بازار مسکن همچنان بیمار است/تداوم رکود ساخت و ساز در اصفهان

نائب رئیس دوم اتحادیه سازندگان مسکن و ساختمان اصفهان با تاکید بر اینکه بازار مسکن بیمار است، گفت: تا زمانی که نرخ سود وام های بانکی کاهش نیابد این تسهیلات موجب رونق بازار مسکن نخواهد شد و رکود همچنان تداوم خواهد داشت.

فرج الله نصیری در گفتگو با خبرنگار ایمنا در خصوص وضعیت بازار ساخت و ساز مسکن در اصفهان، اظهار داشت: متاسفانه بازار مسکن و ساخت و ساز آن همانند دو سال گذشته در رکود کامل به سر می برد به نوعی بیمار است.

وی در پاسخ به این سوال که احتمال دارد بعد از انتخابات بازار مسکن از رکود خارج شود یا خیر، بیان داشت: سوابق سال های گذشته نشان می دهد که معضل رکود بازار مسکن به راحتی قابل حل شدن نیست و شرایط بسیار سخت است.

نائب رئیس دوم اتحادیه سازندگان مسکن و ساختمان اصفهان با بیان اینکه مشاغل بسیاری تحت شعاع مسکن و ساخت و ساز آن قرار دارد، گفت: با وجود سیاست های کنونی به نظر نمی رسد تغییر خاصی در بازار مسکن ایجاد شود.

وی با تاکید بر اینکه رونق بازار ساخت و ساز مسکن نیازمند سرمایه گذاری است، تصریح کرد: در این راستا باید سرمایه گذاران داخلی و خارجی وارد بازار ساخت و ساز مسکن شوند و تسهیلات ویژه و با بهره بسیار پایین برای آنها درنظر گرفته شود.

نصیری در پاسخ به این سوال که آیا تخصیص تسهیلات ویژه به انبوه سازان و یا افزایش وام مسکن برای زوجین تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان نمی تواند برای رونق این بازار راهگشا باشد، تاکید کرد: تا زمانی که نرخ سود و بهره وام های بانکی کاهش نیابد این تسهیلات موجب رونق بازار مسکن نخواهد شد.

وی گفت: در حالیکه ما تسهیلات بانکی را در ظاهر با نرخ ۱۸ درصد دریافت می کنم اما در عمل مجبور به بازگرداندن وام تا سقف ۲۵ تا ۳۰ درصد سود هستیم.

نائب رئیس دوم اتحادیه سازندگان مسکن و ساختمان اصفهان در خصوص آمارهای صدور پروانه ساخت در اصفهان، گفت: مطابق آمارهای بانک مرکزی صدور پروانه ساخت در اصفهان و سایر کلانشهرهای کشور کاهش داشته است.

وی تاکید کرد: متاسفانه آمار صدور پروانه های ساخت مسکن اصلا جوابگوی خیز بازار مسکن نیست.

نصیری در خصوص پیش بینی بازار مسکن بعد از انتخابات، گفت: به اعتقاد بنده بازار مسکن و قیمت آن بعد از انتخابات به دلیل رکود، هیچ تغییری نخواهد کرد چرا که هنوز ساخت و سازی انجام نمی شود.

کد خبر 302770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.