حمایت شهرداری اصفهان برای راه اندازی خانه حکمت قابل تقدیر است

چهره ماندگار فلسفه گفت: تلاش شهرداری اصفهان برای افتتاح خانه حکمت اصفهان قابل تقدیر است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، غلامرضا اعوانی استاد تمام فلسفه عصر امروز در مراسم افتتاح خانه حکمت اصفهان که در قالب پنجاه و ششمین پروژه هر هفته چند افتتاح برگزار شد، با بیان این مطلب گفت: شکوه و عظمت شهر اصفهان و پیشینه آن در حکمت و فلسفه بر کسی پوشیده نیست.

وی ادامه داد: اندیشمندان، فرهیختگان و متفکران بسیار بزرگ و برجسته ای در گذشته در اصفهان بوده و بر خاک آن پای نهاده اند. سال ها به درس و پژوهش و تحقیق در این شهر پرداخته و آنچه امروز در علم و فلسفه به دست ما رسیده است میراث گرانبهای آنان است.

این استاد فلسفه با تاکید بر اینکه نباید نسبت به پیشینه درخشان اصفهان بی توجه بود عنوان کرد: امروز وظیفه ما این است که این میراث را به درستی حفظ کرده و در رشد و گسترش آن بکوشیم.

وی حکمت را مهم ترین مولفه در پیشبرد اهداف جامعه انسانی دانست و گفت: باید بدانیم که حکمت مادر تمامی علوم است و غفلت از آن به مثابه غفلت از تمامی علوم است.

دکتر اعوانی در ادامه تلاش و حمایت شهرداری اصفهان در افتتاح خانه حکمت را قابل توجه و چشمگیر دانست و اظهار کرد: بسیار شایسته است که شهری همچون اصفهان دارای شهرداری فرهیخته و فرهنگ دوست است که یکی از مهم ترین بخش های فعالیت خود را در عرصه فرهنگ و هنر قرار داده است./

کد خبر 301076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.