تبدیل قلعه وکیل‌آباد مشهد به بزرگترین مرکز گردشگری شرق کشور

معاون اقتصادی شهرداری مشهد خبر داد: قلعه وکیل‌آباد به بزرگترین مرکز گردشگری شرق کشور تبدیل می‌شود.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد مقدس، محمدرضا مزجی با اعلام این خبر افزود: شهرداری مشهد مقدس با مشارکت شرکت سپهر هشتم، گروه سرمایه‌گذاری خوارزمی، بانک گردشگری و شرکت سرمایه‌گذاری الوند در فاز اول طرح 100 هکتاری احیا و نوسازی قلعه وکیل‌آباد مشارکت مالی خواهند داشت.
وی افزود: شرکاء یاد شده در جهت تامین منابع مالی از طریق افزایش سرمایه شرکت سپهر وکیل‌آباد مشهد تعهد همکاری و سرمایه‌گذاری داده‌اند که امیدواریم با تحقق آن، روند اجرای طرح تسریع و شتاب مؤثری به خود بگیرد.
مزجی اظهار امیدواری کرد که با تامین افزایش سرمایه هماهنگی شده با شرکاء، سرمایه‌گذاری برای اجرای فاز اول طرح وکیل‌آباد صورت پذیرد که در این مرحله تا مبلغ 2700 میلیارد تومان پیش‌بینی برای افزایش سرمایه صورت گرفته است.
وی خاطرنشان ساخت: امیدواریم شرکت سپهر وکیل‌آباد تبدیل به عنوان یک فعال در بورس اوراق بهادار و به شکل سهامی عام فعال خواهد شد و با جذب سرمایه‌های خرد مردمی در مراحل بعدی، منابع مالی فازهای تکمیلی این طرح بزرگ ملی را، تامین خواهد کرد.
معاون اقتصادی شهرداری مشهد افزود: در فاز اول برای 25 هکتار از مجموع 100 هکتاری قلعه وکیل‌آباد عملیات عمرانی پیش‌بینی شده است که شهرداری مشهد با آورده نقدی و غیر نقدی معادل حدود بیست درصد سهام شرکت را تامین خواهد نمود.
مزجی خاطرنشان کرد: در این پروژه نقش بارز شهرداری با فراهم سازی بستر لازم برای سرمایه‌گذاران و تامین منابع مالی به کمک فعالان اقتصادی را در شهر در راستای توسعه توازن شهری خود به نمایش می‌گذارد که این حرکت می‌تواند الگوی بسیار مناسبی برای دیگر پروژه‌ها و سایر شهرداری‌های کشور باشد و نتایج خوب را همگان ملاحظه نمایند .
وی در ادامه به پیگیری معاونت متبوع خود در خصوص تکمیل تملکات زمین‌های بجمهن اشاره و تاکید کرد: به رغم کمبود منابع مالی و رکود سخت حاکم بر فضای اقتصادی کشور توانسته‌ایم با همکاری مالکان و ترکیب نقدی و معوض غیر نقدی به مراحل نهایی تملکات دست یافته و به فضل الهی به زودی شاهد اجرای پروژه نقش الرضا (ع) یکی از اقدامات اثر گذار دیگر، برای توسعه و آبادانی مشهد الرضا ( ع ) باشیم.

کد خبر 303143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.