78 درصد کاربران عضو شبکه های اجتماعی هستند/ابزاری برای تعامل با مردم

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان گفت: فناوری های نوین و بخصوص شبکه های اجتماعی در کنار تمام فرصت ها و مزیت هایی که دارند می توانند تغییراتی در ساختارهای اجتماعی و فرهنگی جامعه ایجاد کنند.

به گزارش ایمنا، سرهنگ ستار خسروی اظهار داشت : در بررسی هایی که تاکنون صورت گرفته مشخص شده شبکه های مجازی به خصوص شبکه های اجتماعی تلفن همراه نقش مهمی در افزایش رفتار پرخاشگرانه و تحریک احساس کاربران و نقض حریم خصوصی افراد دارند.

وی افزود: ایجاد رفتارهای فکری نامتعادل و ترویج رفتارهای نامناسب از جمله تهدیدات نرم شبکه های اجتماعی هستند که موجبات ارتکاب جرایم به ویژه جرایم خشن را در جامعه فراهم می آورند.

78 درصد کاربران عضو شبکه های اجتماعی هستند

این مقام انتظامی بیان داشت: هم اکنون 78 درصد کاربران عضو شبکه های اجتماعی هستند و این افراد روزانه با بمباران اطلاعات راست و دروغ روبرو می شوند.

وی با اشاره به اینکه بخشی از مجرمان از این شبکه ها جهت اغفال و فریب مردم و ارتکاب جرایم استفاده می کنند، خاطر نشان کرد: استفاده از این شبکه ها جهت آموزش و آگاهی بخشی مردم و فرهنگ سازی رفتارهای مناسب در فضای مجازی از مهم ترین اقداماتی است که باید انجام شود و این شبکه ها باید به ابزاری برای تعامل با مردم استفاده شود.

سرهنگ خسروی به توصیه ها و نکاتی جهت استفاده از شبکه های اجتماعی و ایجاد امنیت و آرامش برای کاربران اشاره و بیان داشت: واکنش مناسب بر اساس تشخیص مناسب توسط پلیس است که پلیس بر اساس قانون می بایست مجرمان را در این فضا شناسایی و دستگیر کند و اجازه ندهد که این افراد در فضا جولان بدهند.

دوم نقش خود کاربران است که باید در نحوه استفاده از این فضا وقت لازم را داشته باشند، مراقب اطلاعات و حریم خصوصی خودشان باشند.

سوم این فناوری ها روز به روز در حال ارائه سرویس های جدید هستند ما باید تهدیدات حاصل از این فناروری ها را به فرصت تبدیل کنیم.

چهارم باید مراقب باشیم کودکان و نوجوانان و جوانان ما را این فضاها تربیت نکنند و نقش های تربیتی ما را سایر کسان بر عهده نگیرند.

کد خبر 301888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.