مراقب کلاهبرداری امداد خودروها باشید

سازمان راهداری و حمل‌ ونقل جاده‌ای اعلام کرد: صدور کارت اشتراک، بازاریابی شرکت‌های خصوصی است و دریافت آن اجبار قانونی ندارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا به نقل از صدا و سیما، مدیرکل دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با اعلام این خبر، بیان داشت: تهیه کارت اشتراک از سوی شهروندان کاملاً اختیاریست و در صورت تهدید از سوی تماس‌گیرندگان، کلاهبرداری است و پیگرد قانونی دارد.

جواد هدایتی، در خصوص اطلاعیه‌های قبلی این سازمان مبنی بر تماس‌های غیررسمی و مشکوک تلفنی با مالکین خودروهای شخصی و عمومی تحت عنوان مرکز امداد خودرو و اجرای طرح صدور کارت هوشمند اشتراک و ارائه خدمات تعمیر خودرو و ...، تصریح کرد: صدور کارت اشتراک، بازاریابی شرکت‌های خصوصی است.
وی افزود: با توجه به اهمیت ایمنی و سلامت امدادرسانی در راه‌های برون‌شهری، دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با همکاری مرکز مدیریت راه‌های کشور به‌منظور آشنایی و آگاهی کاربران جاده‌ای و استفاده امداد خواهان از خدمات امدادی توسط افراد مجاز در راه‌های کشور، اقدام به ثبت شرکت‌های مجاز امداد خودرو در سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌های کشور کرده است.
مدیرکل دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: تمام هم‌میهنان عزیز برای دریافت اطلاعات، خدمات و آگاهی از وضعیت امدادرسانان در محورهای مواصلاتی کشور می‌توانند با شماره ۱۴۱ این سازمان تماس تلفنی برقرار کنند تا از این طریق ضمن سالم‌سازی ارتباط بین امداد خواهان و امداد گران خودرو، حمایت قانونی از شرکت‌های امداد خودروی مجاز صورت گیرد و محدودیت‌هایی هم برای فعالیت شرکت‌های غیرمجاز به وجود آید.

هدایتی افزود: هرگونه اطلاع‌رسانی از وضعیت شرکت‌ها و خودروهای امدادی مجاز از جمله عنوان و نشانی این مراکز در محورهای مختلف کشور صرفاً از طریق سامانه ۱۴۱ و وب‌سایت این سازمان به نشانی WWW.۱۴۱.IR دارای اعتبار است و هم‌وطنان می‌توانند از طریق سامانه‌های ذکرشده اطلاعات کاملی در خصوص شرکت‌های مجاز امداد خودرو به دست آورند.

وی گفت: تماس با خدمات امداد خودرو به دو گروه امداد بالینی و حمل و جابه جایی به تعمیرگاه تقسیم می شود.

وی افزود: هزینه خدمات امداد خودرو شامل سه بخش خدمات ایاب ذهاب، خدمات حمل و نقل و خدمات تعمیرات است.

کد خبر 302642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.