صنعت گردشگری استان اصفهان نیازمند حمایت بیشتری است

تیران-دبیر کمسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: صنعت گردشگری استان اصفهان نیازمند حمایت بیشتری است تا اینکه سودآوری و توسعه فرهنگی آن بیشتر شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان تیران و کرون، محمد اسماعیل سعیدی، در بازدید اعضای کمیته میراث فرهنگی و گردشگری کمسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی از مناطق گردشگری شهرستان تیران و کرون اظهار داشت: استان اصفهان جایگاه مهمی در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی و صنایع دستی دارد که برخی از آثار در کشور بی نظیر و برخی در سطح بین المللی بی نظیر است.

وی افزود: صنعت گردشگری استان اصفهان در کنار سایر عرصه های اقتصادی و صنعت ها از جایگاه مهم و خاصی برخوردار است اما باید این عرصه و صنعت مهم مورد حمایت بیشتری قرار گیرد که صنعت گردشگری استان اصفهان نیازمند حمایت بیشتری است تا اینکه سودآوری و توسعه  فرهنگی آن بیشتر شود.

دبیر کمسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی استان اصفهان را ویترین و جلوه گاه گردشگری خواند و تصریح کرد: استان اصفهان با ظرفیت های بالای گردشگری ویترین گردشگری ایران است اما باید سرمایه گذاری بشتری در این حوزه انجام شود و شهرستان های استان نیز به بخش های این صنعت افزوده شود.

وی ادامه داد: صنعت گردشگری محور توسعه استان اصفهان است و به لحاظ گستردگی ظرفیت های گردشگری در این استان، قابلیت توسعه و رونق وجود دارد و این ظرفیت ها باید بیش از بیش مورد توجه قرار گیرد و بوم گردی در روستاهای تاریخی این استان یکی از ابعاد گسترش گردشگری است.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه شهرستان تیران و کرون یکی از فرصت های گردشگری استان اصفهان است گفت: آب و هوایی طبیعی سالم و ظرفیت های گردشگری از قابلیت های گردشگری این شهرستان است و فرصت هایی مانند نزدیکی به مرکز استان و قرار گرفتن در مسیر تردد استان های کشور و مناطق غرب اصفهان موجب رونق صنعت گردشگری این شهرستان می شود.

وی خاطرنشان کرد: جاذبه های طبیعی و گردشگری در این شهرستان قدرت توسعه و تبدیل به قطب گردشگری و رونق صنعت گردشگری را دارد. که با تدوین چشم انداز و مشارکت بخش خصوصی و حمایت های دولتی می تواند توسعه و رونق گردشگری را در این شهرستان شاهد باشیم.

سعیدی اضافه کرد: باید فرصت های گردشگری تقویت و مورد حمایت قرار گیرد و صنعت بوم گردی در روستاهای تاریخی این شهرستان که گستردگی زیادی نیز دارد، باید گسترش یابد.

وی با اشاره به روستاهای تاریخی شهرستان تیران و کرون خاطرنشان ساخت: روستاهای این شهرستان ظرفیت های تاریخی دارند و باید این ظرفیت های تاریخی، گردشگری و فرهنگی و اجتماعی بیش از بیش گسترش یابد و با راه اندازی هتل های سنتی و جذب سرمایه گذار موجب رونق گردشگری می شود.

وی روستای کردعلیا را به عنوان یکی از مناطق مهم گردشگری شهرستان تیران و کرون نامبرد و اظهارکرد: روستای گردشگری به تنهایی قابلیت تبدیل به قطب گردشگری را دارد و باید مورد حمایت مسولان باشد و جلب مشارکت بخش خصوصی  در راستای توسعه گردشگری این شهرستان استفاده شود.

سعیدی افزود: روستای کردعلیا شهرستان تیران و کرون دارای ظرفیت های گردشگری از جمله دست کن های زیرزمینی، چشمه شاهی و قبرستان ارامنه است که در یک مجموعه و کنار همدیگر قرار گرفته و یک فرصت ویژه ای است. /

کد خبر 303083

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.