تمدید گواهینامه استانداردبین المللی مدیریت محیط زیست در سازمان پایانه تهران

مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با توجه به رسالت ذاتی خود در خصوص حفظ و حراست از محیط زیست کلانشهر تهران، فعالیت ها و خدمات مدیریت شهری را در اولویت برنامه های خود قرار داده است.

به گزارش ایمنا به نقل از  روابط عمومی مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، این مرکز با توجه به رسالت ذاتی خود در خصوص حفظ و حراست از محیط زیست کلانشهر تهران، استقرار و نگهداشت استانداردهای محیط زیستی ملی و بین المللی مرتبط با فرآیندها، فعالیت ها و خدمات مدیریت شهری را در اولویت برنامه های خود قرار داده است.
مهندس یزدانپناه مدیر اداره ارزیابی و استانداردهای محیط زیست در خصوص استانداردهای محیط زیستی گفت: مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار به منظور حرکت نظام مند شهرداری تهران در مسیر توسعه پایدار شهری به عنوان بستر لازم برای تبدیل این کلانشهر به یک کلانشهر پیشرو، استاندارد بین المللی مدیریت محیط زیست (ISO 14001) را در تمامی مناطق و سازمان هایی که این استاندارد در آنها کاربردی است استقرار داده و بهبود مستمر آنها را پیگیری می نماید. 
وی ادامه داد: تردد سالانه حدود سه چهارم جمعیت کشور از چهار پایانه اصلی شهر تهران با حدود 7000 تردد اتوبوس در روز نشانگر حساسیت بالای خدمات سازمان پایانه ها و پارک سوارهای شهرداری و گستره بالای تاثیرات اقدامات محیط زیستی در کیفیت خدمات شهرداری تهران به هموطنان می باشد.
یزدانپناه افزود: تمدید اعتبار گواهینامه بین المللی ISO14001 از شرکت TUV Intercert آلمان و تحقق برنامه ریزی های انجام شده، نوید بخش تحولی راهگشا در این بخش است. 
رئیس اداره ارزیابی و استانداردهای محیط زیست در پایان به بخشی از دستاوردهای استقرار استاندارد ISO 14001 در سازمان پایانه ها و پارک سوارها مانند توسعه فضای سبز در سطح پایانه ها و بارگیری سیستم بهینه آبیاری و جایگزینی تدریجی درختان، درختچه ها و گیاهان مقاوم، کنترل ممنوعیت روشن ماندن بی دلیل اتوبوس ها بر روی سکو مسافر جهت کاهش انتشار آلاینده ها، تفکیک پسماند در همه پایانه ها،  برنامه ریزی برای کاهش مصرف انرژی و توسعه انرژی های نو در سطح پایانه ها، هوشمندسازی موتورخانه ها جهت استفاده بهینه از انرژی مصرفی و انجام معاینه فنی دوره ای آن ها اشاره نمود.

کد خبر 301795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.