پشتیبانی اندروید N از نمایشگر حساس به فشار لمس/زمان عرضه "Note7R" نزدیک است

هفته‌ هفدهم از سال2017 میلادی سپری شد. در بررسی مهم‌ترین رویدادهای مربوط به موبایل در هفته ای که گذشت با ما همراه باشید.

به گزارش گروه ترجمه علم و فناوری خبرگزاری ایمنا، هفته‌ای دیگر از سال 2017 میلادی سپری شد. طبق سنت پیشین به بررسی مهم‌ترین رویدادهای مربوط به موبایل در هفته‌ای که گذشت می‌پردازیم.
این رویدادها که از معرفی تولیدات جدید برندهای معروف تا مشکلات و نقص های آنان را شامل می شود، پربحث ترین مباحث دنیای موبایل بوده که برخی از آنان را در زیر می خوانید. اگر فکر می کنید این هفته ممکن است خبری را از دست داده اید، با ما همراه باشید تا مختصر و مفید از مهمترین اخبار موبایل در هفته گذشته باخبر شوید.

پایان کار برند ZUK Mobile؛ تمامی محصولات جدید Lenovo Moto نام خواهند گرفت

برند ZUK Mobile به عنوان زیر شاخه‌ای از بخش موبایل کمپانی لنوو، بعد از دو سال فعالیت به کار خود پایان داد. تاکنون تنها پنج گوشی موبایل تحت برند زوک موبایل عرضه شده‌اند. بر اساس یک مکالمه منتشر شده در وب سایت Weibo، دیگر خبری از گوشی موبایل ZUK Z3 نخواهد بود، چرا که زیر برند ZUK Mobile بعد از مدتی کوتاه فعالیت به زودی به کار خود پایان خواهد داد. بر اساس گفته‌های تحلیلگران، این اقدام لنوو در راستای رقابت با دیگر گوشی‌سازان چینی صورت گرفته است. به این ترتیب، به زودی باید شاهد تغییر در روال فروش گوشی های هوشمند لنوو باشیم.

همانطور که می‌دانید، نام هر گوشی موبایل لنوو که امروز در بازارهای جهانی وجود دارد، یکی از برندهای موتو، لنوو و یا زوک را یدک می‌کشد. لنوو به عنوان شرکت مادر محسوب می‌شود، در حالی که موتو مشخصا به محصولات موتورولا اشاره کرده و بعد از خرید این شرکت قدیمی توسط لنوو، به مجموعه موبایل این غول چینی افزوده شد. در نهایت به سومین مورد یعنی زیر برند ZUK Mobile می‌رسیم که تنها پس از دو سال فعالیت اکنون به کار خود پایان داده است.

اگرچه در ابتدا تصمیم بر آن بود که گوشی های موبایل این شرکت در سال جاری نیز به صورت جداگانه و تحت برندهای نام برده عرضه شوند، اما با پایان کار بخش ZUK Mobile لنوو، از این پس باید شاهد عرضه گوشی های هوشمند جدید این لنوو تحت عنوان Lenovo Moto باشیم.

جالب است بدانید حتی دو سال کامل نیز از عمر زیر برند ZUK Mobile نگذشته و اکنون بیست و سه ماه از تاریخ ایجاد این مجموعه می‌گذرد. در این مدت پنج گوشی موبایل ZUK Mobile معرفی شدند که به عنوان جدیدترین و البته آخرین مورد آن‌ها باید به زوک اج (ZUK Edge) اشاره کنیم. بعد از مرگ این زیر مجموعه، تنها چیزی که از آن باقی می‌ماند رابط کاربری ZUI است. این رابط کاربری مبتنی بر اندروید بوده و تاکنون شاهد استفاده از آن در گوشی های موبایل ZUK Mobile بودیم. رابط کاربری ZUI از این پس در محصولات تولید شده از سری جدید به کار خواهد رفت.

هزینه تعویض صفحه نمایش گلکسی اس 8 پلاس بسیار بالاست!

گلکسی اس 8 پلاس سامسونگ یک گوشی پر زرق و برق است و مطمئناً صفحه نمایش آن موسوم به Infinity Screen، در مدرن جلوه کردن هر چه بیشتر این گوشی هوشمند، نقش بسیار پررنگی دارد. البته استفاده از چنین صفحه نمایش شیک و پیشرفته‌ای باعث افزایش قیمت محصول و همچنین هزینه بالای تعویض صفحه نمایش در صورت صدمه دیدن آن نیز شده است.

