افزایش چاقی در میان زنان جامعه نگران کننده است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و رییس مرکز بهداشت استان اصفهان از افزایش چاقی در میان زنان جامعه ابراز نگرانی کرد.

دکتر رضا خدیوی در گفتگو با خبرنگار ایمنا ضمن اشاره به معضل چاقی که تعداد زیادی از خانواده های ایرانی را درگیر خود کرده است، افزود: طبق آمار به دست آمده از هر ۲ مرد ایرانی یک نفر  به چاقی مبتلا هستند و در میان خانم ها نیز از هر ۳ زن ۲ نفر اضافه وزن و چاقی دارند که این آمار خوشایند نیست.

وی با بیان اینکه خطر اضافه وزن از دوران شیرخوارگی تا پایان عمر سلامتی انسان را تهدید می کند، ادامه داد: بدترین زمان اضافه وزن در دوران شیرخوارگی است چرا که در آن دوران تعداد سلول های چربی بدن افزایش بیشتری پیدا می کند.

رییس مرکز بهداشت استان اصفهان تصریح کرد: چاقی بیماری هایی همچون نارسایی تیروئید، کلیه، دیابت،   قلب، چربی کبد ناشی از توده عضلانی و فشار خون را به همراه دارد.

وی عمده مشکلات چاقی در جامعه را ناشی از عدم تعادل بین دریافت انرژی و سوزاندن آن دانست و اظهارکرد: مشکل چاقی از آنجایی آغاز می شود که دریافت انرژی درافراد بیش از نیاز بدن انجام می شود، انرژی سوخت نمی شود و به صورت بافت چربی در بدن تجمع پیدا می کند.

خدیوی ادامه داد: راهکار ساده بهبود روند چاقی، کاهش مصرف انرژی و افزایش تحرک است زیرا افزایش فعالیت فیزیکی باعث افزایش سوخت و ساز در بدن شده و از تجمع چربی ها جلوگیری می کند.

وی تاکید کرد: اگر افراد قبل از سیر شدن دست از غذا بکشند و قبل از آنکه گرسنه نشده اند، غذا نخورند، آداب سبک صحیح زندگی اسلامی را رعایت کرده اند.

کد خبر 301131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.