پاکسازی منطقه حصه توسط سمن های محیط زیست

کارشناس بخش مشارکت های مردم نهاد اداره ورزش و جوانان استان اصفهان گفت: به منظور ارتقا فرهنگ و آگاهی سازی توسط سمن های محیط زیست منطقه حصه پاکسازی شد.

به گزارش ایمنا، زهرا طاهری در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: به مناسبت روز جوان و محیط زیست، منطقه حصه برای پاکسازی انتخاب شد و سمن هایی که مجوز از سوی اداره ورزش و جوانان داشتند به صورت نمادین در این برنامه مشارکت داشتند.

وی با اشاره به سمن های مردم نهاد، بیان کرد: سازمان های مردم نهاد به نام سمن ها معروف هستند و ۷۰۰ سمن در استان مجوز فعالیت دارند و در این برنامه حدود ۱۵ سمن در حوزه پاک سازی محیط زیست حصه فعالیت داشتند.

کارشناس بخش مشارکت های مردم نهاد اداره ورزش و جوانان استان اصفهان اضافه کرد: میانگین تعداد افراد در هر سمن متفاوت است، تعدادی از سمن ها متشکل از ۵۰ عضو هستند و تعدادی هم یک هزار و یا دو هزار نفر زیر مجموعه دارند، این برنامه ها برای عموم مردم است، البته این احتمال وجود دارد که در یک منطقه استقبال عمومی بسیاری هم از برنامه شود.

وی با اشاره به انتخاب منطقه حصه برای پاکسازی گفت: مناطق در شهرداری تقسیم بندی شده اند و دلیل انتخاب این منطقه توجه ویژه استاندار اصفهان و نگاه ویژه ای که مسئولین و سفارشات رهبر معظم انقلاب جهت توجه بیشتر به مناطق حاشیه نشین و حومه شهر است.

طاهری ادامه داد: با انتخاب این منطقه در صددیم تا امور فرهنگی و مشارکتی و استقبال مردم در مشارکت های اجتماعی در این منطقه افزایش یابد.

وی افزود: در این برنامه به صورت نمادین منطقه حصه و جویهای آب از آلودگی ها محیط زیست پاکسازی شده و سعی شده تا با آگاهی بخشی به مردم و در مشارکت آنها در حفط محیط زیست بسیار موثر باشیم.  

کارشناس بخش مشارکت های مردم نهاد اداره ورزش و جوانان استان اصفهان تاکید کرد: سمن هایی که مجوز فعالیت دارند در برخی از هفته های مناسبتی در اماکن عمومی و پارک های عمومی و مناطق دامنه ای و کوه و مکانهایی که در ایام تعطیل تردد مردم بیشتر است، فعالیت می کنند و با تمیز کردن محیط زیست پاک سازی صورت می گیرد.

انجام این حرکت موحب آگاهی بیشتر مردم می شود

وی فعالیت سمن های محیط زیست را ارتقا سطح آگاهی مردم دانست و یادآور شد: اداره ورزش و جوانان به سمن ها در حیطه های متفاوت از جمله ازدواج و سبک زندگی، کار آفرینی، محیط زیست، اشتغال، حوزه سلامت همگانی، فضای مجازی، اجتماعی،  فرهنگی و دینی مجوز فعالیت می دهد.

محمدی افزود: در همه حوزه ها سمن ها مجوز فعالیت در شهر و استان اصفهان را در طول سال دارند، به عنوان مثال سمن های پژوهشی بیشتر کتاب تولید کرده و در اختیار مردم می گذارند و سمن های محیط زیست و اجتماعی فعالیت بیشتری دارند.

کد خبر 302323

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.