باختِ تراکتورسازی یا باخت به تراکتورسازی؟

نتایج ضعیف ذوب‌آهن در هفت هفته متوالی از مقطع پایانی لیگ شامل ۲ باخت به تیم‌های دوم و سوم جدول و همچنین شکست در نیمه‌نهایی جام حذفی عامل اصلی دوری این تیم از آسیا بود هرچند که در ظاهر قهرمان نشدن تراکتورسازی در جام حذفی تداوم حضور سبزپوشان اصفهانی در لیگ قهرمانان را منتفی کرد.

به گزارش ایمنا، در ظاهر شاید اینطور به نظر برسد که رویای آسیایی ذوب‌آهن با قهرمانی نفت تهران در جام حذفی و نرسیدن این عنوان به تراکتورسازی بر باد رفت اما در واقع تیم اصفهانی خیلی قبل‌تر از آن سهمیه آسیایی را از دست داده بود.

هفته بیستم لیگ برتر را باید سرآغاز دوری شاگردان مجتبی حسینی از آسیا دانست. در آن هفته ذوب‌آهن در مصاف خانگی با صبا مغلوب میهمان فانوس به دستش شد و رتبه سومی جدول را به نفع استقلال تهران از دست داد. این جایگاه از دست رفته همان رده‌ای بود که حفظ آن تا پایان فصل می‌توانست متضمن سهمیه پلی‌آف آسیایی یعنی همان سهمیه‌ای باشد که کسب آن برای سبزپوشان اصفهانی پس از تنزل رتبه به رده چهارم به اما و اگرهای دیدار پایانی جام حذفی گره خورد.

سقوط یک‌پله‌ای از رتبه سوم به رده چهارم که در پی شکست خانگی برابر صبا اتفاق افتاد پایان ماجرا نبود زیرا در پی آن باخت سبزپوشان اصفهانی متحمل سه شکست دیگر هم شدند و پس از آن به مدت سه هفته رویه تقسیم امتیاز با حریفان را در دستور کار قرار دادند. در اصل چهار باخت متوالی ذوب‌آهن که با سه تساوی پی‌درپی این تیم ادامه پیدا کرد باعث شد تا تیم اصفهانی امید خود را برای ایستادن بر یکی از سه رده ابتدایی جدول از دست بدهد و در نهایت به تصاحب رتبه‌ای دل خوش کند که تنها ۵۰ درصد امکان داشت یک سهمیه آسیایی را نصیب این تیم نماید. به عبارت دیگر، نتایج ضعیفی که مشخصاً در فاصله هفته‌های بیستم تا بیست و ششم رقم خورد حسابی ذوب‌آهن را از لیگ قهرمانان دور کرد. در همین فاصله تیم اصفهانی ۲ تقابل ۶ امتیازی را به تراکتورسازی و استقلال واگذار کرد. پس از این باخت‌ها بود که فاصله شاگردان حسینی با رتبه سوم به اندازه‌ای افزایش یافت که دیگر به سختی قابل جبران بود. اگرچه حتی پس از شکست خانگی برابر استقلال هم جبران عقب‌ماندگی هفت‌امتیازی هشت هفته مانده به پایان لیگ شانزدهم غیرممکن به نظر نمی‌رسید اما به قدری بود که سبزپوشان اصفهانی را در راه دستیابی به هدفشان سست کند. اینچنین شد که ذوب‌آهن با نتایج ضعیفی که در ادامه برای این تیم رقم خورد از آسیا دور و دورتر شد.

البته با یادآوری اینکه ذوب‌آهن در ۲ فصل اخیر از طریق قهرمانی در جام حذفی سهمیه مستقیم آسیایی گرفته بود از یک زاویه دیگر می‌توان زمان دوری سبزپوشان اصفهانی از آسیا را وقتی تلقی کرد که آنها در نیمه‌نهایی این رقابت‌ها قافیه را در ورزشگاه فولادشهر به تراکتورسازی باختند تا برخلاف ۲ سال گذشته از کسب سهمیه از این طریق بازبمانند.

کد خبر 302809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.