ایجاد شور انتخاباتی مهم ترین اصل قرار گیرد

دهاقان- امام جمعه دهاقان گفت:ایجاد شور ونشاط انتخاباتی مهم ترین اصل قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان دهاقان ، حجت الاسلام والمسلمین اصغر رضوانی ، در خطبه های نماز جمعه دهاقان ،اظهار داشت: دراواخر ماه میلادی گذشته گفته شده ترامپ،رییس جمهور آمریکا یک سفر به عربستان دارد ودولت عربستان نیز خود را برای استقبال آماده می کند،چراکه  قرارداد فروش اسلحه به ارزش یک میلیارد دلار را در پی داردواز نکات قابل توجه اینکه موشک هایی که بارک اوباما رییس جمهور گذشته آمریکا فروش آن رابرای عربستان که درحال جنگ با کشور یمن بود ،ممنوع کرده بود را موافقت کند تا به فروش برساند .

وی باتوجه به اینکه این نخستین سفر خارجی رییس جمهور آمریکا به عربستان بوده،وبا بیان اینکه عربستان همان کشوری است که به کشور یمن ظلم می کند،ودر یازدهم سپتامبر گذشته دولت آمریکا اعلام کرد 19نفر از کسانی که به برج دوقلو حمله کردند عربستانی بوده اند،وپشتیبان داعش وتروریست و..هم هستاد،تصریح کرد:هدف ازدیدار با سران کشور های خلیج فارس،اسراییل وباتیکان این است که آنها در صدد ایجاد یک اتحاد بین المللی برای نابودی جمهوری اسلامی هستند .

خطیب نماز جمعه دهاقان بااشاره به اینکه در چنین شرایطی وظیفه ما حضور پر شور در التخابات29اردیبهشت آینده می باشد،اذعان داشت:همانطور که امام (ره) فرمود حفظ این نظام ازنماز و روزه واجب تر است ومقام معظم رهبری هم فرمودند هر کسی که حتی با نظام زاویه ومشکل دارد باید پای صندوق های رای حضور داشته باشد،پس باید زمینه ایجاد شور انتخابات فعال تر فراهم شود.

حجت الاسلام رضوانی باتوجه به اینکه در شهرستان دهاقان دو ستاد انتخاباتی ریاست جمهوری زده شده،از مردم ومسئولان خواست با ایجاد ستاد هایی برای هر6نامزد ،سلیقه های مختلف را برای انتخابات تشویق نمایند و شوراهانیز سستی را کنار گذاشته تاجامعه شادی انتخابات را به خود بگیرد.

دقت نکردن به موضوع محیط زیست ومنابع طبیعی باعث می شود پدیده کویردامنگیرشهرستان شود

وی در ادامه با توجه به اینکه نتیجه جلسات پیرامون حل مشکل بند خاکی همگین مورد مطلوب نیست،افزود:کسانی که در آن جلسات بودند نتوانستند حق مطلب رادرست اداکنند ودفاع نمایند وآن موقع که بابازشدن والف ها موافقت شد برادران روستاهای بالایی راه آب رابستند و با مسائلی به پایین آمدما می گوییم سر این راه نباید چیزی باشد اگر والف ها بازشود شدت جریان را می گیرد وبرای کنترل سیل ها دریچه هایی بزرگ به اندازه در خانه باید قرارگیرد.

خطیب نمازجمعه دهاقان باتوجه به اینکه اگر آب در رودخانه فصلی دهاقان جاری شود قنات ها هم پر می شود،گفت:از آن موقع که تصمیم گرفته شد والف های بند همگین بازشود،باران آنچنانی هم در شهرستان نیامد اما همین جاری شدن آب دررودخانه باعث زنده شدن قنات ها شد.

حجت الاسلام رضوانی باتوجه به اینکه استان اصفهان در معرض کویری شدن قرار دارد،تصریح کرد:امروزه کویر مرکزی به سمت اصفهان آمده وباید با ایجاد کمربند سبز از پیش روی آن جلوگیری کرد ،امروزه پدیده کویر از سمت جرقویه تا شهرضا پیش آمده واگر دقت نکنیم دامنگیر شهرستان ما هم می شود .

وی با اشاره به اینکه حفظ محیط زیست ومنابع طبیعی یک ثروت خدادادی است،اذعان داشت:اگر این نعمت باشد،کشاورزی،صنایع،گلخانه و...هم وجود دارد .

امام جمعه دهاقان باانتقاد از کارشناسان محیط زیست ومنابع طبیعی،گفت:شما وقتی می خواهید دام به صحراها وارد شود دومحدودیت زمان وتعداد دام رادرنظر می گیرید وبرنامه ها راعنوان می کنید که در هر یک هکتار چند دام می تواند چراکند و...اماامروزه وضعیت مراتع شهرستان همانند خیابان ولیعصر تهران شده که روزانه300خودرو وارد می شود وبا تیشه وگونی به جان بوته ها وگیاهانی می افتند که تازه بذرکرده اندونابود می کنند.

جشن های نیمه شعبان شور معنوی داشته باشد

حجت الاسلام اصغر رضوانی بااشاره به اینکه حضرت امام زین العابدین(ع)13حق معلم نزد دانش آموز رابیان می کند،اظهار داشت:دانش آموز باید حق آن کسی که سرپرست علمی اش را به عهده دارد را بااحترام ادانماید ودر نشستن،برخواستن،گوش دادن،برخورد ها و...توجه نماید.

وی با توجه به اینکه گوش دادن از حرف زدن مهم تراست ویک هنر تلقی می شود،افزود:امروزه در برخی از کشور های درحال پیشرفت مشاهده می شود دانش آموز ومعلم برروی همدیگر اسلحه می کشند که جای بسی تاسیف رادارد.

امام جمعه دهاقان در پایان از مردم خواست جشن های نیمه شعبان همراه با معنویت باشد وانتظار می رود مساجد ومدارس به مسائل محتوایی دررابطه با شناخت حضرت امام زمان(عج)باشند.

حجت الاسلام رضوانی بااشاره به برنامه های نیمه شعبان در دهاقان،خاطر نشان کرد:برگزاری آیین احیای نیمه شعبان،ایجاد نمایشگاه مهدویت ومسابقه کتابخوانی تمنای وصال در آموزشگاه ها برنامه ریزی شده وبه اجرا در می آید.

کد خبر 301707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.