اعطای ۱۲میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال تسهیلات اقتصاد مقاومتی به متقاضیان

گلپایگان-فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه گلپایگان گفت: سال گذشته ۱۲میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال تسهیلات اقتصاد مقاومتی به متقاضیان ایجاد طرح اشتغال زایی پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان، محمود فروزاد در جمع خبرنگاران اظهارداشت: سال گذشته با همکاری جهادکشاورزی، فنی و حرفه‌ای و میراث فرهنگی و صنایع دستی گلپایگان دوره‌ آموزشی کشاورزی، دامداری و صنایع دستی برای ۳۰۰ نفر برگزار شده است.

وی افزود: در حوزه کشت‌های جایگزین، آبزی پروری، صنایع تبدیلی، دامداری و صنایع دستی مشاوره تخصصی به بیش از  ۵۰۰ نفر ارائه شده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه گلپایگان با بیان اعطای تسهیلات بانکی بستگی به نوع طرح اشتغال زایی است، افزود: سال گذشته ۱۲ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال تسهیلات اقتصاد مقاومتی به ۶۴ متقاضی ایجاد طرح اشتغال زایی پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۶۰ طرح تولیدی در زمینه کشاورزی، دامداری، صنایع تبدیلی و صنایع دستی در شهرستان ایجاد شده است، گفت: در شهرستان گلپایگان برای ۱۰۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال زایی ایجاد شده است.

فروزاد اظهارداشت: سال گذشته اردوهای جهادی در قالب یک  روزه، سه روزه، هفت روزه و ده  روزه با حضور ۵۰۰ بسیجی در قالب بسیج محلات، ادارات، دانشجویی و دانش آموزی، جامعه پزشکی، مهندسین کشاورزی و عمران در شهرستان‌های همجوار برگزار شده است.

وی افزود: ساخت  و مرمت منازل مددجویان، مساجد، امامزاده و بقاع متبرکه، اجرای طرح سواد آموزی، درختکاری و ترویج فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی، واکسیناسیون دام وطیور، وزیت رایگان روستائیان، آبرسانی به روستاهای محروم، کمک به برداشت محصولات کشاورزان در روستاها و لایروبی قنوات اقدامات بسیجیان در اردوهای جهادی بوده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه گلپایگان با بیان اینکه سال گذشته ۹ پروژه محرومیت زدایی در ۹ روستای کم برخوردار و محروم  شناسایی شده است، افزود: پیگیری درطرح  آبرسانی، مرمت و بازسازی منازل نیازمندان و مساجد در این روستاها انجام شده است.

وی بیان کرد: جمع آوری کمک‌های نقدی در کمک به ساخت و بازسازی شهرهای سوریه از دیگر اقدامات بسیج سازندگی در سال گذشته بوده است. /

کد خبر 302590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.