نوزدهمین نشست راهبردهای شهرسازی و معماری در اصفهان برگزار می شود

نوزدهمین نشست از سلسله نشست راهبردهای شهرسازی و معماری با موضوع «حفاظت میراث و برنامه ریزی شهری در هامبورگ آلمان» ۲۶ اردیبهشت ماه با حضور شهردار اصفهان در محل سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان برگزار خواهد شد.

رئیس اداره مطالعات و برنامه ریزی شهری معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان در گفتگو با خبرنگار ایمنا ضمن اعلام این خبر گفت: در شهرهای مختلف اروپایی حفاظت از میراث وتجدید حیات شهری از طریق گردشگری وتوریسم و براساس پنج استراتژی تجدید حیات شهری انجام می گیرد.

فریاد پرهیز افزود: این پنج استراتژی شامل استراتژی های مبتنی بر توریسم کسب وکار که شهر را به عنوان یک مقصدی برای کنفرانس ها و نمایشگاه ها تقویت می کند، استراتژی مبتنی بر رویدادها، که گروه های مختلفی ازگردشگران را در زمان های متفاوت سال جذب می کند، استراتژی مبتنی برجذابیت های فیزیکی که تلاش می کند توریسم را به شهریا شهرک ازطریق توسعه جاذبه های جدید برای گردشگران توسعه دهد، استراتژی های مبتنی برخرده فروشی که توریسم مبتنی برخرید را توسعه می دهد و درنهایت استراتژی های مبتنی بر فرهنگ که فرهنگ عامه شهر یا شهرک را تقویت می کند، است.

 وی تصریح کرد: نباید حفاظت میراث با حفاظت کالبدی و ساختمانی اشتباه شود و بدان محدود شود زیرا حفاظت میراث فراتر از مرمت ساختمانی و کالبدی عمل می کند.

رئیس اداره مطالعات و برنامه ریزی شهری معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان گفت: مرمت کالبدی، هدف نهایی ساکنان  یک شهر نیست، بلکه فقط یکی از اهداف ساکنان و دست‌اندرکاران امور شهری است، حفاظت میراث در شکل طبیعی و اولیه خود است، به گونه‌ای که اثر بتواند به نیازهای امروزین پاسخ گوید و به حیات خود در شهر ادامه دهد.

پرهیز در ادامه تأکید کرد: به منظور آشنایی مدیران شهری و کارشناسان مسائل شهری، معاونت شهرسازی و معماری در نوزدهمین سلسله نشست راهبردهای شهرسازی و معماری به موضوع «حفاظت میراث و برنامه ریزی شهری در هامبورگ آلمان» با ارائه انجمن شهرسازی شهر هامبورگ آلمان می پردازد تا انتقال تجارب ارزنده این شهر در حفاظت میراث به کلانشهر اصفهان انجام شود.

کد خبر 302907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.