"لسیتین" از تجمع چربی در کبد جلوگیری می کند/ مصرف خودسرانه دارو ممنوع

کبد به عنوان بزرگ ‌ترین عضو بدن از اهمیت بالایی برخوردار است و از این ‌رو حفظ سلامت آن می‌تواند تاثیر زیادی بر سلامت افراد داشته باشد.

متخصص داخلی در گفتگو با خبرنگار ایمنا گفت: افراد باید از منابع غذایی غنی از پتاسیم مانند موز، کشمش، آلو، بادام و انواع سبزیجات بیشتر استفاده کنند. آب زیاد بنوشند و سعی کنند هرساعت قدری آب بنوشند. از آنجا که  لیمو یکی از دوستان کبد است، برای حفظ سلامت کبد بیشتر لیمو بخورند و به این نکته توجه داشته باشند که لسیتین از تجمع چربی در کبد جلوگیری می کند.

دکتر مهرنوش زنگل گیاه  در مورد روش های درمان کبد چرب بیان داشت: درحال حاضردرمان خاصی برای کبد چرب وجود ندارد، برای درمان کبد چرب می باید سایر مشکلات از جمله دیابت و یا هیپرکلسترولمی (افزایش کلسترول خون) را درمان کرد.

وی درمان های معمول این بیماری را شامل، ترک مصرف الکل، مدیریت درمان افزایش کلسترول، کاهش وزن و کنترل قندخون عنوان کرد، و افزود: افراد باید برای دریافت دارو و توصیه درمورد کنترل و مدیریت درمان و کنترل سایر بیماری ها که منجر به کبد چرب می شود، به پزشک مراجعه کنند.

این متخصص داخلی در ادامه بیان داشت:  افراد با تغییرسبک زندگی، می توانند کبد چرب را کنترل کنند که این امر با کاهش وزن صورت می گیرد. درصورت اضافه وزن و چاقی، کاهش میزان کالری در روز و یا افزایش فعالیت بدنی اقدام به کاهش وزن کنید.

وی افزود: فعالیت بدنی خود را افزایش دهید. هدفتان را حداقل 30 دقیقه درروز قرار داده و اگر نیاز به کاهش وزن دارید این میزان را افزایش دهید. جهت کنترل دیابت و کلسترول خون اقدام کنید و به توصیه پزشکان عمل کنید. از کبد خود محافظت کنید. از کارهایی که فشار زیادی به کبد می آورند مانند مصرف الکل و مصرف خودسرانه دارو خودداری کنید.

به گزارش ایمنا، زندگی مدرن امروزی فشار زیادی به کبد وارد می‌کند. همچنین پرخوری و مصرف بیش از حد غذاهای فرآوری‌ شده و قرار گرفتن در معرض آلاینده‌ها و انواع استرس‌ها، فعالیت کبد را تشدید می‌کند.

این در حالی است که وارد آمدن حجم بالای کار به کبد باعث می‌شود این عضو مهم بدن نتواند سموم و چربی‌ها را به درستی فرآوری کند. اما پزشکان معتقد هستند که با مصرف برخی مواد غذایی، می‌توان توانایی معمول کبد را تحریک کرد تا مواد زائد سمی را از بدن و کبد به طور طبیعی پاک کند.

کد خبر 302385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.