انتخاب اصلح و حضور حداکثری ملاک انتخاب یک انقلابی

در حالی که این روزها در گوشه و کنار شهر سخن از انتخاب رئیس جمهور است، پیر و جوان از رئیس جمهور انتخابی خود سخن به میان می‌آورند چند روزی است که در فضای مجازی رنگ و بوی انتخابات شورای شهر را نیز به خود گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا در کنار تصمیم سرنوشت‌ساز ملت ایران برای کشور و اینکه کشور را به دست مدیری مدبر واگذار کنند تا بتواند در کنار سیاست خارجه و تعامل با دنیا در داخل نیز مسائل و مشکلات داخلی را به بهترین نحو اداره نماید، در کنار آن اصفهان شاهد برگزاری انتخابات میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی است.

انتخابی که برای تصمیمات کلان کشور و استان مسئله‌ای مهم تلقی می‌شود و باید اصفهانی‌ها کرسی پنجم شهرستان اصفهان را به دست فردی بسپارند که علاوه بر سیاست‌مداری دارای روحیه‌ای انقلابی باشد روحیه‌ای که دغدغه‌مندی لازم برای کشور را داشته باشد و بتواند برای تصمیم‌گیری‌های کلان در کنار سایر نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی تدبیر و تدبر کند.

سومین انتخاباتی که این روزها ایران اسلامی شاهد برگزاری آن است، پنجمین دوره از انتخابات شورای شهر است موضوعی که برای شهر امری بسیار حیاتی است و در واقع شاه رگ حیات شهرها از همین مهم بر می‌خیزد اما چه کسی صلاحیت دارد تا برای توسعه شهر تصمیم‌گیری کند؟

چه کسانی باید برای کرسی‌های شورا انتخاب شوند که توسعه به تمام معنا را شاهد باشیم، به طور قطع نگاه تک بعدی به معنای توسعه شهر می‌تواند در نهایت خسران را به همراه داشته باشد لذا از این امر نباید دور ماند که انتخاب متخصص و متعهد که باور به ارزش‌های انقلاب دارد ضروری است.

شورای شهر اصفهان در این دوره دارای 13 کرسی است که باید به آن تمام معنا نگاه داشت و فارغ از نگاه سیاسی کسانی را انتخاب کنیم که جمیعی از تخصص‌ها و توانایی‌ها را در خود دارا هستند

رسیدن به فرد اصلح در انتخابات برای تکیه بر کرسی شورای شهری همچون اصفهان نیازمند گام‌های بلندی است که می‌توان مهم‌ترین آنها را اینگونه برشمرد:

گام اول: شورای شهر دارای 5 کمیسیون تخصصی است، پس هر کدام از کمیسیون‌ها نیازمند فرد متخصص در آن کمیسیون است تا دقیق‌ترین و علمی‌ترین تصمیم برای شهر گرفته شود.

گام دوم: اتحاد و همدلی میان اعضای شورا برای پیشرفت لحاظ شود.

گام سوم: باید بدانیم شخصی باید به شورای شهر برود که وامدار کسی نیست.

گام چهارم: انتخاب افرادی که باور آنها به توسعه شهر و انقلاب است نه کسانی که به جای انقلاب و شهر تنها توجه به خود و اطرافیانشان دارند.

گام پنجم: شهره بودن در یک بعد ملاک نیست باید به جای انتخاب اشخاصی که فقط چهره آنها را از سیما و منظرهای مختلف دیده‌ایم کسانی را انتخاب کنیم که دغدغه‌مندی آنها را تجربه کرده‌ایم.

گام ششم: سعی کنیم پارلمان شهری را جای افرادی بزرگ بنگریم، در گذشته یکی از مشکلات شورای شهرهای کشور انتخاب اعضایی بوده که به جای داشتن تخصص لازم تنها سودای نشستن بر کرسی‌های شورا داشته‌اند و نفع شخصی آنها را به پارلمان شهری رسانده است.

البته گام‌های مهم دیگری نیز برای تصدی کرسی‌های شورای شهر ملاک است که در آینده به آن اشاره خواهیم داشت.

کد خبر 302403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.