استقبال شهروندان از دوچرخه هشت برابر افزایش یافت

مدیرعامل شرکت مهندسی نیک اندیش اعلام کرد: با اقدامات گسترده و اهتمام جدی مدیریت شهری اصفهان، امسال استفاده مردم اصفهان از دوچرخه بیش از هشت برابر شده است.

احمدرضا طحانیان در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: طی ۲ سال گذشته در شهر اصفهان حرکت های بسیار ارزشمندی توسط شهرداری اصفهان برای افزایش رغبت به دوچرخه سواری در بین شهروندان انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه ۲ هزار دوچرخه امانتی شهرداری اصفهان در ۵۰ ایستگاه دوچرخه یا دوچرخه سرا به صورت امانتی بین شهروندان توزیع می شود، گفت: به ازای هر خانوار یک دوچرخه در این ایستگاهها وجود دارد، بنابراین مردم باید بیشتر به سلامتی خود اهمیت داده و برای رفت و آمدهای خود از این وسیله پاک استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت مهندسی نیک اندیش ادامه داد: شهروندان می توانند با ارایه مشخصات خود و با استفاده از کارت شهروندی اصفهان کارت، دوچرخه را از ایستگاه مبدأ دریافت و به هر ایستگاه دوچرخه ای که در نزدیکی مقصد خود رسیدند، تحویل دهند زیرا ارتباط مکانیزه و الکترونیکی میان دوچرخه سراهای شهر اصفهان برقرار شده است.

وی خاطرنشان کرد: با اقدامات گسترده و اهتمام جدی مدیریت شهری اصفهان، امسال استفاده مردم اصفهان از دوچرخه بیش از ۸ برابر شده است.

طحانیان با بیان اینکه سال گذشته تعداد ۱۰ پارکینگ های سطح شهر اصفهان مجهز به ایستگاههای دوچرخه شدند، اظهارکرد:  از جمله این پارکینگ ها می توان به پارکینگ های طالقانی، حکیم، محتشم کاشانی و جهان نما اشاره کرد.

وی ادامه داد: شهروندان می توانند دوچرخه های خود را به صورت کاملاً رایگان در این ایستگاهها پارک کنند.

مدیرعامل شرکت مهندسی نیک اندیش گفت: در دوچرخه سراهای شهرداری اصفهان نیز تعمیرات دوچرخه به صورت رایگان انجام می شود تا شهروندان نگران تعمیر دوچرخه های خود نباشند.

وی از جمله اقداماتی که برای امنیت دوچرخه سواران شهر اصفهان انجام می شود را ایجاد شبکه های به هم پیوسته دوچرخه سواری درشهر عنوان و تصریح کرد: در حال حاضر ۷۰ کیلومتر مسیر دوچرخه سواری در شهر اصفهان ایجاد شده اما درصدد هستیم این مسیرها را به ۱۰۰ کیلومتر افزایش داده تا مشوقی برای دوچرخه سواری شهروندان باشیم.

طحانیان اضافه کرد: طبق برنامه ریزی های انجام شده، در سه گام کل شهر اصفهان دارای شبکه به هم پیوسته دوچرخه سواری می شود که گام اول با اولویت محدوده مرکزی شهر و مناطق ۱، ۳، ۴، ۵و ۶ است تا معابر آن را برای دوچرخه سواران کاملاً ایمن کنیم و مسیرهای ویژه دوچرخه سواران را به هم متصل کنیم.

کد خبر 302856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.