۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۲
افرایش 5/ 14 درصد حداقل مستمری پرداخت سال 96

رئیس امور فنی و مستمری های سازمان تامین اجتماعی استان اصفهان پیرامون افزایش حقوق و مزایای کارگزان بازنشسته سازمان تامین اجتماعی اذعان می کند: درچند سال اخیر دغدغه سازمان افزایش معیشت مستمری بگیران بوده است، حداقل مستمری پرداخت سال 96 حدود 5/14 درصد افزایش پیدا کرده است.

به گزارش ایمنا، یکی از مؤلفه هایی  که می‌تواند در حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی تأثیر گذار باشد افزایش کمک هزینه ها است.

شورای عالی کار در سنوات گذشته در اقدامی متفاوت، با هدف ارتقا و بهبود سبد معیشتی خانوار کارگری و بر اساس ماده 41 قانون کار، برای نخستین بار پس از یک دهه حقوق و دستمزد تمامی کارگران را با درصد بیشتر از نرخ تورم اعلام کرد؛ اتخاذ این تصمیم و اجرای آن، باعث شد تا بازنشستگان تأمین اجتماعی نیز با استقبال از تصمیم شورای عالی کار از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی بخواهند تا بازنشستگان را همانند کارگران و بر اساس مصوبه شورای عالی کار افزایش دهند و همچنین انتظار دارند همان گونه که مزایا و کمک هزینه کارگران در برخی موارد مثل مسکن و سنوات و بن ها افزایش یافته است؛ حق مسکن، اولاد، بن خوار و بار و حق سنوات آنان نیز افزایش و تغییرات رضایت بخشی داشته باشد.

این در حالی است که سید تقی نوربخش مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی کشور در این باره می‌گوید: توجه به نیازهای اقتصادی و تأمین رفاه قشر کارگران بازنشسته از مهمترین برنامه هایی است که سازمان آن را پیگیری می کند و در این زمینه برنامه هایی در قالب تسهیلات رفاهی همچون پرداخت وام، اجرای سفرهای زیارتی و سیاحتی و ارائه مطلوب خدمات درمانی و ساماندهی پرداخت حقوق و غیره تدارک دیده شده که هر سال برای بازنشستگان و مستمری بگیران به اجرا در می آید.

افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال 96

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی کشور اعلام کرد: حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی در سال  ٩٦ همچون سال‌های استقرار دولت تدبیر و امید بالاتر از نرخ تورم افزایش یافته و از اردیبهشت ماه به آنان پرداخت می شود، در مدت سه سال گذشته و از زمان آغاز به کار دولت یازدهم هر سال شاهد افزایش مستمری بازنشستگان بیش از نرخ تورم بوده‌ایم و با اقدامات صورت گرفته بخشی از عقب ماندگی‌های سال‌های قبل جبران شده است، اما هنوز تا رفع مشکلات بازنشستگان و پرداخت حقوق مناسب به آنان فاصله داریم.

 سید تقی نوربخش با اشاره به تصویب شرایط مناسب برای پرداخت بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی در برنامه ششم توسعه گفت: با پرداخت بدهی دولت به تأمین اجتماعی، امکان تأمین منابع برای همسان سازی حقوق بازنشستگان فراهم می شود.

وی در ادامه به اقدامات گسترده صورت گرفته در این سازمان برای ارتقای خدمات درمانی پرداخت و گفت: هزینه درمان بیمه شدگان و بازنشستگان تأمین اجتماعی از 7 هزار میلیارد تومان در سال ٩٢ به 19 هزار میلیارد تومان در سال ٩٥ رسید.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی افزود: در سال‌های اخیر اقدامات اساسی برای کاهش پرداخت از جیب و ارتقای همه جانبه خدمات درمانی صورت گرفته است.