بر اساس اطلاعاتی که از یک مرکز تعمیر مجاز محصولات سامسونگ به دست آمده، تعویض صفحه نمایش گلکسی اس 8 پلاس هزینه‌ای در حدود 250 یورو (معادل 271 دلار) بر مشتری تحمیل می‌کند و این رقم 25 درصد بیشتر از هزینه 200 یورویی (معادل 217 دلار) تعویض صفحه نمایش گلکسی اس 7 اج است. با توجه به این هزینه بالا بهتر است همواره از یک قاب محافظ خوب برای گوشی گلکسی اس 8 استفاده کنید، زیرا شیشه محافظ خود گوشی (گوریلا گلس 5) هم ممکن است در برخی موارد جلوی آسیب‌های احتمالی را نگیرد و بدین ترتیب مجبور به پرداخت هزینه‌ای گزاف برای تعویض نمایشگر گوشی شوید.

شیائومی می میکس 2 خروجی صدای بهتر و قوی‌تری خواهد داشت

می میکس گوشی بسیار خوب و کاربردی است اما کیفیت صدای آن چندان عالی نیست. گزارش‌هایی که راجع به می میکس 2 منتشر شده حاکی از آن است که شیائومی در حال کار بر روی این قسمت و جایگزین کردن آن است. مشکل از جایی شروع شد که به دلیل کمبود فضا در گوشی، می میکس به جای استفاده از اسپیکرهای معمول، از اسپیکرهای سرامیکی پیزوالکتریک استفاده کرد که باعث ارتعاش در تمام گوشی است.

می میکس 2 خروجی صدای اسپیکرهای قدیمی را ندارد، اما با همکاری شیائومی و AAC Technologies ممکن است یک اسپیکر جدید برای نسل جدید آن ساخته و استفاده شود. AAC یک شرکت تولیدکننده‌ اسپیکرهای کوچک بوده ت و در دنیای گوشی‌های هوشمند شناخته شده است. آیا می میکس 2 کیفیت صدای بهتری را در زمان تماس فراهم می‌کند؟ با توجه به این گزارش کیفیت صدای اسپیکر جدید به استاندارد 3GPP نزدیک شده است. به احتمال زیاد این گوشی به صدای HD اشاره دارد. همچنین خبرها حاکی از آن است که شیائومی در حال حرکت به سمت استفاده از صفحه‌ نمایش‌های امولد، پردازنده اسنپدراگون 835 و دوربین‌ به روز می باشد.

اندروید N از نمایشگرهای حساس به فشار لمس پشتیبانی خواهد کرد

همانطور که می‌دانید اندروید N برخلاف نسخه‌های قبلی زودتر از موعد منتشر شده است و تا کنون به برخی ویژگی‌های جدید آن پی برده‌ایم. حالا خبر جدیدی منتشر شده مبنی بر اینکه این نسخه از سیستم‌عامل موبایلی گوگل، قرار است از نمایشگرهای حساس به فشار لمس نیز پشتیبانی کند

اندروید N کار ر ا برای تولیدکنندگان ساده کرده تا بتوانند قابلیت لمس سه‌بعدی حساس به فشار مخصوص به خود را در صفحه نمایش دستگاه‌های تولیدی خود ایجاد کنند. امید است زمانیکه این ویژگی به صورت رسمی معرفی شود، گوگل نامی مناسب برای آن انتخاب کند چراکه هم اکنون نام 3D Touch توسط اپل به ثبت رسیده و اگر بخواهیم این امکان را «پشتیبانی از صفحه نمایش‌های حساس به فشار لمس» بنامیم، چندان خوشایند بنظر نمی‌رسد.

