هوشمندسازی سامانه مدیریت شهری از اهداف شورا و شهرداری همدان است

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان گفت: شورا و شهرداری همدان به دنبال هوشمندسازی و الکترونیکی کردن سامانه مدیریت شهری است.

به گزارش ایمنا به نقل از  روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری همدان محمد تبریزی در جلسه کمیسیون اقتصاد، سرمایهگذاری و گردشگری شورا که با حضور سرمایهگذار بخش خصوصی برگزار شد، با توجه به مطرح شدن هوشمندسازی سامانه خدماترسانی، شهرداری را متولی اصلی مدیریت شهر برشمرد.

به گفته تبریزی، در صورت ایجاد عزم همگانی و تبدیل شهرداری به سازمانی که برنامهریزی و هدایت فرآیندهای عملیاتی و خدمات آن مبتنی بر اطلاعات و دانش انجام میپذیرد، میتوان در گامهای بعدی با مشارکت سایر صاحبنفعان و نهادینه شدن مدیریت شهری مبتنی بر اطلاعات و دانش، نسبت به تعمیم و توسعه بهرهگیری از اطلاعات و فناوری تا نیل به یک جامعه اطلاعاتی بیشتر امیدوار بود.

تبریزی ادامه داد: از نتایج و دستاوردهای قابل پیشبینی اجرای راهبرد مدیریت شهری در شهر الکترونیکی میتوان به توزیع عادلانه فعالیتها و خدمات، متناسب با سطح درخواستها، رضایتمندی شهروندان و اجرای سریع فعالیتها و خدمات شهری و به تبع آن کاهش زمان و هزینه اشاره کرد و نقش شهرداری بهعنوان سازمانی که مدیریت شهری را برمبنای اطلاعات و دانش انجام میدهد در حوزههای سیاستگذاری، پشتیبانی، هدایت و نظارت پررنگتر جلوه خواهد داد.

وی بر ارتقای کیفیت و کارایی سامانههای الکترونیکی در شهرداری نیز تأکید کرد.

معاون حملونقل و ترافیک شهرداری همدان هم در زمینه الکترونیکی کردن سامانه ناوگان اتوبوسرانی گفت: در این باره زیرساختهای لازم به انجام رسیده که از جمله آنها تجهیز اتوبوسها به پرداخت الکترونیکی (ای.وی.ال) بوده است.

به گفته عباس صوفی، هدف از این اقدام الکترونیکی این است که مردم بتوانند به راحتی از طریق یک کارت مشترک، حسابهای بانکی خود را متمرکز کنند.

وی ادامه داد: در سامانه شهرداری بنا داریم که ناوگان تاکسیرانی را هم به این سامانه الکترونیکی مجهز کنیم تا خدماترسانی برخط برای سهولت کار شهروندان ارائه شود که در صورت تحقق این امر، بسیاری از مشکلات حملونقل و ترافیک از جمله معضل پول خرد هم حمل میشود.

صوفی با اعلام آمادگی شهرداری همدان برای جذب سرمایهگذار در حوزه حمل و نقل و ترافیک، بیان کرد: برای جذب سرمایهگذار در زمینه تجهیز ناوگان تاکسیرانی به سیستم پرداخت الکترونیکی فراخوان دادهایم.

در پایان گفتنی است، نماینده یکی از شرکتهای دانشبنیان همدان با ارائه طرح پیشنهادی در حوزه فناوری اطلاعات، به تشریح آن پرداخت.

کد خبر 303006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.