به ایران کمکش می‌کنیم.

به گزارش ایمنا، احسان بیاتی ملی‌پوش اصفهانی وزنه‌برداری دسته ۶۹ کیلوگرم که در مسابقات جهانی وزنه‌برداری پیشکسوتان که حدود ۱۰ روز گذشته در نیوزلند برگزار شد موفق به کسب عنوان قهرمانی شد، پس از کسب مدال از کاروان ایران جدا شد و به ایران بازنگشت و تا امروز هم خبری از او نشده است.

برای جویا شدن از جزییات این موضوع با علیرضا شیخ‌الاسلامی مربی و سرپرست تیم ملی وزنه‌برداری پیشکسوتان کشورمان گفت‌وگویی داشتیم که در ادامه می‌خوانید:

چه زمانی متوجه شدید که احسان بیاتی همراه تیم نیست؟

احسان بیاتی تا نزدیک گیت پرواز همراه ما بود. پاسپورت و کارت پروازش هم در حال حاضر نزد من است. اعضای تیم که از گیت رد شدند وقتی نوبت به بیاتی رسید دیدیم که نیست و گمان کردیم شاید کاری برایش پیش آمده و حدود ۲ ساعت و تا لحظات آخر از سوی پلیس فرودگاه پیگیر شدیم و همه مکان‌ها را گشتیم اما خبری از او نشد و موبایلش هم از دسترس خارج بود. و تا این لحظه هم خبری از او نداریم. ویزای بیاتی هنوز اعتبار دارد و شاید بخواهد از ویزای خود استفاده کند و هنوز تکلیف او مشخص نیست و نمی‌توانیم نظری در مورد عدم بازگشت او بدهیم.

بیاتی با فدراسیون یا با شما به‌عنوان سرپرست تیم در مورد ماندنش در نیوزلند هماهنگ کرده بود؟

در جریان ماندن بیاتی در نیوزلند نبودیم و متأسفانه با ما هماهنگ نکرده بود. اما مبنا را بر این گذاشتیم که چون ورزشکار پیشکسوت است و به قول معروف جوان ۱۸ ساله‌ نیست، احتمال برگشتنش وجود دارد و در حال حاضر نمی‌توانیم نظر قطعی بدهیم و دعا می‌کنیم که برگردد و اگر برنگردد برای خودش خیلی بد می‌شود.

خانواده بیاتی پیگیر این موضوع شدند؟

خانواده‌ بیاتی با ما همکاری نمی‌کنند و واقعیت‌ها را نمی‌گویند. اگر خانواده‌اش از او خبردار نبودند قطعاً اظهار ناراحتی می‌کردند ولی وقتی که تنها ۲ روز اول پیگیر مسئله شدند و در این ۱۱ روز دیگر پیگیری نکردند، فکر می‌کنیم با یکدیگر در تماس هستند و از هم خبر دارند و به ما خبری نمی‌دهند.

وقتی خانواده‌اش به ما زنگ نمی‌زنند حتماً نگرانی ندارند. فکر می‌کنیم بیاتی با خانواده‌اش در تماس است. اینکه خانواده‌اش به ما اطلاع‌رسانی نمی‌کند کار بسیار زشت و اشتباهی است. ما به هیچ‌کس اجازه ماندن در کشورهای خارجی را نمی‌دهیم. وقتی ورزشکاری در قالب تیم برای مسابقاتی به خارج از کشور می‌رود حداقل باید برای حفظ قداست تیم ملی، مملکت، آبروی خود، خانواده‌اش و استانش ارزش قائل باشد.

از بیاتی انتظار این کار را داشتید؟

احسان بیاتی مورد اعتمادترین ورزشکار ما بود. هنوز هم برای من قابل هضم نیست و نمی‌توانم بپذیرم که بخواهد پناهنده شود چون بیاتی از سال ۲۰۰۶ به همراه من برای حضور در مسابقات مختلف به کشورهایی مثل فرانسه، آلمان، فنلاند، استرالیا و کشورهایی به مراتب بهتر و بالاتر از نیوزلند چه از لحاظ پیشرفت و چه از نظر بُعد مسافت آمد اما برگشت. بیاتی چند سال پیش که جوان‌تر بود و شرایطش برای ماندن مهیاتر بود اما نماند و هیچکس نمی‌توانست به این ورزشکار شک کند. الان هم به او شک نداریم و امیدواریم که بیاتی برگردد.

بیاتی اگر قرار بود در نیوزلند بماند حداقل باید با سرپرست تیم یا رییس فدراسیون وزنه‌برداری هماهنگ می‌کرد البته اگر این کار را هم می‌کرد اجازه نمی‌دادیم. یک ورزشکار نباید برای رسیدن به آرزوهای پوچ خود خانه همه ورزشکاران را خراب کند و آبروی مملکت خود را ببرد. با این کار می‌خواهد به چه چیزی برسد!؟ مگر می‌شود بیاتی در سن ۴۸ سالگی به دنبال آرزوهایش برود!؟

برای برگشتن این وزنه‌بردار به ایران اقدامی کرده‌اید؟

به کسانی که در نیوزلند هستند گفتیم اگر بیاتی را دیدید بگویید اگر مشکلی برای برگشت دارد ما هزینه‌های بلیط برگشتش را می‌دهیم و با سفارت هماهنگی‌های لازم را به عمل می‌آوریم تا او را به کشور انتقال دهند. بستر فراهم است تا بیاتی برگردد. تهدیدش هم نکردیم که اگر برگردی برایت بد می‌شود.

چه کسی ضمانتش را برای حضور در این مسابقات کرده بود؟

ما ورزشکاری را بدون ضمانت به مسابقات اعزام نمی‌کنیم. مرتضی سیف‌زاده که از پیشکسوتان با شخصیت و فهیم استان اصفهان و الگوی ورزنه‌برداری ایران است و حق پدری بر گردن احسان بیاتی دارد ضمانت بیاتی را کرد اما او حتی برای آبروی سیف‌زاده هم ارزشی قائل نشد و آن را نادیده گرفت و بدون اطلاع با تیم به ایران برنگشت و آبروی هیأت وزنه‌برداری استان اصفهان را برد.

آیا قبلاً هم موردی از این ورزشکار دیده بودید؟

با تمام این اوصاف با توجه به شخصیتی که از بیاتی سراغ داریم و هیچ نقطه منفی هم نه در این سفر و نه در هیچ سفر دیگری که ندیدیم و امیدواریم برای انجام کاری در نیوزلند مانده باشد و برگردد.

بشر جایزالخطا است و ممکن است تحت شرایطی قدرت تصمیم‌گیری را از دست بدهند و تصمیمات اشتباهی بگیرند. با توجه به شخصیتی که از بیاتی سراغ داریم امیدواریم اگر اشتباهی هم کرده به خودش بیاید و کنار خانواده‌اش برگردد.

کد خبر 303176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.