ولایتمداری، میراث حضرت ابوالفضل(ع) برای منتظران

لنجان_امام جمعه فولادشهر گفت: مهم ترین و اصلی ترین فضلیت حضرت عباس علیه السلام را باید در ولایت پذیری و اطاعت محض از ولی امر و امام زمان(ع) دانست و از این جهت باید گفت معرفت، ایثار و جانبازی حضرت عباس علیه السلام از همه شهیدان والاتر و اطاعتش از امام خویش کامل تر بود .

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام مسعود سرافراز در جشن میلاد باسعادت قمربنی هاشم حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام با تبریک اعیادخجسته شعبانیه اظهار کرد: نقش مهم و تاثیرگذار حضرت ابوالفضل علیه السلام در واقعه عاشورا برای همه ما آشکار است، چراکه ایشان در این واقعه برای حفظ و تحکیم مبانی حقیقی اسلام تا آخرین نفس ایستادگی کردند و از این جهت اسوه پایمردی و وفاداری شدند.

وی افزود: حضرت عباس علیه السلام هیچ کاری را بدون اذن امام حسین علیه السلام انجام نمی‌دادند؛ به عنوان مثال وقتی حضرت عباس علیه السلام دیدند افراد زیادی به شهادت رسیدند، گفتند به من اجازه می‌دهید به میدان بروم، امام حسین علیه السلام گفتند آب برای کاروان تهیه کن و برو و ایشان  با وجود اینکه به دنبال آب می‌روند و دستشان قطع می‌شود، اما در مقاتل آورده‌اند که ایشان فرموده‌اند قسم به خدا اگر دستان مرا قطع کردید از دین و امام خودم دست نمی‌کشم.

امام جمعه فولادشهر با اشاره به اینکه ایمان و خدامحوری، رمز پیروزی بزرگ مردان جهان در رویارویی با دشمنان الهی محسوب می شود، تصریح کرد: ایثارگری های رزمندگان اسلام در هشت سال جنگ تحمیلی در دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی و رویارویی با دشمن متجاوز، نیز سبب شد تا سالروز ولادت حضرت ابوالفضل عباس علیه السلام روز جانباز نام گیرد تا بدین شکل قدردان از خودگذشتگی و شجاعت جانبازان این مرز و بوم باشیم.

ولایتمداری، تنها به زبان نیست

وی با اشاره به اینکه ولایتمداری، تنها به زبان نیست، ادامه داد: باید به این مهم توجه داشت که ایثارگران و جانبازان هشت سال دفاع مقدس با ایمانی راسخ و با تاسی از حضرت ابوالفضل علیه السلام حماسه هایی جاودان خلق کردند و پیام آور راستین همرزمان شهید خویش شدند و همواره نیز از آرمان های والای انقلاب اسلامی دفاع می کنند.

سرافراز اضافه کرد: حضرت عباس علیه السلام در عرصه دانایی و معرفت، شخصیت برجسته ای به شمار می رود چراکه ایشان وجودی سرشار از درک پاک و عمیق داشتند که از منشأ علم الهی حضرت علی علیه السلام سرچشمه گرفته و جریان یافته است تا سنگربان حماسه و مردانگی باشد.

وی عنوان کرد: مهم ترین و اصلی ترین فضلیت حضرت عباس علیه السلام را باید در ولایت پذیری و اطاعت محض از ولی امر و امام زمان(ع) دانست و از این جهت باید گفت معرفت، ایثار و جانبازی حضرت عباس علیه السلام از همه شهیدان والاتر و اطاعتش از امام خویش کامل تر بود و با شهادت ایشان در این نبرد بزرگ، پیام خود در ارتباط با وفاداری به ولایت و امامت را در تاریخ اسلام جاودان کرد.

امام جمعه فولادشهر بیان کرد: خداوند می‌فرماید مجاهدان در پیشگاه ما محبوب‌اند، پس کسانی که در دفاع مقدس جان دادند محبوب‌اند، کسانی که جانباز شدند محبوب‌اند.

وی یادآور شد: اینکه خداوند جانبازان را دوست دارد بالاترین مدال است، چراکه عده‌ای در زمان جنگ از جای خود تکان نخوردند اما عده‌ای دیگر در اولین کلام امام به جبهه‌ها رفتند و در این راه از جان خود گذشتند، جانباز شدند، مشکل اعصاب و روان پیدا کردند.

مهم ترین فضلیت حضرت عباس علیه السلام ولایت پذیری و اطاعت محض از ولی امر و امام زمان(ع)

سرافراز در ادامه  با بیان اهمیت و فضیلت ماه شعبان المعظم به توضیح و تفسیر صلوات شعبانیه امام سجادعلیه السلام پرداخت و افزود: یکی از تعقیبات مهم در ماه شعبان المعظم صلوات شعبانیه دعایی نقل شده از وجود مقدس امام سجادعلیه السلام است که شیخ طوسی(رض) در مصباح المتهجد نقل کرده که آنحضرت در هرروز ماه شعبان هنگام ظهر و نیز شب نیمه شعبان این صلوات را میخوانده اند.

وی اذعان کرد: این دعا مشتمل بر ۶ صلوات است که خواننده این عبارات از خداوند میخواهد که درود خویش را بر پیامبر و خاندان پاکش علیهم صلوات الله نازل فرماید. اهلبیت(ع) گنجینه علم، محل رفت و آمد فرشتگان، جایگاه رسالت الهی و محل نزول وحی هستند.

امام جمعه فولادشهر خاطرنشان کرد: اهلبیت همچون کشتی نجات در موجهای سهمگین هستند که هرکس به آن متمسک شود نجات می یابد و هرکس از آن بازماند غرق خواهدشد.

وی تاکید کرد: جلوتر رفتن از اهلبیت یا عقب ماندن از آن بزرگواران مانع نجات است و مایه هلاکت؛ و کسانی به مقصد و مقصود می رسند که همراه و ملازم اهلبیت باشند چراکه خداوند رعایت حقوق اهلبیت و اطاعت از ایشان و پذیرش ولایت آنها را بر دیگران واجب فرموده است.

سرافراز تصریحکرد: دعاکننده در این دعا از خداوند میخواهدکه خانه قلبش را بااطاعت آباد کند و او را با معصیت به رسوایی نکشد. مضمون دیگر دعا طلب توفیق همیاری مستمندان و فقیران است، طلب توفیق پیروی از پیامبراکرم(ص) در عمل به اعمال ماه شعبان و نیز طلب شفاعت ایشان و طلب عفو و رحمت الهی هم جزو مضامین این دعاست.

کد خبر 301218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.