فدایی: اینکه مسئولان دارایی خود را اعلام نکنند برای خودشان بد است

یک کارشناس مسائل سیاسی گفت: اینکه مسئولان دارایی خود را اعلام نکنند برای خودشان بد است و از نظر عوام اینگونه تلقی می‌شود که کاسه‌ای زیر نیم کاسه‌ای وجود دارد. اعلام دارایی از طرف مسئولان موجب آسایش مردم و شفافیت در دولت می‌شود وگرنه خلاف قانون نیست.

اسماعیل فدایی کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری ایمنا، در رابطه با اعلام دارایی‌های مسئولان اظهار کرد: دانستن میزان دارایی‌های مسئولان حق شرعی مردم نیست ولی اثر زیادی در زندگی مردم دارد؛ با توجه به اینکه با نوع زندگی امیرالمومنین(ع) آشنا هستیم، طبیعی است که دوست داریم زندگی مسئولان هم همین‌طور باشد؛ در کل دانستن این موضوع خوب است؛ به همین خاطر بهتر است که مؤسسه‌ای بر این موضوع نظارت داشته باشد تا زمینه های راستگویی مسئولان را فراهم کند و همچنین سبب جلوگیری از رانت و پارتی بازی شود.

وی با بیان اینکه اعلام دارایی مسئولان مردم را دلگرم می‌کند، افزود: مردم باید بدانند آن کسی که در رأس مملکت قرار دارد، ساده زیست است. به همین خاطر بهتر است که ما امام خمینی(ره)، رهبر معظم انقلاب و آیت الله بهجت را الگوی زندگی قرار دهیم تا نظام جمهوری اسلامی به معنای واقعی تحقق پیدا کند.

قاچاق توسط دختر وزیر چهره کشور را زشت می‌کند

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: در فرمایش‌های حضرت امیرالمومنین(ع) آمده است که هیچ مالی اندوخته نمی‌شود مگر اینکه حق مظلومی پایمال شده باشد؛ به همین خاطر هدف آقای قالیباف این بوده که تلنگری به دولت بزند؛ وگرنه برای نمونه قاچاق کالا توسط دختر وزیر و توجیه آن چهره مملکت را زشت می‌کند.

وی ادامه داد: دارایی‌های مسئولان، از مسائل خصوصی یک مسئول نیست بلکه زندگی خصوصی مسائل خانوادگی است. نه اینکه کار خلاف شرع انجام دهند و بگویند مسئله خصوصی است. این درست نیست که یک عده خوب بخورند و بپوشند و خوب زندگی کنند در عین حال یک عده در ذلت و تحقیر باشند. اما اینکه مرتب شعارها این باشد که ما فلان کار را در راستای اقتصاد مقاومتی کردیم ولی در عمل برعکس نشان دهد مردم بیشتر آشفته و ناراحت می‌شوند.

فدایی افزود: ما انتظار نداریم زندگی مسئولان دقیقا مشابه زندگی حضرت علی(ع) باشد ولی انتظار داریم داراییشان در حد گذران زندگی معمولی باشد و عرف جامعه بپذیرد. اگر نهادی باشد که رفت و آمد مسئولان را نظارت کند که خطری آنها را تهدید نکند یا خانه‌هایشان محافظت شود، نیازی نیست که خود مسئولان ماشین ضد گلوله و یا یک گارد سلطنتی داشته باشند.

700 میلیارد تومان دارایی برای یک مسئول، زیاده طلبی، هوس بازی و خیانت به مردم است

وی با اشاره به اینکه 700 میلیارد تومان دارایی برای یک مسئول، زیاده طلبی، هوس بازی و خیانت به مردم است، تاکید کرد: ما زندگی امام خمینی را دیده‌ایم، رهبر معظم انقلاب را دیده‌ایم. باید افراد تربیت شده اسلامی زمام امور را در دست گیرند نه هر کسی که اهل فریب و نیرنگ است و وقاحت بیشتری داشته باشد زمامدار مملکت باشد تا رأی مردم را بگیرد و هرگونه که بخواهد به مردم اهانت کند.

این کارشناس سیاسی بیان کرد: اینگونه نبوده که هر کسی سهم خود را از سفره انقلاب بردارد. سهم انقلاب، خدمت کردن به انقلاب است، گسترش انقلاب است. انقلاب اسلامی پایان نیافته و انقلابی جهانی است. چه اشکالی دارد که اگر دارا هستیم دستی از مردم فقیر جامعه‌ی جهانی بگیریم؟ همانگونه که بنی آدم اعضای یکدیگرند، اگر ما نخواهیم از قشر ضعیف دستگیری کنیم، دیگر نه تنها مسلمان، بلکه انسان نیستیم.

وی گفت: از آنجایی که اعلام دارایی‌های مسئولان به مردم از قوانین نیست، نمی‌توانیم مسئولان را مجبور به اعلام داراییشان کنیم. ولی اینکه اعلام نکنند برای خودشان بد است و از نظر عوام اینگونه تلقی می‌شود که کاسه‌ای زیر نیم کاسه‌ای وجود دارد. وگرنه اگر مشکلی وجود نداشته باشد چه لزومی بر پنهان کاری وجود دارد؟ اعلام دارایی از طرف مسئولان موجب آسایش مردم و شفافیت در دولت می‌شود وگرنه خلاف قانون نیست. فرار از اعلام دارایی به این معنی نیست که مردم نمی‌فهمند بلکه خود مسئولان نمی‌فهمند. مردم می‌فهند ولی به روی خود نمی‌آورند. درکل هر چه قدر مسئولان ساده زیست‌تر باشند، هم برای دنیایشان خوب است هم برای آخرتشان، اگر اعتقاد داشته باشند.

به گزارش ایمنا، تاکنون رئیسی لیست اموال خود را به مردم اعلام کرده و قالیباف و میرسلیم نیز در این زمینه اعلام آمادگی کرده‌اند. اما هاشمی طبا گفته است که اموال خود را اعلام نمی‌کند. همچنین روحانی و جهانگیری نیز تاکنون در این مورد موضعی نگرفته‌اند.

کد خبر 302454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.