اما از کجا مشخص شده که چنین امکانی وجود دارد؟ پشتیبانی از میانبرهای لانچر یکی از قابلیت‌های بسیار هیجان انگیز در آخرین نسخه آزمایشی سیستم‌عامل اندروید N است که در هفته گذشته منتشر شد. این ویژگی به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا به کاربران کمک کنند با ایجاد میانبر برای ورود مستقیم به بخش‌های مختلف اپلیکیشن‌ها یا انجام عملیات‌ گوناگون، کارهای خود را سریع‌تر از قبل انجام دهند. یک توضیح فنی خوب در مورد قابلیت مورد اشاره، همان کاری است که اکنون دارندگان آیفون ۶ اس می‌توانند انجام دهند. در جدیدترین تلفن هوشمند پرچمدار کوپرتینویی‌ها یک منو به شکل پاپ‌آپ به کاربر اجازه می‌دهد تا با سرعت بیشتری به بخش‌های خاصی از اپلیکیشن مورد نظرش مراجعه کند.

وب‌سایت Phandroid در مورد ویژگی مورد اشاره اینگونه توضیح داده است: «تیمی از توسعه‌دهندگان اپلیکیشن Nova Luncher گرد یکدیگر جمع شده‌اند تا قابلیت تنظیم میانبرهای پویا را تست کنند. خلاصه کلام اینکه مشخص نیست در اندروید چگونه این‌گونه میانبرها فعال خواهند شد، اما روشی که احتمالا در نظر گرفته شده، استفاده از نمایشگرهای حساس به فشار است. در هر صورت این توضیحات فنی مختصر بدان معنا نیست که اندروید N قطعا ویژگی جدیدی همانند 3D Touch را به کاربران ارائه خواهد کرد. بنابراین منتظر هستیم تا ببینیم آیا آنچه Phandroid اعلام کرده درست است یا خیر.

گوگل می‌گوید شرکت‌های تولیدکننده دستگاه‌های اندرویدی خواستار آن هستند که در مورد این ویژگی توسط خود سیستم‌عامل ارائه شود و بنابراین احتمالا این کمپانی‌ها قصد توسعه روش‌های مخصوص به خود را به صورت جداگانه ندارند. این گفته یعنی بزودی شاهد محصولات بیشتری مانند Huawei Mate S خواهیم بود که مجهز به صفحه نمایش حساس به فشار است. احتمال زیادی وجود دارد که شرکت‌های یاد شده نیاز به پشتیبانی از توسعه‌دهنده شخص ثالث داشته باشند، زیرا در چنین شرایطی به جای بازسازی قابلیت حساسیت به فشار برای هر تولیدکننده، می‌توان یک بار کد آن را برای تمام محصولات اندرویدی ایجاد کرد.

البته باید خاطرنشان کنیم که با توجه به آنچه گفته شد، نباید انتظار داشته باشید که تمامی تلفن‌های هوشمند اندرویدی جدید که در آینده معرفی خواهند شد از ویژگی مورد بحث بهره ببرند.

گوگل در مورد دلیل اینکه چرا نسخه‌های پیش‌نمایش اندورید N نسبت به نسخه‌های پیشین این سیستم‌عامل زودتر از موعد مورد انتظار منتشر شده، اعلام کرده این کار به منظور دریافت بازخورد از توسعه‌دهندگان و بهبود سرعت بروزرسانی به نسخه‌های جدیدتر اندروید توسط تولیدکنندگان انجام شده است. اگر قابلیت پشتیبانی از صفحه نمایش‌های حساس به فشار در خود سیستم عامل اندروید ایجاد شود، باعث می‌شود تا تولیدکنندگان، بجای صرف وقت برای ایجاد آن در سیستم‌های قدیمی‌تر، تمرکز خود را بر پشتیبانی از نسخه‌های جدید اندروید بگذارند.

شما در مورد این قابلیت جدید اندروید N چه فکری می‌کنید؟ لطفا نظرات خود را در بخش دیدگاه‌ها با زومیت و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

اکسپریا ایکس پریمیوم به صفحه نمایش HDR مجهز می‌شود

سونی با معرفی گوشی اکسپریا Z5 پرمیوم در سال گذشته، برای اولین‌بار در گوشی‌های هوشمند از نمایشگر 4K استفاده کرد. اما در گوشی‌های امسال سونی، نمایشگر 4K ارائه نشد. با وجود اینکه ممکن است دنیا برای ورود گوشی‌های هوشمند با چنین رزولوشنی در صفحه نمایش کوچک آماده نباشد، شایعات حاکی است که کمپانی سونی برنامه ویژه‌ای برای صفحه نمایش گوشی اکسپریا X پرمیوم دارد

سونی به دنبال استفاده از یک صفحه نمایش متفاوت در گوشی اکسپریا X پرمیوم است. در حالی که گوشی اکسپریا X پرمیوم دارای یک صفحه نمایش 5.5 اینچ با کیفیت فول اچ‌دی خواهد بود، اما امکانات پرمیوم آن بر اساس تعداد پیکسل‌ها نیست. در عوض، پنل WhiteMagic استفاده شده در این گوشی، دارای امکان اجرای HDR برای اولین‌بار در گوشی‌های هوشمند است.

