سند ۲۰۳۰ خطرناک‌تر از کاپیتولاسیون و قرارداد تنباکو است

امام جمعه اصفهان گفت: پذیرش سند ۲۰۳۰ خطرناک‌تر و ذلت‌بارتر از قراردهای تنباکو و کاپیتولاسیون و خلاف اصل ۷۷ قانون اساسی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا،  آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه این هفته اصفهان با تبریک ایام ولادت امام عصر (عج) به حدیثی امیرالمومنین اشاره کرد مبنی بر اینکه خداوند برای فرد متقی راهی برای دوری از فتنه‌ها و تشخیص مسیر درست عطا می‌کند و اظهار داشت: مومن مخلص چراغ هدایت دیگران است و هرگز فریب فتنه‌ها و فتنه‌گران را نخواهد خورد و خداوند در مسیر زندگی وی نور هدایتی برای تشخیص مسیر درست به واسطه همان تقوای الهی قرار خواهد داد.

وی در ادامه به ماجرای سند ۲۰۳۰ اشاره و افزود: یکی از وقایع تاریخی در این ماه لغو قانون کاپیتولاسیون در اردیبهشت ۵۸ است، باید به این نکته اشاره کنم که سند ۲۰۳۰ خطرناک‌تر و ذلت‌بارتر از قراردهای تنباکو و کاپیتولاسیون است.

سند ۲۰۳۰ برای کشورهای پذیرنده به شکل کامل لازم الاجراست

امام جمعه اصفهان با اشاره به اینکه این سند در سال ۲۰۱۵ به پیشنهاد یونسکو در سازمان ملل تصویب و به یکسان‌سازی آموزش و پرورش در دنیا می‌پردازد، تاکید کرد: این سند شامل ۱۷ اصل اساسی و ۱۶۹ اصل فرعی است و برای هر کشوری آن را بپذیرد به شکل کامل لازم الاجرامی‌شود.

وی با بیان اینکه در این سند بر حذف آموزش دینی از برنامه آموزشی مدارس تاکید شده است، ادامه داد: مطابق این سند بیان مسایلی مانند جنگ و جهاد در راه خدا ممنوع است آنگاه به راحتی هم‌جنس بازی در آن ترویج شده است به نوعی که برای کودکان بیان می‌دارد که هر خانواده از یک مرد و زن، دو مرد و یا دو زن تشکیل شده است.

آیت‌الله طباطبایی تصریح کرد: بدین ترتیب در این سند عنوان شده است که آشنایی با مسائل جنسی حق کودکان است؛ آیا شایسته است کودک دبستانی که هنوز عقل وی کامل نشده است چنین مسائلی را یاد بگیرد؛ دین مبین اسلام خود برترین نکات آموزشی و برنامه ریزی زمانی برای آموزش و تربیت کودکان و نوجوانان را دارد.

آیت‌الله طباطبایی نژاد تاکید کرد: آنها چنین مسائل نامانوس با فرهنگ دینی تمام بشریت و فرهنگ ایرانی ما را احترام به حقوق خانواده نام می‌گذارند و عدم رعایت آن را نقض حقوق بشر می‌دانند، اینها افعال حیوانی است که در ارتبطا با قوم لوط موجب عذاب الهی شده است و عمل به چنین سندی برای ما خفت‌بار است.

پذیرش سند ۲۰۳۰ خلاف اصل ۷۷ قانون اساسی است

وی با بیان اینکه پذیرش این سند خلاف اصل ۷۷ قانون اساسی است چراکه در مجلس شورای اسلامی تصویب نشده است، گفت: نکته جالب آنکه اقایان اعلام کرده‌اند که همه بخش‌های این سند را اجرا نخواهند کرد درحالیکه هر کشوری با پذیرش این سند مطابق معاهده مذکور متعهد به اجرای کامل آن خواهد بود.

مردم به کسی رای دهند که خون به دل رهبری نکند

امام جمعه اصفهان با اشاره به اینکه در انتخابات پیش رو کاندیداها باید دراه صحیحی برای جلب توجه مردم را برگزینند و اهداف و برنامه های خود را توضیح دهند، گفت: فرد مسلمان دروغ نمی گوید؛ قسم دروغ می‌خورند اگر کسی غیر از ما بیاید وسط پیاده‌رو دیوار می‌کشند سوال اینجاست که چگونه یک مسلمان آنچه را که یقین به دروغ  بودن آن دارد این چنین با قاطعیت بیان می‌کند.

وی تاکید کرد: مردم باید به کسی رای دهند که گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب باشد و دیدگاه های هم سو با ایشان داشته و خون به دل رهبری نکند.

کد خبر 302678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.