در استان اصفهان 230 هزار مستمری بگیر اصلی وجود دارد

رئیس امور فنی و مستمری های سازمان تامین اجتماعی استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار ایمنا گفت: در استان اصفهان 230 هزار مستمری بگیر اصلی وجود دارد که با افراد تحت تکلفشان نزدیک به 450 هزار نفر هستند و سازمان تامین اجتماعی بر اساس قانون مبلغی مستمری به آنها پرداخت می کند و علاوه بر این مزایای جانبی کمک هزینه مسکن، حق اولاد، هزینه عائله مندی، کمک به معیشت خانواده را نیز دریافت می کنند.

یحیی رمضانی با تاکید به اینکه مبلغ مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی متفاوت می باشد، افزود: پرداخت مبلغ مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی ها متفاوت بوده و بر مبنای سابقه پرداخت حق بیمه و قوانین بازنشستگی مستمری را دریافت می کنند،به طوری که اکنون حداقل مبلغ مستمری حدود 935 هزار تومان که با برآورد مزایا حدود یک میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

وی پیرامون افزایش حقوق و مزایای کارگران بازنشسته سازمان تامین اجتماعی خاطر نشان کرد: در چند سال گذشته دغدغه سازمان افزایش معیشت مستمری بگیران بوده و همیشه سازمان در حد توان افزایش های مناسبی را داشته است؛ به طوری که اعمال 20 تا 25 درصد افزایش حقوق در سالهای قبل بوده و افزایش حقوق امسال هنوز ابلاغ نشده است.

http://www.ion.ir/content/imgcache/215975/image_800_571.jpg

رمضانی در ادامه با تاکید بر اینکه حداقل مستمری پرداخت سال 96 حدود  5/14 درصد افزایش پیدا کرده است، تصریح کرد: در مورد بازنشتگان مزایای دیگری همچون برنامه های سفر و دیگر مزایا نیز افزایش می یابد.

قوانین بازنشستگی بر اساس ماده 76 قانون تامین اجتماعی

رئیس امور فنی و مستمری های سازمان تامین اجتماعی استان اصفهان درباره قوانین بازنشستگی تاکید کرد: قوانین بازنشستگی بر اساس ماده 76 قانون تامین اجتماعی و تبصره های ذیل آن بر اساس چهار تبصره در نظر گرفته شده است.

 وی ادامه داد:ماده 76 قانون تامین اجتماعی برای آقایان 60 سال سن و برای خانم ها 55 سال سن و داشتن حداقل 20 سال سابقه کار است؛ تبصره یک ماده 76 حدود 30 سال سابقه و 50 سال سن برای آقایان و 45 سال سن برای خانمها را مبنا قرار داده و تبصره 2 ماده 76 قانون سخت و زیان آور را در بر می گیرد. اشخاصی که در کارهای سخت و زیان آور اشتغال به کار دارند.

رمضانی درباره شرایط بازنشستگی ادامه داد: اشخاص در صورت داشتن 20 سال سابقه متوالی اشتغال در کار سخت و زیان آور و یا 25 سال متناوب می توانند از قانون پیش از موعد سخت و زیان آور استفاده کنند و بازنشسته شوند.

وی با اشاره به تبصره 3 ماده 76 قانون تامین اجتماعی 35 سال سابقه برای آقایان و برای خانمها بدون شرط سنی است، اضافه کرد: تبصره 4 ماده 76 قانون تامین اجتماعی مربوط به خانم ها و زنان کارگری است که در مشاغل کارگری اشتغال به کار دارند و با 42 سال سن و 20 سال سابقه می توانند بازتشسته شوند.

رئیس امور فنی و مستمری های سازمان تامین اجتماعی استان اصفهان در مورد قانون پیش از موعد گفت: بازنشستگی پیش از موعد جانبازان، درصد جانبازی و سابقه ارفاق و سابقه اصلی و الصاقی را در بر می گیرد که با 30 سال سابقه و 50 سال سن بازنشسته می شوند، به گونه ای که افراد با  20 درصد جانبازی با حداقل 20 سال سابقه می توانند بازنشست شوند و قانون پیش از موعد آزادگان را هم به همین نسبت استفاده می کنند.

کد خبر 301192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.