پشتیبانی از HDR توسط صفحه نمایش اکسپریا X پرمیوم، امکان نمایش واقعی‌تر تصاویر نسبت به ال‌سی‌دی معمولی را می‌دهد. این صفحه نمایش، با مقدار ۱۰ بیت در هر رنگ، قادر به بازسازی ۱.۰۷ میلیارد سایه است.

بجز صفحه نمایش، گوشی اکسپریا X پرمیوم احتمالاً با مشخصات گوشی اکسپریا X Performance یعنی پردازنده کوالکوم اسنپ‌دراگون 820 و سه گیگابایت رم، عرضه خواهد شد. بعضی تغییرات از جمله اضافه‌شدن USB پورت C ممکن است.

آیا فروش گوشی با امکان HDR ساده‌تر از فروش گوشی با صفحه 4K خواهد بود؟ آیا سونی می‌تواند این صفحه را بدون مشکل به بازار عرضه کند؟ ما به تازگی اطلاعات این گوشی را بدست آورده‌ایم و هنوز زمان زیادی برای نتیجه‌گیری نهایی وجود دارد.

Moto G4 و Moto G4 Plus رسما معرفی شدند

علاقه‌مندان به گوشی‌های کامپکت امسال نباید به خانواده موفق G موتورولا نگاه کنند. همان‌طور که شایع شده بود، نسل چهارم این سری، Moto G4، صفحه‌نمایش 5.5 اینچی دارد که نیم اینچ بزرگ‌تر از نسل سوم این سری است.

همان‌طور که انتظار می‌رفت، هر دو گوشی Moto G4 و Moto G4 Plus (محصول لنوو) امروز در هند و شهر دهلی نو معرفی شدند.

این دو گوشی میان‌رده از نظر صفحه‌نمایش، رزولوشن، ظرفیت باتری، دوربین جلو، نرم‌افزارهای پیش‌فرض و طراحی پشت به هم شبیه‌اند. اما Moto G4 Plus سنسور اثر انگشت مربع‌شکل در جلو و دوربین اصلی 16 مگاپیکسلی با فوکوس خودکار لیزری و PDAF دارد. این در حالی است که G4 معمولی دوربین 13 مگاپیکسلی با امکانات کمتر در اختیار دارد. رم آن 2 گیگابایتی است و حافظه داخلی‌اش 16 گیگابایت است، که از 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی G4 Plus کمتر است.

صفحه‌نمایش هر دو فول اچ‌دی است، هر دو پردازنده اسنپدراگون 617 دارند و به اندروید 6 مارشمالو مجهز شده‌اند. درگاه کارت microSD، دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی و باتری 3000 میلی‌آمپرساعتی دیگر مشخصات سخت‌افزاری این دو گوشی میان‌رده را تشکیل می دهند.

لنوو قیمت ارزان گوشی‌های اخیر هوآوی و شیائومی را در قیمت‌گذاری لحاظ کرده و G4 Plus را بسیار ارزان عرضه کرده است. قیمت اولیه آن، برای 2 گیگابایت رم و 16 گیگابایت حافظه داخلی، فقط 202 دلار است و نسخه‌ای که با 3 گیگابایت رم و حافظه داخلی 32 عرضه می‌شود 217 دلار قیمت دارد.

