سنگ‌ درمانی از واقعیت تا تبلیغ

خاک یکی از عناصر سازنده مشترک بین انسان و سنگ است که با قرار گرفتن در معرض سنگ های با ارزش می توان تاثیر انرژی و تشعشات آنها را از طریق چاکرا های بدن داشته باشیم و از یکی از درمان های طبیعی خلقت بهره ببریم.

به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری ایمنا، سنگ ها با کاربردهای وسیعشان در زندگی بشر از آغاز تا کنون از کوبیدن بر سر طرف مقابل در دعوا گرفته تا استفاده در سنگ قبر و حتی وسیله دکور در تزیینات منزل و استفاده در زیورآلاتی که اعتماد به نفس بانوان را چند برابر کرده نقش داشته اند، به طوری که هرچه سنگ قیمتی و نگین انگشتر و گردنبندها بزرگ تر باشد، گردن ها برافراشته تر است. این روزها هم که بازار سنگ های ماه و سال و روز و حتی ساعت تولد! سرگرمی جدید نوجوان ها و جوان ها شده و درآمد جدیدی برای فروشندگان سنگ فراهم کرده است.

خاک، آب، هوا و آتش عناصر چهارگانه طبیعت و بدن انسان معرفی شده است که هریک از این عناصر ویژگی های منحصر به فردی دارند. این عناصر مشترک بین انسان و طبیعت باعث شده انسان ارتباط نزدیک تری با طبیعت داشته باشد، با راه رفتن و قدم گذاشتن در دامان طبیعت، کوه، دشت و دریا آرامش خاطر پیدا کند و از تنش ها رها شود. بر اساس قوانین فیزیک، همه اجسام و کائنات  دارای انرژی هستند و این انرژی دائما در حال چرخش است، به طوری که کل جهان هستی بر پایه انرژی بنا شده و همه آنچه بر روی زمین قرار دارد از قبیل سنگ ها و حتی دست ساز های انسانی دارای انرژی است. با ماشینی و صنعتی شدن زندگی بشر، دسترسی سریع به اجزای طبیعت کم رنگ تر شده، اما با نگه داری قسمتی از آن مانند گل ها و حتی سنگ ها می توانید طبیعت را در کنار خود داشته باشید.

سنگ های با ارزش با ساختار اتمی کامل

سنگ ها یکی از بی ضرر ترین و بهترین روش ها برای انرژی گرفتن هستند، اما همه سنگ­ها چنین خاصیتی را ندارند، فقط کانی­ها و سنگ های باارزش به علت ساختار اتمی کامل، انرژی بسیار و نور های ناب رنگی که از خود می تابانند، در کنار دانش پزشکی بدون خطر آفرینی می توانند اثر های مثبت به جای بگذارند.

محسن اخوت پور، مربی بین المللی گوهر شناسی، با اشاره به اینکه پدیده سنگ درمانی در ایران هنوز به دیده تفننی نگاه می شود، گفت:  شواهد نشان می دهد سنگ درمانی از دیر باز در زمره درمان های طبیعی قرار داشته و صد ها سال قبل اهل فن از خواص سنگ ها و جواهرات استفاده می کردند و دریافته بودند، این سنگ ها دارای خواص مغناظیسی و درمانی است.

گوهرها در زمان ساخته شدن در اعماق زمین، تحت فشار و حرارت و تشعشعات مختلف قرار میگیرند و برخی از اطبا اعتقاد دارند که این گوهرها در زمان مواجهه با بدن انسان، امواج خود را آزاد خواهند کرد. البته استفاده از تاثیر تشعشعات، در ایران نیز مرسوم بوده و حتی در مورد برخی از گوهرها، زوایایی از تقدس نیز پدیدار گشته است که از جمله آنها میتوان به شرف‌الشمس، فیروزه و عقیق اشاره کرد. این موضوع در سبک زندگی دینی، سیره اهل بیت (علیهم السلام) و سخنان آن­ها مشهود است، حضرت امام صادق (ع) می فرمایند انگشتر عقیق باعث ایمنی در سفر است و یا هر که انگشتر فیروزه در دست کند دستش فقیر نشود.

سنگ‌ درمانی از واقعیت تا تبلیغ

تاریخچه سنگ درمانی به ۷ هزار سال قبل از میلاد مسیح بر می گردد که اقوامی از سومری ها، در لوح ها و کتیبه ها آثاری از سنگ درمانی را به جای گذاشتند. بعد از آن اشخاصی مانند ابوعلی سینا و ابوریحان بیرونی از سنگ ها در درمان استفاده می کردند که در کتب آنها ثبت شده است. برای مثال در کتاب ابوعلی سینا از از سنگی به نام "سیپرین" نام برده شده که در درمان افسردگی ها و برای کسانی که قصد خود کشی داشتند کاربرد داشته است.   ابوریحان بیرونی کتاب بسیار مفصلی در شناخت و ارزیابی سنگ ها و تاثیرات آن بر بدن ما دارد.

اخوت پور با اشاره به توجیه تاثیر سنگ­ها بربدن در بحث علم های نوین و متافیزیک می گوید: که بدن انسان دارای هاله ای از انرژی است که ارتباطی با روح ندارد. این هاله انرژی به دور افراد در حال چرخش است و دارای ۷ قسمت یا چاکرا تقسیم شده است و این هاله انرژی توسط دوربین "کرلیان" قابل اندازه گیری و عکس برداری است.

