بحران بیکاری خمینی‎شهر کنترل نشود، به اصفهان می‌رسد

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی باتاکید بر اینکه خمینی شهر یکی از مراکز حوله بافی در کشور است، گفت: اگر بحران بیکاری در خمینی شهر کنترل نشود، به دلیل نزدیکی به اصفهان این شهر را تحت تاثیر قرار می دهد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا محمد جواد ابطحی با اشاره به وضعیت اشتغال در استان اصفهان، اظهار داشت: نرخ بیکاری در استان اصفهان با توجه به پتانسیل هایی که وجود دارد واقعا بالا است از سوی دیگر نرخ بیکاری خمینی شهر فراتر از چیزی است که اعلام می کنند.

وی با بیان اینکه این شهرستان در ۵۰ کیلومتری اصفهان واقع شده است،  افزود: به دلیل اینکه زمین نداریم نمی توانیم کارخانه بزرگ داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه پیش از این شهرک صنایع غذایی و شهرک برق و الکترونیک را برای این شهرستان تعریف کردیم که زمین شهرک برق و الکترونیک واگذار و زیر ساخت های آن فراهم شده است، تاکید کرد: متاسفانه به دلیل نبود بازار مصرف از آن استقبال نشده و شهرک صنایع غذایی در حال زیرسازی بوده و هنوز آغاز به کار نکرده است.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس خاطرنشان کرد: شهرک حوله بافان نیز به تازگی از زمینی برخوردار شده اند که می تواند اشتغال زا باشد؛ با توجه به اینکه خمینی شهر یکی از مراکز حوله بافی در کشور است.

وی با بیان اینکه خمینی شهر  بیشتر در حوزه خدمات و بازرگانی اشتغال ایجاد می کند تصریح کرد: به عنوان مثال ۱۵  هزارنفر که در اصناف مختلف در حال فعالیت هستند و امید ما اعطای وام ها و تسهیلات به افراد بود و مشاغل خانگی و کارگاه های کوچک بود که آن را هم قطره چکانی می دهند و به خمینی شهر به آن صورتی که باید  چیزی نرسیده است.

ابطحی خاطرنشان کرد: در گذشته به لحاظ استفاده از این تسهیلات وضعیت خوبی داشتیم و صندوق مهر امام رضا (ع) این تسهیلات را در اختیار ما قرار می داد اما در حال حاضر دولت تدبیر و امید نام این صندوق را نیز به صندوق کارآفرینی امید تغییر داد.

نماینده مردم خمینی شهر درمجلس با بیان اینکه کارخانه قند کامیاب با ۲۰۰ نفر کارگر تعطیل شده است، تصریح کرد: اگر بحران بیکاری در خمینی شهر کنترل نشود، به دلیل نزدیکی به اصفهان این شهر را تحت تاثیر قرار می دهد.

کد خبر 302788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.