راه اندازی سامانه اتوبوس تندرو از میدان امام علی تا پایانه شهدای ارغوانیه

در قالب پنجاه و هفتمین برنامه هر هفته چند افتتاح با حضور مدیران شهری و اصحاب رسانه پس از سالها در راستای توسعه سطح خدمات مسیر جدید اتوبوس های تندرو در خط میدان امام علی (ع) تا پایانه شهدای ارغوانیه اصفهان راه اندازی و بواسطه آن ۳۰ دستگاه اتوبوس تندروی جدید به حمل و نقل شهر افزوده می شود.

به گزارش ایمنا، از وقتی که پای اتوبوس های به قولمان تندرو به شهر باز شده سرعت و امنیت حمل و نقلی زیادی هم در کنار این اتوبوس ها نصیب مردم شهر شده است. این غول پیکر های دوست داشتنی با هیبتی که دارند نمی گذارند آب در دل مردم تکان بخورد و این موضوع منجر به سفرهای راحت درون شهری با این وسیله شده است.

حالا بعد از گذشت چند سال از افتتاح اولین خط این اتوبوس ها مدیریت شهری همچون جهشی که در حمل و نقل صورت گرفته باشد؛ تصمیم گرفته تا دومین خط ترددی از این اتوبوس ها را در قسمتی دیگر از شهر راه اندازی کنند.

از این رو یکی دیگر از سامانه های تندرو اتوبوسرانی شهر اصفهان در محور خیابان جی، حدفاصل پایانه ارغوانیه تا میدان امام علی(ع) با ۹۹ درصد پیشرفت فیزیکی آماده بهره برداری است.

در حال حاضر نصب دوربین ها، زیرسازی مسیر، ایمن سازی، تکمیل ایستگاه ها و نصب گیت های الکترونیکی خط سوم بی آر تی انجام و ۵۰ درصد ناوگان مورد نیاز آن تأمین شده است.

البته تیم مدیریت شهری از افتتاح این خط سخن هایی به میان آورده و قرار است روز چهارشنبه سیزدهم اردیبشهت ماه سال جاری از خط سوم بهره برداری شود.

این خط که به طول ۱۰ کیلومتر و دارای ۱۸ ایستگاه است طبق برآورد های صورت گرفته، روزانه ۵۰۰ هزار مسافر را جابجا خواهد کرد که حیطه این تردد از پایانه ارغوانیه تا میدان امام علی(ع) است.

این خط، تردد شهروندان مناطق ۳، ۴، ۱۰، ۱۵ با استفاده از اتوبوس های تندرو را آسان تر می کند و خطوط حمل و نقل عمومی خیابان های اطراف جی نیز تحت شعاع آن قرار می گیرد.

فاصله زمانی حرکت اتوبوس های خط دوم بی آر تی هم هر دو دقیقه یکبار اعلام شده که امید است با ویژگی های این خطوط شاهد کاهش سفر با خودروهای شخصی باشیم.

تمامی برنامه های صورت گرفته در حالی است که استقبال مردم از این اتوبوس ها با توجه به کم هزینه بودن، سرعت مطلوب و امنیت بالا این وسیله نقلیه را جزء یکی از بهترین گزینه های حمل و نقلی مردم شهر اصفهان قرار داده است.

تکمیل زیرساخت های حمل و نقلی یکی از مهم ترین برنامه هایی است که شهر ها را از معضل آلودگی هوا و ترافیک می تواند رها کند. خوشبختانه تیم مدیریت شهری با اقدامی جهادگونه که خواستار اعمال تغییر و جهشی اساسی در زیرساخت های حمل و نقلی شهر است در صدد تکمیل زنجیره این سامانه حمل و نقلی برآمده است.

توسعه خطوط حمل و نقلی از مهم ترین برنامه های مدون در سند چشم انداز اصفهان ۱۴۰۰ است که تا آن زمان، ۵۵ درصد از ترد های شهر توسط وسایل نقلیه عمومی انجام شود.

گفتنی است اولین خط سامانه بی آر تی، از پایانه باقوشخانه تا پل یزدآباد به طول ۲۵ کیلومتر و با ۳۰ ایستگاه کار خود را آغاز کرد و در حال حاضر ۴۴ دستگاه اتوبوس دوکابین و ۷۰  دستگاه اتوبوس تک کابین در آن تردد می کند. ناگفته نماند که عملیات احداث خط سوم اتوبوس تندرو و خرید ۳۰ دستگاه اتوبوس با هزینه ۴۰۰ میلیارد ریال اجرا شده است و فردا در قالب یکی دیگر از برنامه های هرهفته چند افتتاح به مردم شهر تقدیم می شود.  

کد خبر 301177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شهریار IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۲
    0 1
    امیدوارم مردم بهره ببرن. نگفتین مسیر تندرویی که توی خیابون باهنر کشیده شده، خط چنده.
  • بهار IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۳
    0 0
    افتتاح مسیر جدید اتوبوس تندرو بر شهروندان محترم و مدیران شهری مبارکباد در متن خبر اشاره به جابجائی روزانه 500 هزار مسافر شده که این رقم صحیح نیست لطفا در اصلاح آمار جابجائی مسافر خط اقدام نمائید. احتمالا عدد مذکور 50 هزار نفر می باشد .
  • مژگان قاسمي IR ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۳
    0 0
    سلام. آيا با افتتاح خط سوم بي ار تي منطقه ١٥ تغييري در خطوط اين مسير به وجود آمده است!؟