پاس گل‌های مهدی‌پور گم شد/ ذخیره‌ای برای آینده

عملکرد بسیار خوب هافبک دفاعی ذوب‌آهن در سایه درخشش جری بنسون و مهدی طارمی گم شد.

به گزارش ایمنا، بر اساس یک اصل نانوشته در فوتبال هافبک‌های دفاعی معمولاً در تیرس رسانه‌ها و بینندگان تلویزیونی قرار نمی‌گیرند و همین مسئله باعث شده تا در رسانه‌ها کمتر به عملکرد این نوع بازیکنان پرداخته شود.

همین امروز در حالی که علاقمندان به فوتبال اکثراً بازیکنان گلزن لیگ را می‌شناسند برعکس شناخت آنچنانی از پست هافبک دفاعی در فوتبال ایران وجود ندارد و اگر از کمال کامیابی‌نیا و امید ابراهیمی فاکتور بگیریم که در دو تیم پرطرفدار بازی می‌کنند بقیه هافبک‌های دفاعی فوتبال ایران آنطور که باید و شاید در چشم نیستند. شاید بازی روز شنبه پرسپولیس و ذوب‌آهن معیار خوبی برای این ادعا باشد که در این ۴۸ ساعت اخیر حجم زیادی از اخبار این بازی بر روی عملکرد جری بنسون و مهدی طارمی معطوف شد که در این بازی دبل گل خودشان را به ثبت رساندند ولی تقریباً هیچ نامی از بازیکنی مثل مهدی مهدی‌پور آورده نشده که به عنوان هافبک دفاعی در تیم ذوب‌آهن ۲ پاس گل برای همبازیانش ارسال کرد. درخشش جری بنسون که نشان داد راه دروازه تیم سابق خودش را به خوبی می‌شناسد در کنار آقای گلی مهدی طارمی در لیگ برتر یک نتیجه تساوی پرگل برای هفته بیست و نهم لیگ رقم زد تا عملکرد هافبک دفاعی ذوب‌آهن در فاز تهاجمی آنچنان به چشم نیاید.  

مهدی‌پور به عنوان یک چهره جوان و بومی که تبدیل به یک مهره اصلی در خط هافبک ذوب‌آهن شده به واسطه سابقه خانوادگی خودش در حوزه فوتبال خیلی زود در خط میانی این تیم جا افتاده و البته به مانند گنارو گتوزو معروف و بازیکن سابق میلان هم فیزیک تقریباً کوتاه و توپری برای بازی در این پست دارد. با این حال مهدی‌پور در این بازی با وجود اینکه از لحاظ دفاعی شرایط خوبی نداشت و به مانند بقیه بازیکنان به واسطه دریافت سه گل مقصر بود ولی با این وجود ارسال ۲ پاس گل اتفاقی مهم برای مهدی پور رقم زد تا تبدیل به یکی از بهترین پاسورهای لیگ امسال شود آن هم در شرایطی که وظیفه اصلی‌اش گلسازی نیست و بیشتر باید در فاز دفاعی به داد تیمش برسد. البته مهدی‌پور در زدن ضربات پنالتی هم بازیکن خوش سابقه‌ای است  شاید در صورت غیبت رجب‌زاده و بنگستون بتواند این وظیفه را هم بر عهده بگیرد ولی به هر حال در سالی که بازیکنی مثل سعید عزت‌الهی موفق شد نظر مثبت کاروس کی روش را جلب کند شاید مهدی‌پور هم بتواند یک گزینه مناسب برای رسیدن به پیراهن تیم ملی باشد.

کد خبر 301217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.