احتکار برنج داخلی از سوی سودجویان/دولت بر انبارداری برنج نظارت کند

نماینده مردم سمیرم در مجلس نیز درباره گرانی نرخ برنج، گفت: افزایش تصاعدی نرخ برنج تهدیدی برای حذف این کالای استراتژیک از سفره غذایی اقشار کم درآمد جامعه تلقی می شود و سودجویان با احتکار برنج داخلی خواهان عرضه برنج خارجی هستند.

اصغرسلیمی در گفتگو با ایمنا در خصوص گرانی نرخ برنج در آستانه ماه رمضان، اظهار داشت: برخی از سودجویان با احتکار برنج، قصد دارند برنج خارجی را مهمان سفره های اقشارکم درآمد جامعه کنند.

وی با بیان اینکه اقشارکم در آمد جامعه برای خرید برنج ایرانی تحت فشارهای اقتصادی قرار دارند، تاکید کرد: توسعه کشت های پرمحصول، تسطیع اراضی برنج، کاهش هزینه تولید، نوسازی تجهیزات کشاورزی از معیارهای اساسی برای  تولید  انبوه برنج در بازار تلقی می شود.

به گفته نماینده مردم سمیرم، اشباع بازار برنج با توسعه کشت های پرمحصول در شمال و جنوب کشور عملیاتی می شود، این در حالیست که نرخ برنج داخلی باید همسو با توان اقتصادی تمام طبقات جامعه تعیین شود.

وی با بیان اینکه افزایش تولید برنج بالاتر از تقاضای بازار، راهکاری بلندمدت برای به ثبات رساندن نرخ برنج در بازار کشاورزی تلقی می شود، افزود: برای حذف احتکار در بازار برنج، باید کف عرضه وتقاضا به سمت افزایش عرضه محصول سنگین شود.

سلیمی تاکید کرد: جلوگیری از احتکار برنج نیازمند نظارت ویژه دولت بر انبارداری محصول استراتژیکی همچون برنج دارد تا هیچ فردی نتواند با احتکار برنج کسری در بازار ایجادکند.

وی با بیان اینکه حذف دست های پشت پرده احتکار پادزهر عدم ثبات نرخ برنج در بازار  تلقی می شود، یادآور شد: توسعه کشت های پرمحصول در شمال و جنوب کشور، راهکار پایداری برای تولید برنج و با نرخی همسو با توان اقتصادی تمام طبقات جامعه تلقی می شود.

کد خبر 302736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.