نقش تاثیر گذار دوچرخه های شهری در کاهش ترافیک ارومیه

ارومیه - معاون برنامه ریزی شهری شهردار ارومیه گفت: استفاده از دوچرخه های شهری برای کاهش ترافیک در سطح شهر ضرورت دارد. 

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی شهرداری ارومیه؛ صادق حسین دوستی، معاون برنامه ریزی شهری شهردار ارومیه  اظهار کرد: دوچرخه های شهری نقش شایانی در راستا کاهش ترافیک در سطح خیابان اصلی و پرتردد شهر ایفا کرده و این دوچرخه ها برای مسافرت های شهری زیر 5 کیلومتر بسیار مناسب هستند.

وی بیان کرد: مسیر اول این طرح که از میدان امامت تا نبوت امتداد دارد به اتمام رسیده ولی در مسیر دوم  آن دوچرخه ها هم نصب گردیده و مراحل ایجاد مسیرهای مخصوص برای دوچرخه ها در شهر درحال اجراست.

دوستی اظهار کرد: مسیرهای دوم این پروژه  شهری شامل خیابان های امام 2، ارتش، پنج راه، حسنی، ورزش و برق است که درمراحل طراحی است.

معاون برنامه ریزی شهردار افزود: برای استفاده از دوچرخه ها نیاز به تهیه کارت های اشتراک است  که برای تهیه آن، مردم می توانند به کیوسک نصب شده در میدان ایالت مراجعه و خریداری فرمایند.

دوستی تصریح کرد: بخشی از بستر های سخت افزاری برای استفاده شهروندان از این طرح آماده شده و قسمت باقی در حال اجرا است ولی برای استقبال هر چه بیشتر مردم از این پروژه نیازمند اطلاع رسانی در این زمینه و همکاری هر چه بیشتر رسانه ها با این امر هستیم.

کد خبر 301592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.