سنگ ها نیز دارای هاله ای از انرژی هستند  اگر انسان از سنگی استفاده کند که روی هاله انرژی او اثر گذار باشد تاثیرات خاصی از سنگ دریافت می کند. بنابراین انرژی سنگ ها از طریق چاکرا ها وارد بدن می شود و چاکرا به مراکزی از انرژی بدن گفته می شود که انرژی از آن وارد و خارج می شود.

هر سنگ، هر ماه تولد

سنگ ماه تولد سنگی است که بهترین و بیشترین تاثیر را بر روی ما داشته باشد. سنگ با قرار گرفتن در هاله انرژی ما امواج منفی الکترومغناطیسی و نیروهای منفی حاصل از خستگی را از بین می برد.

حال اگر آن سنگ، سنگی باشد که بهترین تاثیر را بر روی ما داشته باشد یعنی بیشترین تخلیه انرژی منفی و بیشترین انرژی دهی را بر روی ما داشته باشد به آن سنگ ماه تولد آن شخص می گویند.

در این زمینه کارشناسان و محققان، افراد مختلف را در ماه های تولد بررسی می کنند و به خصوصیات اخلاقی و بیماری های مشترک بین آنها می پردازند که معمولا مرکز این علوم در چین و هند است. بنابراین بهترین روش برای سنگ ماه این است که ابتدا خود را بشناسیم و به موارد ضعف و قوت خود نیز آگاه شویم سپس با مطالعه ی خصوصیات سنگ­ها بهترین سنگ را برای خود انتخاب کنیم.

لازم به ذکر است در  اصفهان سنگ عقیق بیشتر از سایر سنگ ها یافت می شود که حتی دشت هایی با عنوان دشت­های عقیق در نزدیکی ورزنه و کاشان وجود دارد که می توانید روی عقیق قدم بگزارید و راه بروید.

سنگ های قیمتی گران اما مستحکم

 به گفته مدیر موزه علوم زمین سازمان زمین شناسی،۲۰۰  نقطه از کشورمان توانایی سنگ های قیمتی را دارد، اما هنوز همه این معادن به طور کامل استخراج نشده است و شاید یکی از دلایل گرانی بی رویه سنگ های قیمتی وطنی نیز همین است.

 البته گرانی سنگ های قیمتی و زیورآلات مزین به این سنگ ها در همه جای دنیا وجود دارد که ناشی از خصوصیات ذاتی سنگ های قیمتی است. این سنگ ها سرشتی زیبا، درخشان و دلپسند دارند که به خوبی تراش می خورند، پردازش می شوند و استحکام شان را از دست نمی دهند. اما اینها کمیاب اند و به راحتی یافت نمی شوند که این کمیاب بودن بهترین دلیل برای عرضه آنها با قیمت های گران است.  سنگ های بهادار دو دسته اند: آنهایی که منشأ آلی دارند؛ مثل مروارید، مرجان، کهربا و شبق و آنهایی که معدنی اند و جزو کانی ها محسوب می شوند مثل الماس، یاقوت، توپاز و بریل که بسیار قیمتی اند. البته کانی های نیمه قیمتی هم در نقاط مختلف دنیا وجود دارد که همه بخشی از خصوصیات سنگ های قیمتی را ندارند، اما به علت زیبایی شان مورد توجه اند و تعدادی از آنها پس از تراش خوردن و پردازش، ارزشمند می شوند.

 در ایران همه نوع از سنگ های قیمتی وجود ندارد، اما کشورمان مهد چند سنگ باارزش است که شهره جهان است از جمله فیروزه که از هفت هزار سال پیش تاکنون شناخته شده و مورد استفاده مردم قرار گرفته است و دلیل اینکه مشهد به عنوان شهر جهانی سنگ شناخته شده، "تراش سنگ" است وکه مرکز تراش سنگ ها مشهد است و تمام سنگ های ایران و وارداتی برای تراش به مشهد فرستاده می شود.

ضد عفونی کردن هوا با سنگ نمک

سنگ نمک، کانی سدیم کلرید (NaCl) است که با نام هالیت یا کلرید سدیم طبیعی نیز شناخته می شود و کریستال نمک یکی از معدود مواد معدنی است که ساختار اتمی مولکولی ندارد بلکه الکتریکی است، به خاطر همین ویژگی است که  کریستال نمک می‌تواند از حالت بلوری دائماً به شکل مایع و بر عکس تغییر حالت دهد.  چنین یونیزاسیون طبیعی شارژ الکتریکی به وجود می آورد که در مجاورت بدن انسان منجر به آرامش، قدرتمندی سیستم دفاعی بدن، قلب، غدد فوق کلیوی و تیروئید می‌شود و به خاطر همین خاصیت بلور درخشنده نمک است که فضای منفی یا غیر متعادل اتاق با تبادل یونی به وجود آمده خنثی می‌گردد. سنگ نمک وقتی حرارت غیر مستقیم ببیند از جامد به گاز تبدیل  می شود و این واکنش باعث ضد عفونی شدن محیط می شود.

با توجه به اینکه سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی بحث بسیار گسترده ای دارد و موضوع شناخت اصل از تغلبی بودن آن بسیار فراگیر شده، مردم می توانند از دو راه شرکت در کلاس های گوهر شناسی و یا از طریق کانال های تخصصی سنگ شناسی و یا سایت های معتبر روش تشخیص اصل از غیر اصل را تشخیص دهند.  

کد خبر 301208

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نجمه IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۳
    2 0
    خیلی عااااالی بود ممنون بخاطر این اطلاعات مفید