Moto G4 ماه آینده به بازار می‌آید و هنوز قیمتش اعلام نشده است. نظر شما درباره محصولات جدید موتورولا چیست؟ به نظر شما قیمت مناسبی دارند

زمان عرضه Note7R نزدیک است

نسخه ریفربیش  گلکسی نوت 7 با نام Note7R کم کم آماده می‌شود تا دوباره وارد بازار شود. اما خیلی امیدوار نباشید که بتوانید این گوشی را خریداری کنید چون به نظر می‌رسد تولیدکننده کره‌ای قصد ندارد این گوشی را در همه نقاط جهان عرضه کند. کاربران دو نقطه از جهان به احتمال زیاد قادرند نوت 7R را خریداری کنند؛ چین و کره جنوبی. در مورد سایر کشورهایی که نوت 7 مجددا در آنها عرضه می‌شود خبری در دست نیست و فعلا نمی‌توان با قطعیت چیزی گفت.

اما خبر خوب برای دوستداران سری نوت سامسونگ این است که زمان عرضه Note7R در دو کشور ذکر شده نزدیک است. این گوشی با شماره مدل SM-N935F به تازگی تاییدیه بلوتوث دریافت کرده است و همین نشانه نزدیک بودن زمان عرضه‌اش است. برخلاف نوت 7 اوریجینال که باتری 3500 میلی آمپر ساعتی داشت، نسخه ریفربیشد این گوشی باتری کوچکتری دارد؛ باتری‌ای که ظرفیت 3200 میلی آمپر ساعت دارد. انتظار می‌رود فبلت سامسونگ در رنگ‌های متنوعی از جمله، سیاه، سفید، نقره‌ای و آبی روانه بازار شود.

هرچند ممکن است سایر مشخصات نوت 7 جدید همچون نسخه اصلی باشد اما از این بابت مطمئن نیستیم و نمی دانیم آیا همان تراشه قبلی درون نسخه ریفربیشد استفاده شده است یا اینکه این گوشی با چه میزان حافظه داخلی عرضه می شود. به هر حال تا عرضه Note7R زمان زیادی باقی نمانده است. نظر شما در مورد این گوشی چیست؟ آیا مشخصات گوشی جدید سامسونگ نیز همچون نسخه اصلی است؟

بلک‌بری KEYone در تست عملکرد باتری بی‌رقیب است

گوشی اندرویدی بلک‌بری KEYone با صفحه‌کلید فیزیکی QWERTY در اوایل سال جاری میلادی با مشخصات میان‌رده معرفی شد. به‌تازگی، نتایج عملکرد باتری بلک‌بری کی‌وان منتشر شده است و آن‌طور که به‌نظر میرسد، هیچ‌یک از گوشی‌های جدید یارای مقابله با آن‌را ندارد.

پیش از پرداختن به بررسی عملکرد باتری این گوشی، بهتر است نگاهی به مشخصات سخت‌افزاری آن داشته باشیم تا شاید علت ماندگاری بالای شارژ باتری مشخص شود. KEYone از یک نمایشگر 4.5 اینچی استفاده می‌کند و نسبت ابعاد نمایشگر 3 به 2 است. علی‌رغم اندازه کوچک نمایشگر، شرکت بلک‌بری از یک نمایشگر با رزولوشن تمام اچ‌دی (Full HD) در این گوشی استفاده کرده است و همین موضوع باعث شده تا در هر اینچ، نزدیک به 430 پیکسل وجود داشته باشد.

چیپ‌ست اسنپدراگون 626 کوالکام با پردازنده هشت هسته‌ای با فرکانس 2.0 گیگاهرتز نیز برای گوشی جدید بلک‌بری در نظر گرفته شده است و سه گیگابایت رم قدرت سخت‌افزاری آن‌را تکمیل می‌کند. این تراشه بر مبنای لیتوگرافی 14 نانومتری توسعه یافته و همین موضوع، یکی از دلایلی است که علت ماندگاری بالای شارژ باتری را نشان می‌دهد.

 با توجه به این مشخصات، گوشی جدید بلک‌بری KEYone به یک باتری با ظرفیت 3505 میلی‌آمپر ساعت مجهز شده است و در بررسی‌های صورت‌گرفته، یک‌بار شارژ به تنهایی کافی است تا از این گوشی برای دو روز به طور متوسط استفاده نمایید. هرچند، اگر استفاده سنگینی از گوشی جدید بلکبری داشته باشید، ممکن است ماندگاری شارژ باتری تا دو روز دوام نداشته باشد اما به هرحال، عملکرد باتری خارق‌العاده است.

کد خبر 303081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.