افزایش ۶ درصدی فروش گوشی در سه ماه اول ۲۰۱۷/ "آیفون ۷" رکورد فروش را شکست

موسسه Strategy Analytics گزارش جدیدی را در مورد پرفروش ترین گوشی های هوشمند در بازار جهان در سه ماهه اول سال ۲۰۱۷ (ژانویه تا مارس ۲۰۱۷) منتشر کرد.

به گزارش ایمنا، با توجه به گزارش منتشر شده توسط Strategy Analytics، حدود ۳۵۳ میلیون و ۳۰۰ هزار گوشی هوشمند در نیمه اول سال ۲۰۱۷ در سراسر جهان به فروش رسیده است. بر این اساس، فروش گوشی در این بازه زمانی نسبت به سه ماهه اول سال ۲۰۱۶ حدود ۶.۱ درصد رشد داشته است. طبق این آمار در بین ۵ مورد از پرفروش ترین گوشی های هوشمند ، دو مورد از محصولات اپل، دو مورد از محصولات سامسونگ و یک مورد از گوشی های چینی با نام اوپو دیده می‌شوند.

 گوشی هوشمند آیفون ۷ با فروش ۲۱.۵ میلیون دستگاه در سه ماهه نخست سال جاری در رتبه اول قرار گرفته و پس از آن، گوشی آیفون ۷۷ پلاس با فروش ۱۷.۴ میلیون دستگاه در جایگاه دوم قرار دارد.

سومین گوشی هوشمند پرفروش سه ماهه اول امسال، گوشی اوپو آر ۹ اس (Oppo R۹s) است که در این بازه زمانی، ۸.۹ میلیون دستگاه فروخت. این گوشی چینی با بدنه فلزی خود از اندروید  ۶ مارشمالو بهره می‌برد و با توجه به قیمت ۴۰۰ دلاری خود، امکانات مناسبی را ارائه می‌دهد. نکته جالب توجه این است که اوپو R۹s در بازار آمریکا فروخته نمی‌شود و آمار فروش آن به بازار چین و هند مربوط می‌شود.

دو محصول سامسونگ هم در رتبه چهارم و پنجم پرفروش ترین گوشی های هوشمند در سه ماهه اول سال ۲۰۱۷ قرار گرفته‌اند. گوشی سامسونگ گلکسی جی ۳ مدل ۲۰۱۶ (Samsung Galaxy J۳ ۲۰۱۶) با فروش ۶.۱ میلیون دستگاه و گلکسی جی ۵ مدل ۲۰۱۶ (Galaxy J۵ ۲۰۱۶) با فروش ۵ میلیون دستگاه به جمع پرفروش ترین گوشی های جهان راه پیدا کرده‌اند.

توجه داشته باشید که گوشی های پرچمدار جدید سامسونگ یعنی گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس از ماه آوریل در بازار عرضه شده‌اند و به همین دلیل در این آمار قرار نگرفته‌اند و احتمالا در آمارهای بعدی شاهد حضور این دو گوشی پرچمدار در جمع پرفروش‌ترین‌ها خواهیم بود. 

کد خبر 302715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.