تثبیت اشتغال و توسعه تولید اصناف سیاست جدید امسال

اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال شعاری که رهبر معظم انقلاب برای سال ۹۶ برگزیدند مسئولیت تمام دستگاه ها را سنگین کرده است و همه نهادها باید خود را برای تحقق بخشیدن به این شعار موظف بدانند.

به گزارش ایمنا، اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال شعاری که رهبر معظم انقلاب برای سال ۹۶ برگزیدند مسئولیت تمام دستگاه ها را سنگین کرده است و همه نهادها باید خود را برای تحقق بخشیدن به این شعار موظف بدانند. اما اینکه در اتاق اصناف اصفهان و از همه مهمتر در کمیسیون امور اقتصادی قرار است چه نقشی در تحقق شعار سال ایفا کنیم به مولفه های متعدد بستگی دارد. با توجه به ظرفیت خوب نیروی انسانی نخبه در کمیسیون اقتصادی اتاق اصناف مرکز استان اصفهان و همچنین مشاوران متخصص این کمیسیون آمادگی دارد برنامه های راهبردی برای جامعه بزرگ اصناف تهیه و تدوین کند. پشتوانه اجرایی این برنامه ها حمایت همه جانبه رئیس و هیات رئیسه اتاق است و در غیر این صورت اقدامات و برنامه های این کمیسیون مثمر ثمر نخواهد بود.

با توجه به اینکه در گذشته تجربه موفقی در این زمینه قابل ارائه نیست می توان امیدوار بود که در دوره جدید و با تغییر دیدگاه ها و رویکردها برای اولین بار با تفویض اختیار به  کمیسیون اقتصادی شاهد رشد و دگردیسی اصناف باشیم.

نگاه اجمالی کمیسیون اقتصادی اتاق اصناف مرکز استان اصفهان به وضعیت اشتغال اتحادیه های مختلف در سال گذشته از عدم ثبات اشتغال در اصناف حکایت دارد. عدم ثبات اشتغال در واحدهای صنفی دلایل مختلفی دارد که از جمله مهمترین آن ها رکود، فشار مالیاتی، مشکلات بیمه  و عدم دریافت تسهیلات بانکی کم بهره  می توان اشاره کرد. این موضوع در حالی است که اشتغالزایی واحدهای صنفی و همچنین میزان تولید ناخالص ملی اصناف در مقایسه با واحدهای صنعتی قابل توجه است.

سهم اصناف در تولید ناخالص ملی ۱۷ درصد و سهم صنعت ۸ درصد است.  اما متاسفانه بیشترین تسهیلات از جمله تسهیلات بانکی، بخشودگی های مالیاتی و حمایت های دولتی به صنعتگران اختصاص یافته و اصناف در محاق قرار گرفتند.

تلاش در این دوره حضور فعالانه در کمیسیون ها و جلسات مختلف موثر برای دفاع از حقوق حقه اصناف است که در گذشته به دلیل عدم پیگیری ضایع شده است. سهم تولید در اصناف و همچنین اشتغالزایی در صنوف تولیدی، توزیعی وخدماتی بسیار حائز اهمیت و غیرقابل چشم پوشی است.

کمیسیون امور اقتصادی برای تحقق شعار سال جاری با  برنامه ریزی دقیق کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت خود را آماده لبیک گفتن به رهبر معظم انقلاب را دارد. امیدواریم با حمایت همه جانبه رئیس اتاق، هیات رئیسه و همچنین روسای اتحادیه های صنفی، خانواده بزرگ اصناف با یک حرکت مثبت و رو به جلو در راستای توسعه تولید و اشتغال گام بردارند.
روح الله چلونگر- رئیس کمیسیون اقتصادی

کد خبر 301332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.